Gå til innhold

Åpent forhold...

Fremhevede innlegg

Gjest piffen
Skrevet

Vi er et samboerpar i trettiårene som sannsynligvis har begynt å bli litt lei sexlivet vårt. Vi har diskutert åpent forhold,men er usikre. Vi ønsker å eksperimentere litt. Hun ønsker bl.a å prøve flere menn samtidig. Hun vil også prøve negre.

Begge ønsker å ha sex med andre når anledningen byr seg,istedenfor å måtte motstå fristelser. Er det noen der ute som har erfaring med åpne forhold.? Kan f.eks sjalusi bli et problem.?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Vi har hatt et åpent forhold i snart tre år nå. Fungerer fint for oss.Sexlivet vårt er bedre enn noen gang. Men noen kjøreregler har vi. Å alltid bruke kondom. Alltid fortelle hverandre om eventyrene våre. Full åpenhet altså. Ingen sjalusi så langt.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Vi har også en form for åpenhet i forholdet, dvs vi lever etter "strenge" regler slik som monogame forhold, men vi tillater sex med andre gitt visse kriterier.

Så langt har det vært helt uten sjalusi, drama og ubehageligheter og vi har holdt på noen år. Tvert imot er tørsten på hverandre blitt større, og vi dyrker nærheten og kjærligheten i større grad enn hva jeg har vært borti i tidligere monogame forhold.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Kanskje det beste er å eksperimentere sammen. Å drive hver for seg vil jeg tippe er vanskeligere...

Skrevet

Jeg kjenner flere som lever i åpne forhold, og det viktigste for dem alle sammen er helt åpen og ærlig kommunikasjon. Man må være sikker på at dette er noe begge vil, og ikke bare gi etter fordi man vil glede den andre. De jeg kjenner som lever slik har alle forskjellige regler som gjelder for akkurat deres forhold. Eksempler på slikt er:

* Må godkjenne den andres sexpartner

* Kun tillatt med faste forhold (altså flere kjærester), ikke ONS

* Kun tillatt med ONS, ikke faste forhold

* Må fortelle partner om hvem/hva/hvor

* Partner vil ikke høre detaljer, bare at det har skjedd

* Kun tillatt å ha sex med en av samme kjønn

Hvilke regler som skal gjelde for dere kommer ann på hvorfor dere ønsker dette. Er det for å sprite opp sexlivet, så kan det være en god idé å eksperimentere sammen. Om det bare er at dere ikke føler at sex med hverandre er noe som trenger å være eksklusivt (litt som andre ser på klemming, flørting og kosing), så kan dere ha friere tøyler.

Et råd er å ikke blande inn felles venner i dette. Jeg har fått tillatelse til å ligge med venninners kjærester, et tilbud jeg ikke egentlig setter pris på å få, selv om det var godt ment.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Et råd er å ikke blande inn felles venner i dette. Jeg har fått tillatelse til å ligge med venninners kjærester, et tilbud jeg ikke egentlig setter pris på å få, selv om det var godt ment.

Og det er et godt råd, jeg er ikke udelt negativ til at visse felles kjente kunne fungert, men det er nok mest fornuftig å holde dette adskillt.

En annen ting som ikke har vært nevnt er måtehold, dette må være noe som ikke tar overhånd og skygger for det daglige forholdets naturlige symbiose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...