Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Del Skrevet 4. mai 2010 Skal du sminke deg selv? Skal du bruke masse foundation? Jeg bruker ikke mye sminke til hverdags - aldri foundation og pudder! Ikke for det jeg har fin nok hud, men for det jeg ikke liker og ha "maske" i ansiktet mitt! Og få brun gørr i neglene når jeg klør meg litt i ansiktet, og føle meg kunstig! Og jeg ser på andre som har pudder og slikt, at det IKKE er pent. Pudder som ligger i porene....! Men føler at "alle" skal bruke foundation og pudder når de skal sminke seg som brud. Hva er DIN mening rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 4. mai 2010 #2 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg skal sminke meg selv og jeg skal bruke foundation. Jeg bruker foundation til vanlig når jeg sminker meg også, men jeg hadde veldig lenge samme mening som deg så jeg kan forstå hva du mener. Når du ser at folk har på seg foundation, har de på seg for mye. Du skal ikke se at man har foundation i ansiktet. Jeg har vært på noen prøvetimer for sminke og opplever at foundation etc. bare kakes på. Jeg føler meg IKKE bra da, og np er jeg lei og ahr bestemt meg for å gjøre sminken min selv. Bruk tid til å lete og finn en lett foundation med en fargetone som passer huden din. Be om hjelp. Når sminkedamene påfører foundation på deg, bruker de pensel og da blir det etter min mening for tykt. Gjør det selv hjemme, vask ansiktet ditt, ha på fuktighetskrem og bruk hendene dine til å ta på deg foundationen, som om det var en fuktighetskrem og husk å bruke lite! Da skal det bli tynt nok samtidig som at det jevner ut huden din. Jeg kommer til å bruke pudder også, men som fiksativ, ikke som en utjevning. Jeg bruker kremblusher og noen flere kremfarger og jeg klapper forsiktig litt pudder over det hele for å få de fargene til å sitte lenger. Målet er ikke å se dukkete ut, men å være en enda penere versjon av deg! Bruk god tid til å øve på brudesminken din, uansett om du kommer til å bruke foundation eller ikke. Be om hjelp av de som er proffe, men vær kritisk! Be om prøver og prøv ut produktene hjemme i ro og mak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barcelone Skrevet 4. mai 2010 #3 Del Skrevet 4. mai 2010 Kan anbefale deg Face and body fra Makeup forever. Den er silikonbasert og veldig god. Vannfast er den også så den sitter godt uten at man ser "polert" ut. Den er å få kjøpt på Norsk frisør-, hud-, og stylistskole. Ta kontakt med dem så kan de sikkert hjelpe =o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy28 Skrevet 5. mai 2010 #4 Del Skrevet 5. mai 2010 Du kan få lette foundations som er "gjennomsiktige", men som jevner litt ut. Når det gjelder bryllup så vil jeg anbefale foundation og et lett pudder, for dersom du ikke bruker pudder vil blitsen fra kameraet gi gjenskinn i huden din, og det er ikke vakkert. Dersom du legger pudderet med stor kost i stedet for med de putene som følger med blir det lett og fint. Kan anbefale Clinique Doubled face powder eller L'oreal True match, disse er lette, fine og rimelige, men få god hjelp til å finne riktig farge. Ha pudderet og kosten i veska for å fikse på i løpet av dagen og utover kvelden, og særlig viktig å få lagt en liten finish like før fotografering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
øyenstikker Skrevet 5. mai 2010 #5 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg bruker ikke foundation når jeg sminker meg selv. Kun litt concealer og bitte litt pudder. Liker heller ikke den "maske" følelsen. Jeg ble sminket av sminkør på bryllupsdagen. Hun brukte mineral sminke. Denne føler du ikke er på i det hele tatt. Og det så helt naturlig ut. Jeg hadde jo prøvetime først, og fortalte at jeg hadde fondation-skrekk, og ikke ville ha maskefølelse. Hun var veldig flink, og lyttet til mine ønsker. Resultatet ble fantastisk, og naturlig. Kjente ikke at jeg hadde på sminke, og fikk jevn og fin hud, men som ikke såg sminket ut. Sminken satt like fint hele dagen, selv om det var utrolig varmt. Bruk en proffesjonell som hører på dine ønsker, og bruke en prøvetime først. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. mai 2010 #6 Del Skrevet 5. mai 2010 Men om man bruker riktig foundation (riktig farge) i riktige mengder, og gjerne en lett type, skal det jo ikke synes at man har det på. Man får bare en jevnere hud, uten at den er helt tildekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Del Skrevet 5. mai 2010 Javel.....takk for svar jenter! Men nå har jeg prøvd mineral-foundation fra cheer cover. Dusja og skrubba ansiktet, tok på fuktighetskrem, og puttet denne kosten oppi pulveret og forsiktig på huden. Ser meg i speilet....og æsj! Alle de hvite hudormene synes noe jævli nå!! Og jeg SER jo pudderet i ansiktet! Hvordan kan dere si at det ikke skal synes og føles i det hele tatt??? Er det huden min som er vanskelig ??(pleier ikke ta hudpleie-timer, men ønsker meg det....) Eller klarer jeg bare ikke og sminke meg?? Frustrert!!!! Ja, jeg skal komme meg i en butikk i morgen og se om jeg får noe hjelp der. Må det være parfymeri? Ikke H&M eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 5. mai 2010 #8 Del Skrevet 5. mai 2010 Du må gå til en proff for å få hjelp. Er du i Oslo, ville jeg anbefalt deg å gå til Gimle parfymeri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mai 2010 #9 Del Skrevet 5. mai 2010 Men om man bruker riktig foundation (riktig farge) i riktige mengder, og gjerne en lett type, skal det jo ikke synes at man har det på. Man får bare en jevnere hud, uten at den er helt tildekket. Bruker man litt tid på å finne en foundation som passer til ens hud også får man heller ikke den maskefølelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mai 2010 #10 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skrubber deg i ansiktet før du tar på foundation? Riktig mengde, riktig farge og riktig konsistens = riktig for din hud. Jeg har prøvd ID sin mineral foundation og jeg trodde jeg skulle bli sprø - det var rett og slett for j... på min hud. Nå bruker jeg Maybeline sin mousse og det har jeg gjort noen år. Den er fin på, den passer min hud og resultatet med og uten foundation er slik at MENN på jobben kommenterer det (oi så fin du var i dag, huden din var så glødende - dette med foundation etter en lang periode uten foundation til vanlig hverdags). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. mai 2010 #11 Del Skrevet 5. mai 2010 Javel.....takk for svar jenter! Men nå har jeg prøvd mineral-foundation fra cheer cover. Dusja og skrubba ansiktet, tok på fuktighetskrem, og puttet denne kosten oppi pulveret og forsiktig på huden. Ser meg i speilet....og æsj! Alle de hvite hudormene synes noe jævli nå!! Og jeg SER jo pudderet i ansiktet! Hvordan kan dere si at det ikke skal synes og føles i det hele tatt??? Er det huden min som er vanskelig ??(pleier ikke ta hudpleie-timer, men ønsker meg det....) Eller klarer jeg bare ikke og sminke meg?? Frustrert!!!! Ja, jeg skal komme meg i en butikk i morgen og se om jeg får noe hjelp der. Må det være parfymeri? Ikke H&M eller noe sånt? Men du skal jo ikke dyppe kosten oppi boksen, for da vil jeg anta det kommer for mye på kosten. Du skal ta litt i lokket, ta kosten noen runder rundt i lokket, dunke den mot kanten for å drysse av evt. overflødig, og så børste det på i sirkler. Det viktige med mineralfoundation er å ta litt om gangen, og heller legge flere lag dersom man vil ha det mer dekkende. Jeg bruker mineralfoundation selv (ID Bare escentuals), og syns det ser helt naturlig ut. Men det er klart - jeg skal ikke si mineralfoundation er for alle. Men for å finne ut av det, må man lære seg å ta det på riktig først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #12 Del Skrevet 5. mai 2010 Tips ang mineralfoundation; ikke ta den rett på ansiktet fra boksen. Ta litt i lokket, ta kosten (en kabuki helst) og vri den fram og tilbake i ett-to minutter eller så, sånn at alt pudderet er arbeidet inn i kosten, så tar du den på huden i sirkelbevegelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mai 2010 #13 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg bruker mineralfoundation selv (ID Bare escentuals), og syns det ser helt naturlig ut. Men det er klart - jeg skal ikke si mineralfoundation er for alle. Men for å finne ut av det, må man lære seg å ta det på riktig først. Jeg vil bare understreke at min ene erfaring med ID kom etter at det ble lagt på av en profesjonell. Ellers er jeg enig: gjør det riktig er første bud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. mai 2010 #14 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg vil bare understreke at min ene erfaring med ID kom etter at det ble lagt på av en profesjonell. Ellers er jeg enig: gjør det riktig er første bud. Jeg har bare prøvd ID, men vet at folk har ulike erfaringer med ulike mineralmerker, og at ikke alle liker ID. Men så må jeg bare legge til at første gang jeg prøvde det, var det en hudpleier som påførte det, og det så ikke bra ut. Jeg følte at jeg hadde på meg en maske, og jeg har innsett i ettertid at det var fordi hun tok på for mye. Ville bare nevne det. Jeg syns nemlig ikke alltid de såkalt profesjonelle alltid vet hva de driver med. Nesten hver gang jeg har blitt sminket i parfymeri (ikke at det er så ofte, men det har hendt jeg har latt meg overtale), har jeg ikke sett ut etterpå. Som om de blir helt immune av å jobbe med sminke. De er jo helt oversminka og overparfymerte hele gjengen (hvertfall nesten). Og selv om jeg liker en relativt naturlig look til vanlig, er jeg ikke redd for å se meg selv med sminke på (altså, det er ikke det at jeg har synes det har vært uvant i seg selv å se meg selv med synlig sminke på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 5. mai 2010 #15 Del Skrevet 5. mai 2010 Jag sminkar mig nästan alltid när jag ska ut på stan, men då är det i princip bara underlaget (foundation, concealer och puder) och lite maskara, men det syns inte att jag använder något smink. Folk brukar kommentera att jag har en väldigt pen hud och säger att de blir lite jalu över att jag inte behöver använda smink, när jag i själva verket faktiskt gör det, haha. Så det behöver verkligen inte se "kakigt" ut! Det gäller bara att hitta rätt produkter och använda dem med måtta. De är ju till för att förbättra det som redan är naturligt pent och dölja rodnad och orenheter. När man har så mycket smink att man får brunt gegg under naglarna har man kanske lite för mycket. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 5. mai 2010 #16 Del Skrevet 5. mai 2010 Jag vill bara lägga till att jag hatar mineralsmink! Porerna ser gigantiska ut på mig! Och jag har fått det pålagt både av ett proffs i butiken och så har jag testat en annan variant själv. Och det såg lika illa ut båda gånger. :/ Det är kanske inte är alla som klär det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 6. mai 2010 #17 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skrubber deg i ansiktet før du tar på foundation? Riktig mengde, riktig farge og riktig konsistens = riktig for din hud. Jeg har prøvd ID sin mineral foundation og jeg trodde jeg skulle bli sprø - det var rett og slett for j... på min hud. Nå bruker jeg Maybeline sin mousse og det har jeg gjort noen år. Den er fin på, den passer min hud og resultatet med og uten foundation er slik at MENN på jobben kommenterer det (oi så fin du var i dag, huden din var så glødende - dette med foundation etter en lang periode uten foundation til vanlig hverdags). Jeg bruker også Maybeline sin og jeg får ofte kommentarer på hvor fin hud jeg har og så blir de skikkelig overrasket over at jeg har på foundation Jeg har IKKE fin hud egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 6. mai 2010 #18 Del Skrevet 6. mai 2010 Jag bruker också maybelline mousse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 6. mai 2010 #19 Del Skrevet 6. mai 2010 Hva med å kun brukePhotofinish fundation primer fra Smashbox? Det er egentlig bare en primer til å ha under fundation (jeg skal bruke den under mineralsminke). Men hvis du ikke vil bruke fundation er dette kanskje en idee for å få litt jevnere og finere hud? (jeg har tenkt å teste den ut på brudgommen...). Jeg har valgt "standard" (Smashbox Photo Finish Foundation Primer), men de har også en som matter ned og en med bitte litt farge i.. (den grønne skal f.eks dempe rødfarge). Bor du i nærheten av Oslo selger Visage Smashbox slik at du kan prøve og få hjelp:) Min egen Photofinsih kommer i posten om noen dager - kan fortelle mer om hvordan den funker på min hud da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå