Cawarra Skrevet 18. september 2003 #21 Skrevet 18. september 2003 Hvis man irriterer seg så fælt over oss Bridezillas som egentlig ikke er så ille (syns jeg..) hvorfor gidder man å være her inne ??? Eller ikke minst - hvorfor gidde å lese innlegg man ikke har noe interesse av ?? Beats me ! PS. Dessuten så er jeg enig med Tex vedr. hennes kommentar om en spes. signatur... Har jeg skrevet noe sted at jeg irriterer meg da? Les det første innlegget mitt en gang til du. Hvis du ser godt etter i de følgende ordvekslingene mellom meg og Tex ser du kanskje denne: ... Hva tror du "den spesielle" signaturen min betyr da, lille venn?
Tusenfryd Skrevet 18. september 2003 #22 Skrevet 18. september 2003 Ok. Jeg giftet meg for to år siden. Av og til er det mange her som mener jeg ikke burde ha noe her å gjøre... for da har jeg per definisjon ikke noe liv utenom. Jeg var superoppglødd over eget bryllup. Vi satt dato et halvt år før. Og visst var det detaljstyring - men samtidig var det ikke det. En venninne fikset servietter for meg (dvs "se på dem du, jeg har ikke tid, synes du de er ok, så tar jeg dem") - vi hadde en som skulle fikse servitører for oss, og buketten bestilte jeg selv. Vi var 130 til middag. Men det er ikke mer styr med det enn med 60 - bare så det er sagt. Underveis i planleggingen var jeg rimelig sjokkert over mange her inne. Det var planlegging av strømpefarge to år i forveien og hysteriske anfall pga utsolgte servietter mange måneder før. Jeg måtte distansere meg og var aldri av de som tok av på den måten. Det kan ha noe å gjøre med at jeg er eldre enn mange her inne er, og hadde ingen visjoner om å "være prinsesse for en dag" (selv om jeg hadde krone) og Det Perfekte Bryllup. Nei, folk husker ikke hva de får å spise... Jeg har mange ganger fått bakoversveis av lange tråder om feil farge på forloverens kjole, og har skrevet noen tante-innlegg om at det faktisk handler om to mennesker som elsker hverandre og at man blir gift selv om bestemor og tante Olga krangler og Doffen på to år bæljer i kirken. Mange her driver med ting som var helt fjerne for meg og for oss, og jeg kan simpelthen ikke forstå hva noen av dere skal gjøre etterpå. Pris på takkekort og servietteringer to år i forveien er en annen galakse for meg. Krisemaksimering fordi brudepiken har feil sokker er også ting jeg ikke en gang kan, og kunne forholde meg til. MEN - poenget mitt er; hvis noen her inne har lyst til å ta av fullstendig - så velkommen til det. Selvsagt - og hva vet vel jeg om hva dere snakker om og hva innholdet i livet deres er når dere ikke er her og diskuterer antall saltbøsser? Nei, jeg vet ingenting om det, derfor kan jeg heller ikke dømme, som noen her er fryktelig raske til. Jeg kan synes at det blir for mye og det passer ikke meg - og så kan jeg kikke i en annen tråd, eller ikke være på bryllup. Men å gå inn i en tråd for å fortelle at "du kommer til å få problemer etterpå" det er ufint, uoppdragent og passer bedre i en barnehage. Kos dere med bryllupsforberedelsene dere. Vær opprømt og glade. Men i morgen tidlig skal dere tenke tilbake på i dag og huske hvor fort tiden fra lunsj og til leggetid var. Hvordan gjøremålene spiste deg opp og vips! Leggetid. Jeg kan love dere at bryllupsdagen går enda fortere og det er en karusell av hendelser, mennesker som skal snakkes med osv - så husk når dere styrer som verst - det er kun en dag. Ikke hvilke som helst dag - men 1 dag. Det viktigste begynner dagen derpå - nemlig ekteskapet.
Tyren Skrevet 18. september 2003 #23 Skrevet 18. september 2003 Tusenfryd kan å få sagt det hun også!!! Neier og bukker for innlegget ditt også!!! :rosasmil:
Kaktus Skrevet 18. september 2003 #25 Skrevet 18. september 2003 Amen til Tusenfryd. Det var da makan til krangling her da jenter! :o
sala Skrevet 18. september 2003 #26 Skrevet 18. september 2003 Man kan godt ha vært her en stund uten å ha skrevet mange innlegg... Eller kanskje jeg er en gammel bruker under nytt navn? Det vet du ikke...
Gjest Vanessa Skrevet 18. september 2003 #27 Skrevet 18. september 2003 Kort og greit: La folk få glede seg over bryllupet sitt og planlegge så detaljert de bare vil! :D Hva er det å irritere seg over? Jeg er sikker på at såkalte bridezillas (hvem er det forresten som sitter inne med retten til å definere hvem som er slik eller ikke?) er like bevisst som alle andre på at det er dagene og årene etter bryllupet som er de viktigste. Men bryllupsdagen er noe helt spesielt, det er ikke til å komme forbi. Og om noen synes det motsatte, greit nok, men det gir dem ingen som helst rett til å rakke ned på de som er opptatte av at øyeskyggen skal matche serviettene. Personlig synes jeg det er bedre å gjøre for mye ut av bryllupet enn for lite - det er en "once in a lifetime" begivenhet, forhåpentligvis. Og da fortjener man sannelig å få glede seg over det!
Gjest Tex Skrevet 18. september 2003 #28 Skrevet 18. september 2003 Personlig synes jeg det er bedre å gjøre for mye ut av bryllupet enn for lite - det er en "once in a lifetime" begivenhet, forhåpentligvis. Og da fortjener man sannelig å få glede seg over det! Enig!!!
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #29 Skrevet 18. september 2003 Enig!!! Enig jeg også.... Junibrud04
Gjest Madley Skrevet 18. september 2003 #30 Skrevet 18. september 2003 Og jeg som trodde kranglinga var over her på Kg nå???? Ingen er like, ingen har samme mening om alt. Det er bare ikke tekninsk mulig. Er det noen av dere som krangler så mye i virkeligheten? MÅ dere alltid si at dere er uenige? Det går an å være uenig også bare la det bli med det... Vanlig høflighet og folkeskikk...
Marianne Skrevet 18. september 2003 #31 Skrevet 18. september 2003 Nå er denne tråden ryddet ganske mye, hold dere til tema.
Cawarra Skrevet 18. september 2003 #32 Skrevet 18. september 2003 Nå slettet du faktisk min applaus til Tusenfryd... Jeg vil at den skal stå!
Marianne Skrevet 18. september 2003 #33 Skrevet 18. september 2003 Det beklager jeg veldig og det var selvfølgelig ikke meningen.
Pip Skrevet 18. september 2003 #34 Skrevet 18. september 2003 Ville bare si at Tusenfryd sa alt jeg ville si... (Bortsett fra at jeg ikke hadde krone... og bare 55 gjester... Og bare har vært gift i 3 mnd... Men ellers! Forlovernes kjole og strømpene og det... ) Når jeg er og handler, ser jeg av og til mennesker som står og finleser etikettene på alt de kjøper. På Lindex en dag, en dame så på sokker til ti kroner, og hun måtte altså lese alt som stod på de sokkene... Vaskeanvisning, hva de er laget av... hva vet jeg? Poenget er at jeg syns det var litt rart - jeg ville aldri gjort det selv. Men jeg gikk da ikke bort til henne for det, og sa: "Døh! Hvis ikke du har noe bedre å ta deg til enn å LESE på sokker til ti kroner, da har du nok ikke noe annet liv! Hva skal du gjøre etter at du har kjøpt de sokkene da kanskje??" Ok - litt corny bilde, men dog... Føler det er sånn det blir her inne til tider... Kan ikke de som er opptatt av brudepikenes sokker få snakke om det, og så kan vel vi la være å lese de innleggene vi som ikke er fullt så opptatt av det? (Og vi trenger iallefall ikke å svare på dem, hvis vi ikke har noe saklig å si!)
Gjest Tex Skrevet 19. september 2003 #35 Skrevet 19. september 2003 Man skal ikke plage andre man skal være grei og snill og forøvrig kan man gjøre hva man vil..... *tralalallaaaaaa*
Harepusen Skrevet 19. september 2003 #36 Skrevet 19. september 2003 [size=24]Det skal være morro å planlegge...... Men at det er mye å holde styr på er ikke å komme unna. Ønsker, forventninger og krav er forskjellig, men for alle er det en spesiell og unik dag. Med eller uten slør, diadem, høye eller lave sko er det en dag man ønsker skal bli akkuat slik man har tengt. Kos dere og nyt det for denne dagen opplever du bare en gang. Alle har meninger om hva som er riktig, vil du ha det storslagent (og har råd) ha det,ønsker du det enkelt og intimt, ha det. Bryllups forbredelser er en "oppvarming" til videre ekeskap. Greier bruden å planlegge å koordinere dette uten at far får noia, vil manaureringen i ekteskapet gå bra.(Far tror han seiler skuta, men mor styrer )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå