monja Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Hva er det med dere egentlig? Hvorfor kan ikke folk få være opprømte og forventningsfulle til sitt eget bryllup?? Hvorfor blir det sånn at om man er mye inne på bryllupsforumet så er man "hekta" eller "sykt opptatt" av eget bryllup? Er det ikke fordi at folk skal kunne diskutere hver minste detalj man har sånne sider? Det har iallefall jeg trodd hele tiden. Men det er mulig jeg har tatt feil jeg da? Det er ikke meningen å kjefte og smelle om dette, men av og til irriterer det meg noe vanvittig hvordan folk kommenterer at man er for opptatt av detaljer. Og det er vel kanskje ikke noen hemmelighet at det forekommer i Tex sine innlegg? Ja, Tex (for å ta et konkret eksempel - sorry Tex :oops: ) er veldig opptatt av detaljer rundt bryllupet sitt. Og ja, Tex planlegger laaaang tid i forveien. Men kan ikke Tex få lov til det da? Selv kom jeg inn på forumet sånn omtrent ett år før bryllupet og også jeg var veldig opptatt av detaljer, og jeg planla lang tid i forveien. Dette ble også kommentert og jeg var "sykt opptatt" av bryllupet. Men jeg valgte å overhøre disse kommentarene, og fortsatte planlegginga ned til hver minste detalj. Og det er jeg glad for nå når den store dagen er overstått. Hadde det ikke vært for lang planlegging med tilhørende innkjøp over tid hadde vi ruinert oss. Og detaljene? De ble mindre viktige med tiden. Til slutt ble jeg lei hele greia og la det hele på is noen uker rundt nyttår. Da jeg tok opp planleggingen igjen var det med helt nytt standpunkt. Vi skulle ha det enklest mulig, og masse detaljer ble forkastet. Det er sånt man må gjennom noen ganger før man bestemmer seg tror jeg. Det kommer etterhvert. Og heldigvis, noen har bryllup med masse små "usynlige" detaljer mens noen har enkle bryllup uten de små......Vi er forskjellige og derfor må hver enkelt få lov til å planlegge den viktigste dagen i livet på sin måte, uten at man får høre at man er "hekta" eller "sykt opptatt" av. Kanskje man bare er opprømt? Og jeg tror nok de fleste er realistiske nok til å forstå at det kommer en hverdag etter den spesielle dagen - men den behøver absolutt ikke å være grå. Lykke til videre i planleggingen alle vordene bruder. Dere har absolutt masse å se fram til og å glede dere til.
Augustbrud02 Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Dette var et flott velformulert innlegg, og jeg må si meg veldig enig. Det er akkurat som om mange ikke skjønner at dette er et forum for å diskutere bryllup, og at det er et sted hvor detaljer nødvendigvis også fort kommer i fokus!
Gjest Tex Skrevet 18. september 2003 #3 Skrevet 18. september 2003 ...For ikke å snakke om at det er et sted der du kan plage likesinnede med småting som omverdenen din ikke orker å høre mer om... Veldig bra innlegg Monja.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #4 Skrevet 18. september 2003 Helt enig! Vi er forskjellige og feirer bryllupet på forskjellige måter.. Trodde også dette var et sted man kunne diskutere alt ang bryllup og da er det tåplig å klage over at noen er så opptatt av detaljer, er det ikke bare å la være å lese eller svare de innleggene da Uansett detaljer eller ikke, lykke til alle sammen! :D Junibrud04
brum Skrevet 18. september 2003 #5 Skrevet 18. september 2003 Helt enig . Dette er et sted som vi kan planlegge og utveksle erfaaringer. Hvis det ikke passer noen behøver de jo ikke å lese det.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 Jeg forstår heller ikke problemet. Om jentene er fullstendig på trynet nedgravd i hver lille filleting som har med Dagen å gjøre, så får de være det da. Det er absolutt ikke meg - men så gidder jeg heller ikke engasjere meg i de trådene. Så enkelt er det! La Flaca
Gjest Tex Skrevet 18. september 2003 #7 Skrevet 18. september 2003 Jeg gleder meg sinnsykt og har absolutt ingenting å skamme meg over av den grunn!!!
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #8 Skrevet 18. september 2003 Nei, hvorfor skulle du det? Huff, det landet her har alt for mye jantelov og sånne som dette ----> :fy: La Flaca
-ida- Skrevet 18. september 2003 #9 Skrevet 18. september 2003 jeg må si meg enig, at man er opptatt av sitt eget bryllup er i mine øyne helt naturlig. Det er jo nesten et år til jeg skal gifte meg og vi har allederde bestilt det meste og venter på å få bestille nye ting da de får bøker som strekker seg så langt. Jeg ser hvor opptatt jeg er med dette nå, hvordan er jeg da om 10 mnd?
Pusekatt Skrevet 18. september 2003 #10 Skrevet 18. september 2003 Applaus, Monja! HELT enig med deg! Det å gifte seg er jo en vanvittig stor begivenhet da. Ikke rart man gleder seg og vil planlegge grundig!
Cawarra Skrevet 18. september 2003 #11 Skrevet 18. september 2003 Jeg skjønner godt at dere synes det er kjempemoro å planlegget deres egne bryllup! Jeg er ofte innom bryllup selv, selv om vi ikke har noen konkrete bryllupsplaner ennå. Jeg mener ikke å henge ut noen nå, men på meg virker det som dere som er veldig opphengt i bryllupsdetaljer er litt vel materialistiske og overfladiske. Det virker som om det eneste viktige i livet er denne ene dagen og at dere har mistet litt bakkekontakt. For å se litt nøkternt på det hele er denne dagen bare en av mange tusen dere skal leve og det viktigste i bryllupet er faktisk selve vielsen, ikke alt rundt. Jeg regner med dere er enige i det, men på meg virker det altså som om dere mister fokus noen ganger. Jeg lurer på hva deres framtidige menn synes om at dere er så hekta. (Bare glade de slipper å styre med det selv, kanskje? ) Jeg kommer sikkert til å styre masse selv også, men jeg tror ikke jeg kommer til å ta helt av.
meta Skrevet 18. september 2003 #12 Skrevet 18. september 2003 Som jeg har sagt før er dette et BRYLLUPSFORUM. Det betyr at det som blir diskutert her inne er bryllupsrelatert. Det finnes andre forum for samliv, familie og sånt. Dette er forumet til å diskutere bryllupet og dersom det ikke passer, så er det jo bare som La Flaca sier å holde seg unna!! Det er da vitterlig ikke mitt problem om andre her inne stresser med detaljer og planlegger i god tid. Noen er sånn, andre ikke. Folk er forskjellige og det er på tide at man aksepterer det. Jeg planla også vårt bryllup mye i starten. Det betydde at jeg ikke stresset i det hele tatt de siste ukene og bare koste meg på bryllupsdagen. Det er mange her inne som har sagt at når bryllupsnatten kommer sovner de av ren utmattelse. Det gjorde ikke vi. Vi hadde en avslappet og deilig dag og natt
Pusekatt Skrevet 18. september 2003 #13 Skrevet 18. september 2003 Jeg mener ikke å henge ut noen nå, men på meg virker det som dere som er veldig opphengt i bryllupsdetaljer er litt vel materialistiske og overfladiske. Det virker som om det eneste viktige i livet er denne ene dagen og at dere har mistet litt bakkekontakt. Jeg skjønner egentlig veldig godt hva du sikter til. Selv hadde jeg INGEN planer om å gifte meg, inntil jeg traff han som nå er mannen min. Jeg syntes alt som hadde med bryllup å gjøre virket veldig fjasete, pompøst, overdrevent romantisk -kort og godt litt tullete. Og så møtte jeg min kjære......og falt pladask. Det varte ikke lenge før jeg skjønte at dette var Drømmemannen. Heldigvis var følelsene like dype og intense fra hans side, og vi begynte så smått å planlegge bryllup. Vi reiste riktignok bort for å gifte oss, men jeg ble etterhvert veldig fokusert på å ta meg best mulig ut på Den Store Dagen. Jeg ville se ut som en prinsesse, fordi han får meg til å føle meg som en prinsesse hver eneste dag (han behandler meg så utrolig bra!). Selv om en del avgjørelser var ganske enkle (f.eks. hvilke sko jeg skulle ha) var det andre som krevde vesentlig lengre beslutningstid - strømper vs ikke strømper (og evt farge!), halssmykke eller ei, hansker eller ei - det er nesten bare fantasien som setter grenser for hvor detaljorientert man kan bli. Og ja, selv om dette betyr stort sett nada niks for familie og venner som stolte overværer bryllupsdagen deres, så betyr det en del for en selv å vite at man har tatt overveide avgjørelser om kjole og tilbehør, og at man ikke minst ikke angrer på noe av det. Jeg lurer på hva deres framtidige menn synes om at dere er så hekta. (Bare glade de slipper å styre med det selv, kanskje? ) Min synes det er utrolig søtt - ikke minst fordi jeg var så veldig anti-bryllup før Jeg kommer sikkert til å styre masse selv også, men jeg tror ikke jeg kommer til å ta helt av. Famous last words - vent og se selv 8) ! Seriøst; for meg er bryllupsforumet et sted hvor jeg lever ut min bryllupscraze. Hadde ikke orker å diskutere bryllupsdetaljer så nøye med venninner eller familie. Og det hender rett som det er at jeg liksom får helt nok av bryllupsplanlegging, og må ta meg noen dager uten å tenke på det i det hele tatt. Nå skal vi ha bryllupsfester, og gjør det ganske enkelt. Heldigvis er min mann og jeg helt enige om det aller meste. Har fått mange gode tips her inne allerede, så jeg regner med det vil gå ganske så knirkefritt!
Soul Skrevet 18. september 2003 #14 Skrevet 18. september 2003 Syns du skrev et veldig bra innlegg Monja Selv synes jeg vielsen var det flotteste i løpet av hele bryllupsdagen men man må likevel bruke ganske mye tid på forhånd på å planlegge resten av bryllupet... Det er faktisk ganske mye å gjøre og holde styr på/fikse når man skal ha et stort selskap,reise bort, skaffe ting og tang og i det hele tatt ha oversikten. Det er nok mer detaljer som "må" ordnes en mange forstår. Dette kommer selvsagt an på hvordan man velger å ha dagen, mange gjester, stort kirkebryllup , vielse på tinghuset eller middag med kun forlovere. Og om man blir litt tussete og litt for opptatt av bryllup et års tid av sitt liv så tror jeg ikke det gjør så mye skade akkurat... For de fleste glir da dette over etter bryllupet. Selv var jeg nok ikke av de som var mest opptatt av detaljer og sånn, jeg hadde dessuten bare et halvt års tid til planlegging men det var jammen nok å gjøre likevel...Glad jeg hadde såpass mye hjelp som jeg hadde av familie o.l. Min mann sa i bryllups talen at jeg i det siste hadde fått en ny hobby, nemlig "bryllupssurfing" Men det er ikke like spennende nå etter bryllupet... Dette er sted for å få utløp for alt man ikke vil mase om i RL, det er jeg enig i.Også er det jo som Tex og Monja sier en gledelig ting dette med bryllup :D
Gjest Tex Skrevet 18. september 2003 #15 Skrevet 18. september 2003 ...og den som tror at det ikke trengs noen særlig detajlstyring når man inviterer langt over hundre mennesker til fest, bør tro om igjen....
Cawarra Skrevet 18. september 2003 #16 Skrevet 18. september 2003 ...og den som tror at det ikke trengs noen særlig detajlstyring når man inviterer langt over hundre mennesker til fest, bør tro om igjen.... Det er vel ingen som har sagt noe annet, men det finnes grenser.
Gjest Tex Skrevet 18. september 2003 #17 Skrevet 18. september 2003 Det er vel ingen som har sagt noe annet, men det finnes grenser. Og når du en dag skal gifte deg får du sette dine egne grenser. La oss andre få sette grenser for oss selv.... :blunke:
Cawarra Skrevet 18. september 2003 #18 Skrevet 18. september 2003 Selvsagt, men jeg må likevel få lov til å mene at du er en bridezilla!
VesleBråka Skrevet 18. september 2003 #19 Skrevet 18. september 2003 At dere gidder. Hadde det vært mange detaljerte bryllupsinnlegg på generell debatt, ja da kunne klager ha vært legitimt. Men dette er et bryllupsforum. Man kan gå så nuts over detaljer man vil. Klart mange synes det er veldig morro med bryllup! Det er jo en en-gang-i-livet begivenhet (de fleste som gifter seg flere ganger enn en har likevel bare ett stort bryllup) som skal feires. Noen synes det er greit å lage en fest, noen synes at akkurat den dagen skal de få lage "sin ultimate fest". Hva så? Jeg må si jeg irriterer meg mye mer over de som insisterer på gang etter gang å lage skår i gleden, prøve å trekke dem ned fra det lykkelige stedet de svever rundt i. Hvorfor insisterer noen på det? Tåler dere ikke glade mennesker som gjør sine bevisste valg? Eks. igår så jeg Mae være kritisk til Tex og kalte henne en skikkelig bridezilla. Milla har selv lagt ut utallige innlegg med lenker til skoene sine, f.eks. Mange ikke fullt så bridezillete mennesker klarer kanskje ikke å se at et par sko trenger å gjennomdiskuteres i flere runder, men la dem nå for all del holde på hvis de har glede av det! Hvis jeg skal ønske meg noe i dette forumet, så er det: - la være med å håne hverandre /hevde misunnelse overfor budsjett og pengebruk - gjester som MÅ komme hit for å si hvor dumme folk er som gifter seg, se på skilsmissestatistikken, samboerskap er da likeverdig osv. - Rødstrømper som foretar dagens tømming i "skal du ta hans etternavn"-varianter, med alt av tilbehør.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #20 Skrevet 18. september 2003 SUPERT INNLEGG MONJA Når vi planla bryllup, ble disse sidene brukt for å få råd og tips + å kunne øse ut alt jeg bekymra meg over (og som viste seg var helt bortkasta bekymringer.... ) med flere som var i samme situasjon. Forloveren min var veldig engasjert, men det kunne bli litt vel mye bryllupssnakk til tider... Jeg er nemlig litt detaljfrik og hadde vært det selv om det ikke hadde vært vårt bryllup det hadde vært snakk om! Mannen min, han var bare opptatt av at maten skulle bli bra og brydde seg IKKE om detaljene til festen :-? det var en oppgave som med letthet ble lagt på meg... Hvis man irriterer seg så fælt over oss Bridezillas som egentlig ikke er så ille (syns jeg..) hvorfor gidder man å være her inne ??? Eller ikke minst - hvorfor gidde å lese innlegg man ikke har noe interesse av ?? Beats me ! PS. Dessuten så er jeg enig med Tex vedr. hennes kommentar om en spes. signatur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå