Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Se denne prissammenligningen med Rema1000 vs. Bunnpris i Trondheim, http://www.rema.no/rema/pris/bunnpris/ hehe, møkkabutikk sier jeg bare Jeg skal slutte å handle der.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Heisann Jeg jobber på en Bunnprisbutikk, og prisene våre ligger ofte noen kroner under de andre butikkene her i byen. Kanskje det kommer an på hvor butikken ligger?
LukaFrost Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Da kan du umulig jobbe i en Bunnpris i Trondheim. Bunnpris har ikke prisene på bunn. I går var jeg innom Bunnpris og jeg så at frokostblandingen jeg pleier å kjøpe koster ca 10 kr mer der enn på Rema og Prix.
Red headed girl Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Bunnpris er ikke billig! De har firstprice-alternativet, som selvsagt er mye billigere. Men hva slags butikk har ikke et billigmerke-alternativ av et eller annet slag i dag?
Xtra_lilje Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Her hvor jeg bor,er nå de fleste Bunnpris butikkene også søndagsåpent, kan det ha noe å si for prisen?
Pingting Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Nåja, husk at de sammenligningene er utført av Rema da Det påvirker jo ikke hvem som er billigst, men de har kan jo styre hvilke varer de velger å sammenligne pris på. Men ellers er jeg enig, Bunnpris er litt dyrere enn gjennomsnittet.
Pingting Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Jeg jobber på en Bunnprisbutikk, og prisene våre ligger ofte noen kroner under de andre butikkene her i byen. Kanskje det kommer an på hvor butikken ligger? Opererer ikke Bunnpris med samme priser i hele kjeden, altså?
lillemy8808 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Jeg handler på hauger av kjeder men henger meg ikke så mye opp i pris, det er stort sett et par kroner uansett. Jeg vil si at mange produkter ER dyrerer på Bunnpris, men så har du de som er BILLIGERE på Bunnpris. Så jeg tror det varierer etter hva du kjøper egentlig... Så en tilfeldig valgt kurv kan helt klart slå begge veier...
Jade Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Jeg handler kun på Bunnpris hvis det er søndag eller helligdag og det er noe jeg har glemt å kjøpe og som jeg *må* ha. Men jeg reagerer på at de sammenligner Gilde strimlet kjøtt (Bunnpris) med Nordfjordkjøtt strimlet kjøtt (Rema). De selger da Gilde på Rema også, og den koster helt sikkert mer enn Nordfjordkjøtt sin. Jeg er uansett ikke overrasket over at Rema er billigst. Selv om om jeg får litt bakoversveis hver gang jeg handler på Mega og ser hva jeg må ut med for en liten pose med fjas.
Kladd Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Jeg hår gått over til å handle på Rema. Bunnpris stikker jeg innom om det er en liten ting jeg mangler eller ikke har tid til å dra på Rema (Bunnpris ligger 1,5 min unna, Rema 15 min). De fleste ting vil jeg si Bunnpris er litt dyrere på, særlig på frukt og grønnsaker! Dessuten er utvalget mye bedre på Rema, selv om de noen ganger har litt shabby frukt. Noen andre butikker har jeg ikke prøvd, da de ikke ligger i nærheten av hvor jeg bor. Jeg lurte på om Kiwi er så billig som de sier?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Hei igjen Nei, jeg bor ikke i Trondheim, jobber på en butikk i Finnmark. Og når jeg tenker meg om, dét har jo mye å si! Fordi matprisene her oppe er dyrere enn lenger sørpå. Men når det er sagt, som andre her påpeker, så kan man jo ikke sammenligne Nordfjordkjøtt med Gildekjøtt, fordi Gilde generelt er et dyrere merke. Og når det kommer til utvalget, selvfølgelig har Bunnprisbutikkene mindre utvalg enn Rema, de er jo som regel mindre i areal :o) Jeg handler endel på Bunnpris siden jeg jo jobber der, men når jeg handler på Coop Mega og Spar her i byen, er det dyrere på de butikkene. Rema er jeg ikke helt sikker på om er mye dyrere, men de er iallefall ikke billigere. Bunnpris tilhører jo NorgesGruppen, så kanskje de har bestemt at Bunnpris her nordpå ikke har like høy pris i forhold til Bunnprisene sørpå, i forhold til hva de andre butikkene opererer med? Ikke vet jeg, er ikke del av mitt ansvarsområde på butikken :o)
TinkTingeling Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Det pleier da å være normalt at samme varen skal ha samme pris i samme kjeden? Altså skal alle Bunnpriser ha samme priser...
Fortunatus Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Jeg handler mye på bunnpris, men er mest småhandling på vei hjem. Det jeg liker med rema er at prisene på frukt og grønt ofte er stabile, mens på bunnpris kan de variere omtrent time for time.. Squah koster nå 14 kroner, til vanlig 30 kroner. Paprika kan koste fra 30 til 60 kr kiloen, og blomkålen koster ofte 26 kr, mens på rema koster den 10 kr.. Men de har first-price råvarer som er billigere og kyllingproduktene til den stolte hane har greie priser, men gilde er veldig dyrt.. Så man må nesten vite hva som er greie priser og handle ut fra det utgangpunktet. Jeg liker rema aller best og kommer til å handle der mest mulig.
Gjest Emera Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Min erfaring er at Bunnpris er veldig dyre. De burde absolutt endre navn, for bunnpriser har de ikke!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 Blodpris er ingen billigbutikk nei. Det er ekstra dyrt på de butikkene som er søndagsåpne. Er stor forskjell på det. Generellt synes jeg Rema, Rimi og Prix er billigst, og Mega, Meny og Ica er dyrest. De såndagsåpne Blodprisbutikkene er vel omtrent som de dyreste og fineste supermarkedene (på pris)
I.am.me Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Bunnpris har jo noen slike billigprodukter, slik som First Price som er svært billig, men da også i dårlig kvalitet og skikkeli ekkel på smak. Noen går sikkert å handler på Bunnpris for å få tak i det. Jeg for min del handler bare på Rema 1000 når jeg skal ha vanlige dagligvarer, og handler på Coop Mega når jeg skal ha frukt og grønnsaker. Coop er dyrere enn Rema, men de har mye bedre utvalg av frukt og grønt
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Det pleier da å være normalt at samme varen skal ha samme pris i samme kjeden? Altså skal alle Bunnpriser ha samme priser... Ikke i det hele tatt. Her i nord må vi betale frakttillegget på varene. Innbakt i prisen.
Supramundane Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Sånn er det vel mellom alle butikkene. Noen ting er Bunnpris billigere på, mens andre ting er Rema billigere på?
Muffinsdilla Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Jeg liker Rema best, selv om Bunnpris ligger nærmest. Rema har mye bedre og større utvalg av billige kylling og kjøttvarer. Og det er varer som gjør stort utslag i totalsummen! Dessuten har de større utvalg av frukt og grønnsaker, prisen i forhold til Bunnpris varierer, men Rema kommer som regel best ut:) Jeg prøver å handle det meste på Rema, men går på Bunnpris hvis jeg har dårlig tid eller det bare er noen småting jeg mangler. Bunnpris har mye bra First Price varer, liker dem bedre enn Rema sine Landlordprodukter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå