Gå til innhold

Oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Når jeg flyttet inn i ny leilighet fulgte det med en oppvaskmaskin, men ikke bruksanvisning dessverre.. Nederst i maskinen er det er lokk som kan skrus av, og når jeg gjør det er fult med vann der, jeg har aldri hatt oppvaskmakin så jeg er litt usikker på hvordan den brukes.. Det står "salt" på lokket som er i bunnen og jeg lurer på om det er meningen at man skal putte salt nedi der... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger bare tilsette salt hvis vannet er hardt, og det er det som regel ikke i Norge

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Hvis det ikke er hardt vann der du bor, trenger du ikke helle salt i dette kammeret.

...Hinata og jeg har postet ganske samtidig og er tydeligvis helt enige :)

Endret av Spinell
Skrevet

Salt som brukes i oppvaskmaskin er ikke vanlig bordsalt, men en grovere type salt (havsalt tror jeg funker). Men normalt sett skal det ikke være nødvendig med salt i oppvaskmaskiner i norge, det har med hardheten på vannet å gjøre, og på de fleste steder her i landet er vannet mykt nok til at det ikke er nødvendig med salt.

Hvis du er usikker kan du sjekke med vannverket ditt, de burde kunne svare på om du trenger salt eller ikke :)

Skrevet

Hardheten opplyses gjerne på vannverkets hjemmesider. Hvis den er under 4 er det ikke nødvendig med salt ;)

Skrevet

Heia,er vel hvist du har brønn da bruker du salt.

Skrevet

Gjest Spinell
Skrevet

Bare hvis det er hardt vann, men da må en teste selv istedenfor å kontakte kommunen/vannverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...