lillemy8808 Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Hmmm eneste vi har hatt med colasmak må vel være saft-is? Og den er jo dessverre og. Kan ikke si jeg har super-erfaring med saft, men aldri sett det. Ikke i Norge. Da må dere sjekke ut et par dagligvarer i Sverige eller Danmark om dere tar en tur dit. Ikke usannsynlig at det finnes, men konseptet "saft", der du blander du sterk juice, er det vel ikke så mye av andre steder... man kjøper vel alt ferdigblandet uansett..
Gjest Anjelika Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Hmm, det høres ikke spesielt godt ut. Dau cola? Første jeg tenker er disse grusomme drikkene hvor flasken er formet som en bamse, den ene der har vel colasmak. Det er jo ferdigblandet saft da, men den smaker i hvert fall helt forjævlig så det kan være en forklaring på at det ikke finnes saft med colasmak i butikkhyllene.
Gjest petre Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Kjeft finnes vel i colasmak, men er jo også ferdigblandet. Enig i at det smaker py.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Gøy hadde vel saft med Cola-smak en gang på det glade 80-tall. Har ikke sett den på mange år, så da er den vel tatt ut av sortimentet. (Med god grunn.)
Rosebud Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2010 Hehe, takk for svar! Enig at det ikke vil kunne måle seg med ekte cola, men det hele er et prosjekt for å trappe ned cola-drikkingen
*Numi* Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Hva med cola light da? Kan ikke se at det blir noe verre enn light saft med cola-smak. Og da slipper men den grufulle daue cola-smaken.
Rosebud Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hva med cola light da? Kan ikke se at det blir noe verre enn light saft med cola-smak. Og da slipper men den grufulle daue cola-smaken. Tror du? For det er Cola zero jeg er avhengig av ser du (og det er vel omtrent det samme som light)... Tenkte kanskje at saft har færre tilsetningsstoffer, søtning osv, siden det er 9/10 vann... Men i min erfaring har ikke cola zero hjulpet meg å venne meg av cola, har jo bare blitt avhengig av den i stedet Jeg tenkte forsåvidt å dra den enda lenger: Lage saft med cola-smak, og bruke kullsyremaskin for å lage bobler. Er det noe sunnere, eller er det det samme som å drikke vanlig cola? Er i alle fall ikke koffein i det da... Hva tror dere? Endret 6. mai 2010 av Rosebud
Gjest Anjelika Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Tror du? For det er Cola zero jeg er avhengig av ser du (og det er vel omtrent det samme som light)... Tenkte kanskje at saft har færre tilsetningsstoffer, søtning osv, siden det er 9/10 vann... Men i min erfaring har ikke cola zero hjulpet meg å venne meg av cola, har jo bare blitt avhengig av den i stedet Jeg tenkte forsåvidt å dra den enda lenger: Lage saft med cola-smak, og bruke kullsyremaskin for å lage bobler. Er det noe sunnere, eller er det det samme som å drikke vanlig cola? Er i alle fall ikke koffein i det da... Hva tror dere? Hm. Jeg har ikke noe peiling her, så jeg bare synser. Men jeg tenker at saft må jo være like usunt, for at det skal være søtt og ha farge og smak så er det vel nok av tilsetningsstoffer i det også. Vanlig cola er vel også mest vann, uansett. Men jeg tror ideen din kan funke da colasaft med kullsyre i høres helt grusomt ut og at du derfor vil drikke mye mindre av det Er koffein nødvendigvis så usunt forresten? Jeg har ikke så mye peiling på dette, så jeg bare lurer. Man leser jo motstridende ting hele tiden, siste jeg leste var at noen kopper kaffe var en bra ting. Koffein hjelper også mot hodepine, og for vektnedgang tror jeg. Men nå vet jeg ikke om det er vekt, tilsetningsstoffer, syreskader på tennene eller rastløsthet/søvnløshet du bekymrer deg for? Det finnes forøvrig koffeinfri cola, jeg hadde helt dilla på Coca Cola sin decaf en periode - bare pga smak, ikke fordi jeg brydde meg om koffein-inntak. Men jeg har bare drukket det i utlandet, har de det i Norge så er det sikkert bare på import til 30kr boksen.
*Numi* Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Tror du? For det er Cola zero jeg er avhengig av ser du (og det er vel omtrent det samme som light)... Tenkte kanskje at saft har færre tilsetningsstoffer, søtning osv, siden det er 9/10 vann... Men i min erfaring har ikke cola zero hjulpet meg å venne meg av cola, har jo bare blitt avhengig av den i stedet Jeg tenkte forsåvidt å dra den enda lenger: Lage saft med cola-smak, og bruke kullsyremaskin for å lage bobler. Er det noe sunnere, eller er det det samme som å drikke vanlig cola? Er i alle fall ikke koffein i det da... Hva tror dere? Jeg tror helt seriøst at man bare må hente fram alt man har av viljestyrke og bare kutte tvert. Evt. sette av én dag i uka (helgedag) og unne seg en boks/en halvliter denne ene dagen. Å bytte ut med dårlige kopier har jeg ingen videre tro på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå