Kitsune Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har skaffet meg en nokia-telefon som jeg har lastet inn spotify på (kalles det en app.??) Men så tenker jeg at det må jo bli skikkelig dyrt å bruke det. I mitt abonnement kan jeg fritt laste ned 10 MB i måneden, men det er jo ingenting.. Noen som kan forklare meg dette her?
aluminium Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Det blir nok litt mer enn 10mb ja. Spotify har riktig offline-modus, så sangene blir lagret lokalt på telefonen, så du slipper å streame dem ned hver eneste gang, men datatrafikken vil nok øke betraktlig ja...
Kitsune Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk for svar. Men jeg fikk et nytt spørsmål, nemlig vil jeg trenge et større minnekort da? Mener det som fulgte med mobilen var på 2MB. Har forøvrig kjøpt meg en Nokia C5 som jeg på det nåværende tidspunkt er veldig fornøyd med:)
Gjest Iril Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 (endret) Du trenger nok større minnekort, ja - for 2 MB er veldig lite.Får ikke plass til noe særlig bilder heller. Du kan lagre spillelister offline, og har du trådløst nettverk hjemme, kobler du telefonen til og laster ned via det. Da bruker du ingen datatrafikk mens du er ute og bruker Spotify. Jeg har flere MB nedlasting enn deg, men det er svært sjelden jeg bruker mer enn 10-15, har alle spillelister lagret offline. Endret 4. mai 2010 av Iril
aluminium Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Du er sikker på at det ikke var 2 GB som fulgte med da? Det holder iallfall plenty, og skulle du måtte kjøpe nytt minnekort så ville jeg kjøpt minst 2GB, og helst mer. Sjekk forresten dealextreme.com før du kjøper. Som regel er minnekortene deres ekstremt veldig mye rimeligere enn om du kjøper over disk i Norge, og kvaliteten er den samme...
Kitsune Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2010 Eh, ja stemmer det, 2GB. Nå er det slik at min mobil ikke støtter wifi (kjedelig), men har tre alternativer: UMTS, GSM eller begge. Det er 3G på den også. Når jeg har leita nettet har jeg funnet at det er bare å synkronisere via trådløst nettverk. Men er det et alternativ for meg med det jeg har? Takk for minnekorttips, aluminium:)
skrue Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Tja, planlegger du å bruke spotify mye så vil jeg tro det ganske raskt vil lønne seg å kjøpe en ny telefon med wifi støtte. Synkronisering vil fort kreve mye dataoverføring, men avhenger selvfølgelig av hvor mye du planlegger å ha på telefonen. 10MB holder til kanskje å overføre 5-6 sanger. Du trenger 200 måneder (ca 16 år) for gratis å fylle 2GB-kortet via 3G.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Men i tillegg til 10 MB inkludert (er du virkelig sikker på det er så lite? det er jo helt utrolig lite) har vel ab. ditt en makspris per dag på datatrafikk? Hvilket ab. har du?
Kitsune Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2010 Ja, har onecall folkepakka. Ringte kundeservice og de sa at 10 MB er det som er inkludert i måneden. Vil det ikke være mulig å synkronisere telefonen med pcen vha. den der usb-kabelen som fulgte med? Pokkers så vanskelig å skaffe en telefon som kan akkurat det jeg vil!!
aluminium Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Tviler på det gitt. Det enkleste slik jeg ser det er nok å bytte abonnement. Du er vel ikke bundet til Onecall, så da er det bare å finne seg et abonnement som er beregnet på mye datatrafikk. Jeg er ikke bevandret i dem, dessverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå