Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Runa
Skrevet

Etter 2 år i et turbilent forhold sitter jeg her å er ny-singel.

Jeg klarer ikke kvitte meg med følelsen av at forholdet ble ødelagt av hans x-kjærester. Forholdet jeg var i før jeg møtte han endte fordi min daværende kjæreste var utro med, og gikk tilbake til sin x. Typen som jeg nå har "mistet" har gått ut av sine 2 tidligere forhold i fred og ro, og de har klart å bevare vennskap etter det ble slutt. Vi har altså to vidt forskjellige forhold til tidligere forhold. Pga min historie har jeg vært veldig skeptisk og usikker til hans vennskap til sine x-er, og det har blitt mye diskusjoner omkring det. jeg ønsker ikke at han skal "straffes" pga noe min tidligere kjæreste gjorde, men jeg mener at vi begge må ta hensyn til hvordan vi ser på saken nå (utifra våre forskjellige historier)Jeg har derfor møtt de to, og de er helt ok jenter, ikke noe galt med det, men det plager meg at han ikke vil ta noe hensyn til meg. han viser ingen tegn til at han vil ta vare på sitt nåværende forhold, og han har gjort det klart at vil velge vennskapet til x damene fremfor forholdet til meg hvis han må velge.. Det er jo ingenting annet enn positivt at de har klart å forbli venner, det forteller meg at han har behandlet dem bra da de var sammen, men at det er viktigere for han å ta vare på x damene fremfor kjæresten sin synes jeg er vanskelig å forholde meg til.. Jeg vil på ingen måte at han skal kutte kontakten med dem, men han er slik at han vil dra hjem til dem alene og ta dem med på kino, konsert osv.. Jeg ville bare ønske at han hadde et litt mer avslappet forhold til dette når han vet at jeg sliter med dette x-greiene. bare at han gjorde det ville gitt meg et signal om at han ønsker å ta litt hensyn til meg og signalisere at jeg og vårt forhold tross alt er det viktigste for han..

Så nå sitter jeg her singel, fordi han sier jeg begrenser han og han har mistet følelsene for meg... Har jeg bare megselv å takke?? Nå som jeg også er han x kan jeg vel regne med å se mer til han da siden han tar så godt vare på x-damene sine..ha-ha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok vært skeptisk jeg og.

Inviterte han deg med til eksene sine slik at du kunne bli kjent med dem, eller var det sånn at han var hos dem kun alene?

Uansett er det ikke noe kjekt å være i et forhold med momenter som gjør at du blir usikker. Hadde min kjæreste tatt med seg eksene sine på konserter, kino osv hadde han nok blitt eks før han fikk sukk for seg om han ikke involverte meg også.

Gjest jomfrua
Skrevet

1. Etter 2 år i et turbilent forhold sitter jeg her å er ny-singel.

2. Jeg klarer ikke kvitte meg med følelsen av at forholdet ble ødelagt av hans x-kjærester. Forholdet jeg var i før jeg møtte han endte fordi min daværende kjæreste var utro med, og gikk tilbake til sin x. 3. Typen som jeg nå har "mistet" har gått ut av sine 2 tidligere forhold i fred og ro, og de har klart å bevare vennskap etter det ble slutt. Vi har altså to vidt forskjellige forhold til tidligere forhold. 4. Pga min historie har jeg vært veldig skeptisk og usikker til hans vennskap til sine x-er, og det har blitt mye diskusjoner omkring det. jeg ønsker ikke at han skal "straffes" pga noe min tidligere kjæreste gjorde, men jeg mener at vi begge må ta hensyn til hvordan vi ser på saken nå (utifra våre forskjellige historier)Jeg har derfor møtt de to, og de er helt ok jenter, ikke noe galt med det, men det plager meg at han ikke vil ta noe hensyn til meg. han viser ingen tegn til at han vil ta vare på sitt nåværende forhold, og 5. han har gjort det klart at vil velge vennskapet til x damene fremfor forholdet til meg hvis han må velge.. Det er jo ingenting annet enn positivt at de har klart å forbli venner, det forteller meg at han har behandlet dem bra da de var sammen, men at det er viktigere for han å ta vare på x damene fremfor kjæresten sin synes jeg er vanskelig å forholde meg til.. Jeg vil på ingen måte at han skal kutte kontakten med dem, men han er slik at han vil dra hjem til dem alene og ta dem med på kino, konsert osv.. 6. Jeg ville bare ønske at han hadde et litt mer avslappet forhold til dette når han vet at jeg sliter med dette x-greiene. bare at han gjorde det ville gitt meg et signal om at han ønsker å ta litt hensyn til meg og signalisere at jeg og vårt forhold tross alt er det viktigste for han..

Så nå sitter jeg her singel, fordi 7. han sier jeg begrenser han og han har mistet følelsene for meg... Har jeg bare megselv å takke?? Nå som jeg også er han x kan jeg vel regne med å se mer til han da siden han tar så godt vare på x-damene sine..ha-ha..

Slik jeg leser ditt innlegg så ser jeg helt klart at dette er en mann som har blitt presset - presset til noe han ikke finner rimelig. Du sliter med vonde følelser og pålegger han en del retningslinjer på hvordan han skal forholde seg til sine vennskap.

Jeg tror du har for store forventinger til hvor hensynsfull du synes han skal være og hvor mye han skal gi slipp på. Husk at i ett forhold så må begge gi.........du må også kunne gi og være støttende - og hvis han føler at du kun er begrensende og ikke støttende så dør så stiller du for store krav.

1. Dere har levet i ett turbulent forhold i to år - og slik jeg forstår innlegget ditt så er 2 år med turbulens rundt hans vennskap veldig utmattende og drepende.

2.

Du klarer ikke kvitte deg med følelsen av at hans x-kjærester har ødelagt deres forhold, skriver du. Der ville jeg heller ha snudd saken "rett vei" - det handler om dine følelser og dine handlinger rundt det - ikke x-kjærestene.

3. Han ser ikke ut til å ha problemer med vennskapene - men du har og de har du overført inn i deres forhold.

4. diskusjoner om slike ting kan ha vært veldig begrensende og kontrollerende sett fra hans side da han ikke har de samme negative følelser som du har.

5. Det er ikke uvanlig - man slutter ikke med vennskap/relasjoner med venner selv om man er i ett parforhold. Sjalusi er vanskelig og man må ta noen valg. Du har nok virket veldig kontrollerende, slik jeg leser det.

6. Kanskje du skulle vært mer avslappet. Jeg synes du pålegger han mye ut fra hva du føler og ser ikke til å ta for deg hva HAN føler.

7. Ærlig tale. Ta lærdom - jobb med deg selv og sjalusi.

Lykke til!!

Skrevet

Du kan nok regne med at alt han sier er sant, om bruddårsaker.

Han har følt ubehag pga av begrensning.

Han er sliten av turbulens. Hvert sinna ord har nok sakte men sikkert brutt ned den gode følelsen.

Når dere var sammen, så var du prioritert foran alle x`er. Nå er du x på lik linje med de andre.

Han slår ikke hånda av sine x`er, så du kan trolig regne med å fortsette med å få være hans venn, iallfall hvis din neste mann ikke er for sjalu.

Selv besøker jeg ikke min x. Jeg er usikker på om det er riktig eller galt, men velger å holde avstand av ulike grunner.

Skrevet

Slik jeg leser ditt innlegg så ser jeg helt klart at dette er en mann som har blitt presset - presset til noe han ikke finner rimelig. Du sliter med vonde følelser og pålegger han en del retningslinjer på hvordan han skal forholde seg til sine vennskap.

Jeg tror du har for store forventinger til hvor hensynsfull du synes han skal være og hvor mye han skal gi slipp på. Husk at i ett forhold så må begge gi.........du må også kunne gi og være støttende - og hvis han føler at du kun er begrensende og ikke støttende så dør så stiller du for store krav.

1. Dere har levet i ett turbulent forhold i to år - og slik jeg forstår innlegget ditt så er 2 år med turbulens rundt hans vennskap veldig utmattende og drepende.

2.

Du klarer ikke kvitte deg med følelsen av at hans x-kjærester har ødelagt deres forhold, skriver du. Der ville jeg heller ha snudd saken "rett vei" - det handler om dine følelser og dine handlinger rundt det - ikke x-kjærestene.

3. Han ser ikke ut til å ha problemer med vennskapene - men du har og de har du overført inn i deres forhold.

4. diskusjoner om slike ting kan ha vært veldig begrensende og kontrollerende sett fra hans side da han ikke har de samme negative følelser som du har.

5. Det er ikke uvanlig - man slutter ikke med vennskap/relasjoner med venner selv om man er i ett parforhold. Sjalusi er vanskelig og man må ta noen valg. Du har nok virket veldig kontrollerende, slik jeg leser det.

6. Kanskje du skulle vært mer avslappet. Jeg synes du pålegger han mye ut fra hva du føler og ser ikke til å ta for deg hva HAN føler.

7. Ærlig tale. Ta lærdom - jobb med deg selv og sjalusi.

Lykke til!!

Du skriver at begge må gi, men du mener tydeigvis at den ene må gi mer og akseptere mer enn den andre. Hun skal akseptere hans vennskap til sine x-er, men han skal ikke ta hensyn til henne. Det vil si at hun må gi, og det behøver ikke han å gjøre.

Han setter sine vennskap før sin kjæreste, noe som viser at han faktisk ikke har møtt den rette enda. Kunne aldri falt meg inn å sette noen av mine venner fremfor min mann, som jeg anser som min beste venn og kjæreste.

Når man finner den rette, blir den personen prioritert fremfor vennene, og det er det som er naturlig. Det er ikke dermed sagt at man bryter vennskapene, men de blir ikke like ofte pleiet som når man er singel.

Hun kunne kanskej vært mer avslappet, men han kunne fått henne til å føle seg mer verdsatt enn hun var. Når man sier rett ut til sin kjæreste at man velger sine venner fremfor den personen, så sier man at de er mye viktigere i livet hans enn det kjæresten er. Er det virkelig riktig å gjøre det?

Skrevet (endret)

Jeg synes både Gjest_jomfrua og I grosny skriver mye klokt her, jeg tror heller ikke dette handler om x-er eller at TS sin kjæreste nødvendigvis behandler henne dårlig, selv om hun føler seg dårlig behandlet. Hun har en del dårlige erfaringer fra tidligere forhold som hun trekker med seg inn i et nytt forhold, og synes kjæresten burde ta hensyn til dette. Nå skriver hun riktignok ikke hvordan følelsene rundt disse dårlige erfaringene har kommet til uttrykk i forholdet, men han føler i alle fall (slik hun skriver) at det gir ham følelsen av å bli begrenset, hemmet og ufri. Det er ingen god følelse, vil jeg tro. Hun på sin side føler at han ikke tar hensyn til dette.

TS, hvordan mener du han skulle være for at du skal oppleve at han tar hensyn til deg, og hvordan tror du at synes du skulle være for å ta hensyn til hans integritet? Hvordan formidlet du det du opplevde som vanskelig? Tror du han kan ha opplevd deg som klagende og som en som ville begrense han?

Hvis disse vanskelige følelsene og tankene er noe du trekker med deg inn i et nytt forhold, og som skaper problemer for deg selv, så tror jeg også at det er du selv som må gripe fatt i det, og forsøke å endre på det. Det er bare du som kan frigjøre deg selv. Det kan godt hende at vennene ble viktigere enn deg i takt med at han følte seg ufri.

Endret av Havbris
Skrevet

Du skriver at begge må gi, men du mener tydeigvis at den ene må gi mer og akseptere mer enn den andre. Hun skal akseptere hans vennskap til sine x-er, men han skal ikke ta hensyn til henne. Det vil si at hun må gi, og det behøver ikke han å gjøre.

Han setter sine vennskap før sin kjæreste, noe som viser at han faktisk ikke har møtt den rette enda. Kunne aldri falt meg inn å sette noen av mine venner fremfor min mann, som jeg anser som min beste venn og kjæreste.

Når man finner den rette, blir den personen prioritert fremfor vennene, og det er det som er naturlig. Det er ikke dermed sagt at man bryter vennskapene, men de blir ikke like ofte pleiet som når man er singel.

Hun kunne kanskej vært mer avslappet, men han kunne fått henne til å føle seg mer verdsatt enn hun var. Når man sier rett ut til sin kjæreste at man velger sine venner fremfor den personen, så sier man at de er mye viktigere i livet hans enn det kjæresten er. Er det virkelig riktig å gjøre det?

Han har vel egentlig ikke gjort noe galt ved å ta konsekvensene av at han ikke kunne leve i det forholdet?

Skrevet

Han har vel egentlig ikke gjort noe galt ved å ta konsekvensene av at han ikke kunne leve i det forholdet?

Han har ikke gjort noe galt med å avslutte forholdet, det blir jo hans valg. Men han gjorde noe gale i forholdet med å priortiere vennene fremfor kjæresten, men det er min mening.

Når noen sier rett ut at de vil velge vennene fremfor en selv, da hadde jeg valgt å avslutte forholdet med en gang. Og derfor tror jeg at ts har det bedre uten han.

Gjest jomfrua
Skrevet

Han har ikke gjort noe galt med å avslutte forholdet, det blir jo hans valg. Men han gjorde noe gale i forholdet med å priortiere vennene fremfor kjæresten, men det er min mening.

Når noen sier rett ut at de vil velge vennene fremfor en selv, da hadde jeg valgt å avslutte forholdet med en gang. Og derfor tror jeg at ts har det bedre uten han.

Hva kom først, tenker jeg..........

Høna eller egget.

Det er noe stein gale om man kommer i en situasjon hvor det er naturlig si noe slikt. Den situasjonen har han nok ikke skapt selv. Men han skal ha pluss-poeng for ærligheten

Gjest maren
Skrevet

Hva kom først, tenker jeg..........

Høna eller egget.

Det er noe stein gale om man kommer i en situasjon hvor det er naturlig si noe slikt. Den situasjonen har han nok ikke skapt selv. Men han skal ha pluss-poeng for ærligheten

Enig. Man bør ideelt sett ikke bli satt i en situasjon hvor man må velge hvem som skal komme først. Venner er faktisk veldig viktige, og det er uaktuelt å velge dem bort selv om kjæresten skulle bety mer. Det skal gå an å ha begge deler, og det er den personen som stiller "ultimatumet" som automatisk velger seg selv vekk

Skrevet (endret)

Jeg er enig i at å høre at kjæresten ville ha valgt vennene fremfor henne hvis han måtte velge, sikkert har vært vondt å høre for TS. Men samtdig, som gjest_jomfrua også antyder, da er det også kanskje noe grunnleggende galt i forholdet, og de har det sikkert best hver for seg. Og så får vi håpe at begge finner partnere som matcher bedre og at de begge gjør grunnarbeidet med forholdet grundig, dvs avklarer rammer, behov og grenser veldig tidlig.

Det meste kan man inngå kompromisser på i et forhold, men noen behov og grenser kan også få være kompromissløse.

Endret av Havbris
Skrevet

Jeg hadde nok reagert helt som TS. Hvorfor være venn med eksen? Greit å si hei hvis man er på samme fest, men dra på kino, konserter osv...? Nei for meg blir det bare merkelig. Jeg ville heller ha brukt den tiden sammen med KJÆRESTEN min, ikke eksen. Mulig jeg er rar men hvorfor skal man fortsette å være venn med eksen? Jeg ser ikke poenget. Det er jo ett avsluttet kapittel, right?

Var i nesten samme som TS selv. Jeg har krangla fælt med min eks. Kjæresten min og eksen gikk hver til sitt som venner. De hadde vært venner i 2 år da jeg møtte han.

Etter at jeg og typen min ble sammen fortsatte han å møte henne - som ei vennninne. Jeg så virkelig ikke poenget i dette, og det plaget meg at han skulle møte henne (må nevnes at det alltid var hun som sendte mld om at de skulle finne på ting, og han syntes dette var koselig.) Da jeg tok dette opp med han første gangen sa han noe lignende som: ja men nå har vi vært venner i 2 år, og jeg tenker ikke på henne som en eks."

Jaja. Så sendte hun melding: "lunsj i oslo på søndag?"

Han svarte: ja, koselig.

Og de skulle møtes.

Han fortalte meg alt og holdt ingenting skjult, men alikevel likte jeg ikke tanken. Igjen, hvorfor opprettholde ett vennskap med en eks? For meg er en eks, en eks. Samme åssen du ser det. :sjenert:

Så da tok jeg det opp med han igjen. Denne gangen litt mer seriøst. Jeg viste at jeg var lei meg, og at jeg overhodet ikke likte situasjonen. Indirekte ga jeg han valget av å velge mellom meg og henne.

Det endte lykkelig for min del. Han gikk med på å ikke møte henne igjen, vi ble enige om at de kunne "prate" på facebook og mld innimellom, men ikke møtes. Han satte meg fremfor henne. Gudskjelov.

Mulig jeg oppfattes som en bitch, men jeg kunne ikke vært sammen med en som stadigvekk møtte eksen på egenhånd. Masse lykke til TS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...