Gjest Sandbekken Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hei jeg leter etter en ansiktskrem som gir fukt til en fuktfattig hud som har tendenser til å bli blank, kremen må ikke tetter porer. Helst vil jeg finne ut hvilke ingredienser jeg må unngå og hvilke som hjelper meg. Slik at jeg kan finne noe som ikke koster skjorta, men som er bra:) Jeg ser litt på denne kremen på iherb http://www.iherb.com/Reviva-Labs-Hawaiian-Seaweed-Day-Cream-1-5-oz-42-g/16601?at=0 Og prøver å tolke ingrediensene noen som vil hjelpe meg? Endret 4. mai 2010 av Sandbekken
Gjest Sandbekken Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Absolutt ingen som vet hvilke ingredienser fuktfattig hud trenger? Jeg fant en liste over stoffer som kan tette porene, men jeg vil altså ha noe tilsvarende av de positive ingrediensene Listen jeg fant: http://www.caryskincare.com/acnecomedogeniclist.html
Ella_Grey Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Jeg vet at hyaluronsyre er veldig bra for dehydrert hud. Ellers ting som E-vitamin, mandelolje, jojobaolje, glyserin og honning/ bivoks bra for å holde fukten inne i huden... men akkurat en liste vet jeg ikke hvor du finner. Jeg er litt usikker på den kremen du linket til, mye fordi jeg ikke aner hva de seaweed greiene egentlig gjør, og bortsett fra det så var det ikke noe spesielt med den. Jeg vil kanskje heller anbefale deg å se på kremer fra Weleda (Iris-dagkremen derfra er veldig god, samme med vill-rose). Evt Jäson natural E-vitamin kremen...
Gjest Sandbekken Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 weleda har jeg hørt mye bra om ja! men disse kremene, er de ikke veldig fete? For jeg må ha noe som gir mye fukt, men som ikke gjør huden fet.. forvirrende? jess!
Ella_Grey Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg mener å huske at iris-serien er den som er beregnet for en litt fetere hud her står det iallefall litt om dagkremen. Rosekremen er nok litt mer fet... Hvis du ikke er så opptatt av design, og ikke har noe imot å bruke en krem som egentlig er beregnet på menn - så er faktisk dette en veldig god og fuktighetsgivende krem. Edit: skal bare legge til at Iris-kremen inneholder en del fett, men det er av de som er 'bra' for en fet hud - og gir mye fukt. Bl.a er det kakaofett i den - og det er en ting som hjelper på dehydrert hud. Endret 6. mai 2010 av Ella_Grey
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Det vil si: Purified water- vann, basis for hele kremen, hawaiian seaweed extract-alge ekstrak- veldig bra for fukt, mineraler, viktige sporeelementer, hydrogenated vegetable oil- DÅRLIG- tetter porene, gjør at huden føler myk, glyceryl stearate SE- gjør ingenting for huden, bare hjelper kremen å smøre bedre ut, glycerin- bra for fuktighet, cetyl alcohol- DÅRLIG, tetter porene, gjør ingenting for huden, bare gjør at huden kjennes myk- men hjelper egentlig ikke, cetyl esters- gjør ingenting for huden, bare hjelper kremen for å smøre bedre ut, imidazolidinyl urea-konserveringsmiddel, potassium sorbate- gjør ingenting for huden din, bare gjør kremens konsistens finere, sodium benzoate- ghør at huden kjennes myk, men gjør absolutt ingenting for huden din egentlig, citric acid- kan ble brukt som konserveringsmiddel (siden det står sist) Ikke så god krem... BARE EN god ting som egentlig hjelper huden din!!! :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå