Gå til innhold

Mat etter trening for intolerante/allergiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på Puls at sjokomelk er ypperlig etter trening, men hva gjør vi som ikke tåler melk?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Twinklestar*
Skrevet

drikker soyamelk?

jeg aner ikke, har tenkt litt på det samme selv. men hva var grunnen til at det var bra ?

Skrevet

drikker soyamelk?

jeg aner ikke, har tenkt litt på det samme selv. men hva var grunnen til at det var bra ?

Melk er ver bra pga at det er god protinkilde var hvertfall det ei venninne som er ernæringsfysiolog sa til meg.

Spise en banan er jo også anbefalt en del steder.

Skrevet (endret)

På helsekostene selger de soyamelk med sjokoladesmak også!

Rismelk er kanskje ett alternativ??..

Her er en tidligere tråd om alternativer til melk som var her på KG:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=137344

Finnes mange alternativer til mat i forbindelse med trening;

http://www.iform.no/pub/art.php?id=81

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=962

Endret av Lotte28
Gjest Coarvi
Skrevet

På helsekostene selger de soyamelk med sjokoladesmak også!

Rismelk er kanskje ett alternativ??..

Her er en tidligere tråd om alternativer til melk som var her på KG:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=137344

Nå er det viktig å ikke henge seg opp i et enkelt råd fra et tv-program og tro at melk er det eneste som duger etter trening. Sjokomelk er vel bra pga karbohydrater og protein, vet ikke om soyamelk er like bra på det området. Poenget er hvertfall ikke at det absolutt må være noe drikkende med sjokolade i...;)

Spis en banan (eller annen frukt), og få i deg et større måltid ikke så altfor lenge etterpå, f.eks havregryn, eller rett og slett middag/lunsj. Det er snakk om vanlig mat, det trenger ikke være superrare greier du får i deg etter trening, men tanken er visst at det skal inneholde raske karbohydrater og gjerne protein. Jeg tåler ikke melk selv, og hva jeg spiser etter trening varierer mye, men jeg føler meg hvertfall ikke hemmet av at jeg ikke kan drikke sjokomelk... ;) Det hadde jeg nektet å drikke så ofte uansett! Nå for tiden går det som regel i banan og proteinshake (av erteprotein) for min del, så spiser jeg lunsj eller middag en liten stund etterpå (alt ettersom når på dagen jeg trener).

Skrevet

Ja, Coarvi, skjønner jo at det ikke MÅ være sjokolademelk, selv om flere og flere sier at dette er bra.

Men jeg ser egentlgi ikke poeng i å drikke annen melk heller. Soya, havre og kokosmelk har ikke de samme egenskapene som vanlig melk (og smaker dritt).

Det som var bra med melk var vel de raske proteinene til musklene, før man får kommet seg hjem og spist noe. Det er vanskelig å finne raske proteiner for oss som ikke skal ha de vanlige matvarene :(

Skrevet

Hei,

jeg har også laktoseintoleranse, og rett etter trening så pleier jeg som regel å spise noen riskaker eller endel rosiner. Spiser da et større måltid når jeg kommer hjem som innholder mer proteiner. Her i gården går det i mye egg til det formålet.

:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så på Puls at sjokomelk er ypperlig etter trening, men hva gjør vi som ikke tåler melk?

Er det laktoseintoleranse du har, er Tines sjokolademelk laktoseredusert.

Er det melkeproteinet du reagerer på, er det nok ikke så mye annet valg enn å finne andre alternativer. :)

Skrevet

Er det laktoseintoleranse du har, er Tines sjokolademelk laktoseredusert.

Er det melkeproteinet du reagerer på, er det nok ikke så mye annet valg enn å finne andre alternativer. :)

Jeg tåler ikke melk. Om jeg hadde vært laktoseintolerant, hadde jeg skrevet det :) Det er en forskjell og de som har den ene eller andre lidelsen vet å skille dem ;)

Skrevet

Hei,

jeg har også laktoseintoleranse, og rett etter trening så pleier jeg som regel å spise noen riskaker eller endel rosiner. Spiser da et større måltid når jeg kommer hjem som innholder mer proteiner. Her i gården går det i mye egg til det formålet.

:)

Heldiggris! Jeg tåler ikke egg heller jeg :sjenert: Takk for tips :)

Skrevet

Heldiggris! Jeg tåler ikke egg heller jeg :sjenert: Takk for tips :)

Du kan jo f.eks. spise et måltid med kjøtt/tunfisk, bønner/linser? Dette er alle gode proteinkilder. :)

Skrevet

Jeg er også laktoseintolerant, men synes sjokomelk blir for søtt...

Jeg bruker å ha med meg en hjemmebakt grovbrødskive (karbohydrater og proteiner) med mye kjøttpålegg eller egg (proteiner) på i treningsbagen og spise når jeg er ferdig i dusjen.

Skrevet

De derre nøttebarene (F.eks EAT NATURAL) som har kommet i butikken, er gode rett etter styrketrening, de har en god del proteiner fra nøtter og frø, samt karbohydrater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...