Gå til innhold

Disneyland Paris med unger

Anbefalte innlegg

Gjest full rulle
Skrevet

Hei!

Noen her som har vært i Disneyland Paris med ungene? Kunne tenkt oss en tur til en fornøyelsespark til høsten. Har hørt at det ikke er så mye action der(berg og dalbane osv), mest show. Stemmer det? I så fall er det jo litt skuffende. Ungene er fra 13 år og nedover. Noen som kan fortelle? Andre fine ting barn kan oppleve i Paris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke vært der selv, men min datter var i Disneyland Paris med sine besteforeldre da hun var 9, nå er hun 13, og hun får fremdeles stjerner i blikket når hun snakker om den turen, hun opplevde den parken som HELT FANTASTISK! De voksne var også mektig imponerte,så jeg vet at det er noe jeg kunne tenke meg å oppleve selv og ta barna med på igjen, absolutt :)

Lykke til med tur, uansett hvor det blir!

Gjest full rulle
Skrevet

Hei, jeg har ikke vært der selv, men min datter var i Disneyland Paris med sine besteforeldre da hun var 9, nå er hun 13, og hun får fremdeles stjerner i blikket når hun snakker om den turen, hun opplevde den parken som HELT FANTASTISK! De voksne var også mektig imponerte,så jeg vet at det er noe jeg kunne tenke meg å oppleve selv og ta barna med på igjen, absolutt :)

Lykke til med tur, uansett hvor det blir!

Så bra! Er så kjekt å høre fra andre som har vært der. Jeg har bestandig drømt om superfornøyelsesparker og nå har jeg/vi muligheten å dra. Men så koster det såpass at vi ikke har råd til å bli skuffet. Flere som har vært der?

Gjest Marlo
Skrevet

Jeg har vært der og ble veldig imponert.

Vi var 2 voksne, meg som da var i tenårene og 3 mindre søsken som da var under 10 år alle tre.

Det finnes masse å gjøre, og det er ikke bare show. Massevis av berg og dalbaner, spøkelseshus etc etc.

Det finnes også show, men det er ikke det alt dreier seg om. Det største showet vi så når vi var der, var det som er på kvelden når det er parade med masse lys og fyrverkeri.

Det var ingen av oss som dro skuffet fra Disneyland, både de aller minste og de eldstre koste seg kjempemasse.

Skrevet

Har også vært der, som tenåring med foreldre og yngre søsken. Vi hadde det kjempegøy, og det var nok å finne på.

Anbefaler å ha to dager i parken, for det er STORT. Det er også mye folk, og vi fikk utdelt navnelapp til minstemann.

Vi så faktisk flere som hadde små unger "i bånd", det var litt spesielt ;)

Skrevet

Har vært der 2 ganger med ungene, en flott park for alle aldre.

Skrevet

Jeg var der da jeg var ca 12 år og det var en helt fantastisk opplevelse. Jeg og min mor har alltid vært veldig glad i berg og dal baner så det var det jeg brukte mest av tiden der på. Men det er jo mye for de aller minste også. Der er en stor karusell med dyr man kan sitte på og det går Disney figurer rundt om kring. Det er også mye av parken som er litt Disney-film aktig... en har sverdet i stenen hvor det er en ambolt med et sverd i som man kan prøve å dra ut og det er mange bygninger som er som om de er tatt ut av en Disney film.

Jeg tror hele gjengen kommer til å ha det kjempe koselig om dere velger å dra dit.

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg var der som 9åring (det var 10 år siden, så har kanskje forandret litt der) og syntes det var kjempegøy. Jeg var akkurat på grensen til å ikke like showene og figurene som gikk rundt, men var mange karuseller jeg likte. En venninne av meg var der ifjor (18 år) med far og lillesøster på 16, de hadde det kjempegøy. Så det er noe for enhver alder. Var en god del store berg og dalbaner jeg var for liten til å ta som 9åring, så disse må jo passe for 13 åringene.

Gjest full rulle
Skrevet

Takk for svar. Høres spennende ut. Må finne ut hva en slik tur koster. Tips til plasser å overnatte eller andre ting vi bør få med oss om vi drar til Paris? Eiffeltårnet er vel et must. Jeg vil være skikkelig turist. Med kamera på magen og joggesko!

Gjest Marlo
Skrevet

Vi var 4 barn og to voksne, og jeg mener pappa sa at vi brukte ca 20.000kr. Da lå vi på det hotellet som er tilknyttet parken 2 netter og var 2 dager i parken.

Men jeg vet faktisk ikke om han regnet med hele ferieturen...vi var jo på ferie i 12 dager og Disneyland var jo bare 2 dager av dem.

Skrevet

Jeg var der for en god del år siden, da jeg var 10-11, og hadde det kjempegøy :)

Som flere andre her sier, parken er STOR, så en dag er for lite :) Vi var der to dager, og rakk knapt å se halvparten.

Priser og sånn kan jeg ikke svare på, men vi bodde på en hytteby (store campinghytter) i tilknytning til parken, og tror ikke det var så altfor dyrt. Og i tillegg var det disneyfigurer som vandret rundt i området, morsomt for oss ungene :)

Angående ting å gjøre i Paris, Eiffeltårnet og Notre Dame ville jeg iallfall ha tatt turen innom, og hvis dere har tid, Louvre (tar jo dagesvis å se alt, men Mona Lisa er iallfall morsom å få med seg).

Skrevet

Jeg har ikke vært i Disneyland, men jeg bodde for noen år siden ved den t-banen som går direkte dit fra sentrum, i en liten by som heter Noisielle. Et veldig koselig hotell med forholdsvis rimelige priser (ca 450 kr natten for et familierom tror jeg). Husker dessverre ikke navnet på hotellet, men det er nok uansett billig å bo der, midt mellom Paris og Disneyland. Byen var ganske liten og fantes ikke på noe kart jeg så på den gang.

Siden vi bodde ved t-banen, kjøpte vi dagskort når vi skulle til byen og på grunn av at sonene går hele veien rundt byen, kom vi oss faktisk helt til Versailles på de billettene.

Gjest Fraulein Fix
Skrevet

Jeg har vært i Parque de Asterix, som ligger rett utenfor Paris og har

Asterix "verdenen" som tema. Den ble anbefalt oss fremfor Disney og jeg

syntes den var veldig bra, den er stor med masse apparater og god stemning :)

Skrevet

Vi bodde i ei hytte på en campingplass et stykke ut på landet. Kjempefint område, grei soveplass for en familie på fem og det var basseng. Men vi kjørte ned (var på "rundtur" i Europa), så vi var ikke avhengig av kollektiv transport.

Tror jeg ville satset på et hotell el nært toget som går til Disneyland, sikkert billigere enn å bo på hotell som er direkte tilknyttet parken.

Ang Eiffeltårnet, så var det laang kø i turistsesongen, så vi gav opp å komme inn av hensyn til minstemann. Litt skuffende, men kjekt å se tårnet uansett da.

Skrevet

Har vært der to ganger, første gang med en jente på 5 år, andre gang med jente på 8 år og gutt på 2 år. Og vi storkoste oss begge gangene, er faktisk helt magisk, og mange karuseller for både store og små.

Men belag deg på køer, var der i juli og i mars, og mye kø bege gangene.

Skrevet

Kan legge til att vi bodde på hotell i tilknytning til parken begge gangene. Første gang var vi der i 3 dager, det var for lite, så 5 dager andre gang. Tilbrakte så og si all tid i parken.

Gjest Dorey
Skrevet

Jeg var i Disneyland Paris første gang som 18 åring, og jeg syntes det var helt fantastisk :fnise:

Jeg ville _ikke_ brukt tid på å gå opp i Eiffeltårnet. Vi stod i kø i to timer, og det eneste som var der var jo utsikten, så jeg synes ikke det var verd hverken tiden eller pengene det kostet. Men det er jo fint å bare gå forbi det også :)

Gjest full rulle
Skrevet

Oi, så mange svar. :)

Jeg har fått sjekket litt priser, og det er ikke uoverkommelig for oss 5. Reisen jeg har sett på er på 6 dager, hvorav to hele dager går bort i reising. Da får vi 4 hele dager i Paris (5 overnattinger).

Hvor mange dager tror dere vi bør ta i Disneyland?

3 dager i parken og 1 dag til annet (Eiffeltårnet etc).

Eller 2 dager i parken og 2 dager til annet?

Reisen blir i så fall i høstferien i oktober, og jeg håper det ikke er så mye kø da. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...