Gå til innhold

Kan man bruke vanlig bodylotion på solarium?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke vanlig body lotion/body butter osv på solarium istedet for å bruke penger på de solariumskremene....

Hva er forskjellen?

Skrevet

da tror jeg du blir bra brent.da bør du i såfall bruke sol krem.

men skal vel være på ett annet tema?

Skrevet

Kan man bruke vanlig body lotion/body butter osv på solarium istedet for å bruke penger på de solariumskremene....

Hva er forskjellen?

det er ikke solfaktor i en bodylotion

Gjest Anna
Skrevet

Bodylotion går helt fint. Det går også helt fint om du ikke smører deg i det hele tatt først.

Skrevet

Man skal ikke bruke solkrem i solarium.

Kreftforeningen.no

hvor står det? finner ikke den settningen :)

Skrevet (endret)
Råd ved bruk av solarium

Hvis du likevel skal bruke solarium er det viktig å følge disse rådene fra Statens strålevern:

- Bruk alltid beskyttelsesbriller. Noen sover med åpne øyne. Solarier gir ofte mindre synlig lys enn naturlig sol og trenger derfor ikke å være ubehagelig å se på

- Fjern kosmetikk i god tid på forhånd og ikke bruk noen form for solkrem

- Unngå eksponering ved bruk av medisiner som øker følsomheten for ultrafiolett stråling. I tvilstilfeller, oppsøk lege eller annen medisinsk ekspertise

- Vent minst 48 timer mellom de to første gangene du tar solarium

- Ikke sol deg ute og i solarium på samme dag

- Følg anbefalt solingstid, eksponeringsintervall og bruksavstand

- Oppsøk lege eller annen medisinsk ekspertise dersom vedvarende hevelser, klumper eller sår oppstår, eller hvis pigmenterte føflekker forandrer seg

Endret av Iah
Skrevet

jaja.. glad jeg holder meg unna hele greia :)

Skrevet (endret)

Bodylotion går helt fint. Du blir ikke solbrent som andre tror her.

Du skal ikke bruke solkrem i allefall, blir bare dyrere for deg, ettersom du må ta sol lengre for samme resultat.

Er også lurt å bruke bodylotion på hele kroppen. For da er det lik fuktighet. Områder på kroppen som er tørre blir ikke like brun som der det er bra fuktighet. Så du kan da ende opp med flekker.

Anbefaler bodylotion, bruker alltid det selv, har aldri blitt solbrent, men jevn og pen brunfarge :)

Endret av Shopoholiker
Skrevet (endret)

Man bruker solkrem for å kunne være lengre i solen. Det er ikke vits i et solarium. Blir man brent etter 20 minutter i et solarium, så tar man 10 eller 15 minutter sol istedet.

Bruker du bodylotion, så bruk uten parfyme pga fare for pigmentflekker. (tror jeg, ihvertfall)

Endret av Jade
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg bruker solfaktor 15 i ansiktet bestandig. Også når jeg tar solarium. Ansiktet får nok sol uansett og ikke vil jeg ha mer rynker enn nødvendig heller. Anbefaler alle unge å gjøre det for å slippe rynker (jeg er voksen og ikke veldig rynkete)

Så bruker jeg vanlig body lotion på hele kroppen og ALDRI noe parfyme eller deodorant el på kroppen. Det kan gi pigmentflekker ol.

Og husk beskyttelsesbriller.

Om man blir solbrent i solsenga, så har man bomma på tiden. Bedre å begynte pent med noen få minutter og øke jevnt.

• 2 uker senere...
Skrevet

da tror jeg du blir bra brent.da bør du i såfall bruke sol krem.

men skal vel være på ett annet tema?

.

jeg og tror man blir brent av den slags bolylotion :P

prøv heller og finn din rikting sol faktor på eventuelt krem du skulle gå for

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg tror egentlig TS lurer på disse solkremene man får kjøpt på solsentere. Slike kremer uten solfaktor, men som skal gi en dypere brunfarge osv osv. Dyre kremer.

Jeg bruker Spenol på hele kroppen :gjeiper:

Gjest Heidila
Skrevet

hmm.hvorfor kan man ikke bruke solkrem= det skal da beskytte om diverse uv stråler....

Nå tar ikke sjeldent,men jeg bruker ikke noe krem.Bare en aftersun etterpå for å kjøle ned litt og få fuktighet. MUlig man burde hatt krem først. Men når jeg tar det så sjeldent så bryr jeg meg egentlig ikke :)

Skrevet

Hvis man skal ta solarium så kan man jo selv velge lengde, slik at man ikke trenger å bruke solkrem for å beskytte seg mot solbrenthet.. Hvis man er redd for UV-stråler burde man vel ikke tatt solarium i det hele tatt. Det er tross alt UV-strålene som gjør deg brun.

Jeg pleier å bruke vanlig bodylotion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...