Gå til innhold

Sunn "kaffemat"

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg får besøk av to venner i dag som er ganske opptatt av kosthold og trening. De sa de kun trengte kaffe men jeg vil gjerne servere noe ved siden av også. Ikke mat men type kjeks, vafler etc.

Noen som har forslag til litt sunnere kaffesnacks? :biggrin:

Skrevet

Lag et lekkert fruktfat da vel. Evt lag en frukt-/bærsalat og servér med f.eks vaniljekesam eller yoghurtis? Evt kan også vaniljekesam serveres som en dip til oppkuttet frukt i litt større biter.

Av type kaker, er vel kokosboller noe av det "magreste" på den fronten.

Skrevet

Hehe... Er selv ganske opptatt av kosthold, og synes det bare er irriterende når folk setter frem kaker + + når jeg kommer på kaffe besøk. Det blir jo til at en må spise for ikke å såre personen..

Uansett, så forstår jeg jo deg. Er vel litt sånn selv. MÅ jo servere noe.

Da er frukt knallbra. Dersom du vil ha noe litt mer utav det kan du lage en TYYYYYNN marengsbunn med lite sukker og ha MASSE frukt oppå.

Det er snadder det :)

Lykke til.

Skrevet

Hvis du har det travelt: Hermetiske fersken, evt. med vaniljeyoghurt. Evt. bare druer? Ellers er oppskåret frukt helt supert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Sist fikk de varme bær med mager vaniljekesam. Har ganske dårlig tid i dag så får tenke litt hardt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mine forslag

- havrevafler

- havrekjeks

- grønnsaker og dip

- fruktsalat

- rislapper

- youhurtis/smoothiesis

Skrevet

Hva med riskaker med frukt på? Det er veldig godt, og det kan se lekkert ut med dandert frukt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...