Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Hei for 1 år siden ble jeg kjempegod venn med ei fra Somalia. Hun var nesten like gammel som meg bare 3 måneder yngre enn meg. I begynnelsen var vi mye i lag og fikk flere felles venner. Jeg fikk en del klær av henne som hun hadde feilbestilt i størrelse. Hun var veldig spanderende. Siden hun var mindre enn meg og en av mine beste venner fikk hun arve en masse kjoler og sko som var fint brukte og litt små til meg. Vi studerte i samme by og moren hennes ble plutselig syk og havnet på sykehus, hun fikk låne penger av meg til å fly og besøke henne. To måneder senere døde kjæresten hennes. Etter dette trakk hun seg mer og mer unna var sur litt små frekk jeg tenkte at dette kanskje hadde noe med at kjæresten hennes døde. Etter 4 måneder etterpå var hun direkte frekk og vanskelig mot meg hun spurte om å få låne klærne hun hadde gitt meg. Og da jeg spurte om å få dem tilbake sa hun at hun hadde kastet de fordi hun hadde så liten plass. Samme uke kom vi på prosjekt i lag i skolesammenheng vi skulle samarbeide og få felles karakter. Det ble virkelig det verste samarbeidet jeg noen gang har hatt. Hun ville ha 6er i karakter samtidig ville hun ikke gjøre noe selv hun ringte meg tett og stadig kl 4 om natta og slikt noe maset om at jeg måtte skrive mer på prosjektet osv. Maste og maste husker hun ringte hele tiden kom på besøk til meg og gikk etter meg på skolen. Snakket jeg med noen andre pirket hun meg på skuldra eller dro meg i håret for å få kontakt. Det var i hele tatt vanskelig og gjøre det bra på prosjektet å få med meg seg noe som helst når hun dro meg i håret pirket på meg og maste hele tiden. Selv ville hun ikke jobbe med prosjektet i det hele ikke skrive ikke finne informasjon hun ville heller ikke alternative ting som å ta bilder og finne bilder eller lage fin layaot fordi det var alt dette var så kjedelig. Ikke fikk jeg tilbake pengene mine og ikke fikk jeg tilbake klærne. Siden hun var så frekk og ekkel og det gikk masse rykter om henne prøvde jeg og finne ut mer om henne. Jeg fant ut at hun hadde løyet om alderen sin. Hun er en god del eldre enn meg istedenfor yngre. Moren hennes var aldri på sykehus heller . Særlig det med alderen er virkelig ille fordi dette var jo det hun fortalte meg første uka vi begynte på samme studie…! Jeg er fult klar over at jeg aldri burde lånt henne penger men jeg var veldig svak for å låne ut penger fordi jeg har vært i en del vanskelige situasjoner selv og jeg er sjeleglad og veldig takknemlig for at folk da har stolt på meg og lånt ut penger til meg. Jeg vil ha tilbake pengene jeg lånte til henne. Om hun hadde vært den vennen jeg trodde hun var kunne jeg sett mellom fingrene med de pengene jeg lånte henne. Det var hun ikke og hun har også myer bedre økonomi enn meg og hun har også lurt til seg penger fra flere andre. Derfor bryr jeg meg virkelig om å få tilbake pengene mine. Forslag jeg alt har fått: er å si at jeg kan kjøpe flere sko til henne og hun da vil få 20% rabatt men da må hun betale meg på forhånd. Et annet forslag jeg har fått er og låne telefonen hennes og ringe og sende sms til en haug med ulike organisasjoner og gi penger til disse organisasjonene tilsvarende det beløpet hun skylder meg…. Enda et forslag jeg har fått er å mase og mase mens det er folk rundt meg og henne slik at det blir pinelig for henne, men dette vegrer jeg meg for å gjøre da jeg synes dette ville vært fryktelig pinlig selv. Hva mener dere jeg burde gjøre? Er det noen som har noen sleipe triks for å få tilbake pengene mine? Mener dere at det er en ok måte og gjøre det på når situasjonen er slik som den er? Det er snakk om ca 1000 kr hun har lånt. Blir veldig glad om dere svarer eller kommenterer
Gjest lolita___ Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Det er ikke mye penger det er snakk om.Bare glem det og gå videre med livet ditt.Kutt ut vennskapet med henne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Det er ikke mye penger det er snakk om.Bare glem det og gå videre med livet ditt.Kutt ut vennskapet med henne. Er selvsagt ikke la med henne noe mer . Men synes det er synd at hun fortsetter å gå og lure folk uten at noen setter en stopper for henne...
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Det er ikke mye penger det er snakk om.Bare glem det og gå videre med livet ditt.Kutt ut vennskapet med henne. Jeg synes 1000 kroner er mye penger, spesielt når man er student. TS jeg har dessverre ingen råd til deg annet enn å advare andre som står i fare for å bli lurt. Det jeg ville ha gjort er å mase om pengene mens det står folk rundt. Ikke vær redd for at det er pinlig for deg; det er hun som driter seg ut. Husk på å presisere at det ikke er første gang du spør, så du riktig kan understreke hvor upålitelig hun er overfor alle som hører på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Hei, jeg har det. Skriv et så detaljert innlegg om dette på kg at alle som kjenner henne skjønner hvem det dreier seg om. Heey, du har visst alt gjort det
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Hei, jeg har det. Skriv et så detaljert innlegg om dette på kg at alle som kjenner henne skjønner hvem det dreier seg om. Heey, du har visst alt gjort det For at folk skulle vite hvem det var tror jeg faktisk jeg måtte hatt med flere detaljer gitt. Tror ikke det er så mange som vet hvem jeg er i virkligheten heller. . Men nå har jo saken vært den at konflikten mellom henne og meg har vært ganske lukket også. Ikke så mange som i virkligheten vet at hun laug om sin alder til meg for eksempel... Jeg får huske og ha med litt flere detaljer til en annen gang. Som hvor jeg studerer hva og hvor gammel personen er når personeon og jeg selv har bursdag osv osv :gjeiper:
Gjest lolita___ Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 ta kontakt med moren eller faren hennes.Somalere er som regler kjempe redd foreldrene.Så kanskje du får igjen pengene.
smalls Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Hun høres ut som en sikkelig dritkjerring!! Jeg har selv vært oppi samme situasjon. Jeg har lånt folk penger men de gidder ikke å betale tilbake. Jeg lånte en vennine av meg 200kr for 2 år siden. Har ikke fått pengene enda. Det er utrolig kjipt. Som en annen en sier her, så er somalere redde for foreldrene sine. Hørt at de kan være kjempe strenge. Du burde ta kontakt med de
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 ta kontakt med moren eller faren hennes.Somalere er som regler kjempe redd foreldrene.Så kanskje du får igjen pengene. Ja hun er faktisk veldig glad i og opptatt av foreldrene sine. Kanskje jeg heller skulle snakket med den tidligere venninna mi og sagt noe slikt som at om jeg ikke får tilbake pengene mine innen den og den dato må jeg snakke med foreldrene hennes. Men det er vel kanskje bedre at foreldrene mine snakker med hennes foreldre? Foreldrene hennes vil kanskej ta det mer seriøst da? Hun er også veldig pressende mot foresldrene sine ringer og maser "Pappa do må kjope pc til meg" men det værste var da hun skulle bestille klær til seg og søstra og fikk ganske mye penger av foreldrene. Lillesøsteren hennes er kjempesøt og ganske stor så hun bruker vel heller størrelse XL enn xs. Den tidligere venninna mi bestilte bare klær i størrelse xs og når hun fikk klærne så ringte hun til foreldrene før hun åpnet pakken og sa at klærne var så små i størrelse at klærne dessverre var for små til søsteren, hvorpå foreldrene sa at hun kunne få alle klærne istedenfor å sende tilbake. Det beste var når hun åpnet pakken så var alle klærne faktisk små i størrelse så hun fikk ikke på seg noen av buksene hvertfall
Soon Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Har du spurt henne om å få tilbake pengene dine? Det enkle er ofte det beste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå