Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :)

Haha, det verste er at eg skal trena i ferien og- og må springa 18 km i løpet av veka!

Off we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Tilbake og føler meg ikkje så veldig flink. Men glad du har trua Kongulo!

Gjennomførte intervalløkt og 8-kilometer som planlagt, men 18-kilometeren...utgikk. Har tusen ting å skylda på som seg hør og bør, men det koker vel ned til at eg ikkje hadde noe lyst.

Maten gikk det egentlig bra med, har i alle fall ikkje lagt på meg denna ferieveka. Håper i mitt stille sinn at eg har gått litt ned. Gjør ordentlig veiing i morgon tidlig.

Planen for veka er:

langkjøring 19 km

intervall 5x400meter

8 km

og minst ei styrkeøkt på overkropp

Kjenner at eg er ikkje 100%dedikert til løpinga og gruer meg for langkjøringane. Får som regel vondt i venstre ankel og det er kjipt. Men...det er ingen som har sagt at det skal vera lett å springa halvmaraton heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har gått noen gram opp. Ingen krise, men litt surt så klart, når eg virkelig trudde eg hadde holdt inntaket i sjakk. Men, etter å ha rast ned i vekt i tre veker er det vel naturlig at det slutter å vera enkelt. Det er no utfordringen begynner! Bare å bita tenna sammen og væra tålmodig.

Trening:

I går gjennomførte eg min raskaste 8-kilometer hittil- 47 minutter! For to månadar sidan sprang eg 7 kilometer på 47 minutter. Det kan vel kallast litt framgang?? :jepp:

Dagens blei intervallar og styrke.

5x400 meters intervallar, sprang på hastighet 12,5 - 13 - 13 - 13,5 og 14 km/t. Min beste hittil. Fornøyd! Men merker at eg er på grensa no, den "gratis" framgangen eg har surfa på vil nok stoppa opp ganske snart. Så då gjelder det med viljen både for kosten og treninga framover!

Stryketrening:

Benkpress- forsøk på 40 kilo, gikk i dass

Armhevingar 3x6 reps

nedtrekk: 8x30kg 6x35kg 6x35kg

Framoverbøyd ettarms roing: 10x11.5kg (kun et sett, litt dårlig tid)

Enigmas skuldersett: 3 rundar med 2,5 kilos skive. Neste gang prøer eg tre kilo, 2,5 føles betraktelig lettare no enn for noen veker sidan.

Då gjenstår ei styrketrening og langtur denne veka. Håper på langtur på fredag. Fri i morgon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening:

I går gjennomførte eg min raskaste 8-kilometer hittil- 47 minutter! For to månadar sidan sprang eg 7 kilometer på 47 minutter. Det kan vel kallast litt framgang?? :jepp:

Dagens blei intervallar og styrke.

5x400 meters intervallar, sprang på hastighet 12,5 - 13 - 13 - 13,5 og 14 km/t. Min beste hittil.

Dette er jo kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det? Eg har ingenting å samanlikna med, men takk skal du ha!

Mylog forteller meg at eg gjennomsnittleg har inntatt 2081 kalorier per dag siden eg begynte å logga. Det stemmer vel omtrent med ideen om å eta 2000 på fridagar og 2500 på treningsdagar. Etter noen ganske effektive veker med detta opplegget har vektnedgangen bremsa litt opp, så eg tenker å kutta litt ned på inntaket fra og med neste mandag. Når eg går ned i vekt går jo forbrenninga ned og, så det virker logisk at eg må jekka ned litt.

Går over til 1800 på fridagar og 2300 på treningsdagar, mulig noe meir på langkjøringsdagen, då spring eg jo i nesten to timar. Kjem og til å fortsetta med ein dag med "fristil" kvar veka. Det er under fire veker igjen til løpet (skrik!) og eg har over tre kilo eg gjerne skulle vært kvitt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ih! Og i dag hadde vekta droppa ein kilo siden i går. :)

Ellers lite å melda, har hatt jumbostress på jobb heile veka til og med i ettermiddag. Då var all energien brukt opp og eg tryna på sofaen. No har eg håp om å lega sår hals ved å krypa tidlig til køys.

Langturen må skje i morgon, aller helst. Hører du, været?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sydens land meiner du? Jepp, strålande tur! Uspennande og avslappande, akkurat som bestilt. Harry men tålelig, vi var på ein skikkelig gamlis-plass uten store hoteller og slitsomme ungdommar :ler:. Begynner å bli gammal sjøl, merker eg!

Våkna i dag med skikkelig vod hals og litt feberør i toppen. Været er nydelig og perfekt for løping, men eg forstår jo at å springa to mil i dag er veldig dumt. Eg trur heller ikkje eg klarer det. Håper å få komt meg på treningssenteret i stedet, litt styrke burde gå greit.

Blir jo ganske stressa pga løpet (som er TRE UKER TIL!!!), men eg vil ikkje risikera å bli langtidssjuk.

Mye sjukdom på meg denna vinteren :( No må det bli vår snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææææærk. Formen blei stadig verre og i dag morges var eg døden nær. Framleis ingen trening. Syt&klag dagen lang!

Men tida i sofaen kan brukast fornuftig - no har eg endelig bestilt mandelmel fra funskjonellmat.no. Har pleid å kverna mandlane sjøl men må jo testa detta fettreduserte vidunderet. Digger madler. Yum!

Haha, fyren på helsekosten hadde lagt unna eit glass peanøttsmør under disken til meg. Resten av forsendelsen hadde visst blitt smadra, men han sparte det til meg :ler:

Sånt kan vi lika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No begynner eg å bli mektig lei og frustrert...sjuk på fjerde dagen, og har ikkje trent på over ei veka. Det begynner å nærma seg tre veker sidan sist eg sprang langtur (16km), og det er berre to og ei halv veka til halvmaraton.

FAEN!!! :kjefte:

Motivasjonen for å eta bra og fortsetta opplegget er heldigvis her, men har hatt mange nesten-ulykker. Er bare så intenst lei av å ha vondt og vera sliten, samtidig som tida går fra meg.

Dagens syt. Bedre i morgon :) Er uansett stolt av det eg har fått til matmessig så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Se på det som en restitusjonsuke. Jeg hadde ikke hatt mer enn en to - tre langturer før jeg løp halvmaraton, når du vet du kan løpe 16 km, så vet du også at du kan løpe 21. Dessuten er det noe helt annet på løpsdagen, man blir gira og får mer krefter enn man har på vanlige treningsturer, løper fortere enten man vil eller ikke. Hvil ut, du klarer det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god bedring, mim. Sier som Klips jeg, ikke bekymre deg for formen, det går helt sikkert fint likevel. Skjønner veldig godt at det er kjipt å være syk nå, men du kommer til å klare deg kjempefint likevel. Slapp av, stell pent med deg selv og konsentrer deg om å bli frisk. Jo mer du stresser nå, jo lengre tid tar det å bli frisk og komme i form igjen til løpet ditt.

Spis fornuftig og sov masse, så skal du se det går kjempefint på løpet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, snillingar!

Dåkke har jo heilt rett (regner eg med). Takk Klips og Enigma for at dåkke gir meg trua. Det hjelper!

For jaggu har eg ikkje blitt frisk over natta. Grunnen til at det tok lang tid er nok at eg måttte gå på jobb heile veka tross sjukdom. Jobbar i ei pittelita bedrift, og det var enten meg eller ingen på jobb. Ergo: så lenge ein ikkje er over 70% død går ein på jobb. Jadda....

I dag blei det endelig trening- knall trening! :mrgreen:

Intervallar: Sprang 5x400m på 12.5-13-13.5-14-14

Litt vektrening etterpå:

Strake markløft 50kg- 65 kg- 65kg (telte ikkje reps)

Nedtrekk 30kg- 35kg-25kg-30kg

Armhevingar 8-6-7

Enigmas skuldersettx3 (2.5-kilos skive)

Mål for resten av veka: ein langtur på 19-20km, og ein kort tur på 8 km. Haha, "kort" tur er 8 km... :ler: I tillegg ei styrkeøkt til om det lar seg gjøra (det lar seg gjøra!)

Så langt 6 treningsøkter i mars. Ferie og sjukdom har skylda, men eg skal nok klara å karra meg opp på 15 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med å holda kaloriene nede disse dagane uten trening og mye sofaligging. Og så endelig ei real økt, ein god grunn til å få i seg næring, men ka skjer i dag? Jo, klarer ikkje eta nok...har kost meg med både middag og to dessertar, men no er det stopp.

Sånt er luksusproblem for meg, får bare nyta det når det ein sjelden gang inntreffer. Ka eg et ein dag betyr jo ingen ting, det er gjennomsnittet som teller. Tenker eg då. Ka tenker du?

Storm i helga. Det betyr 8km på mølla. God unnskyldning for å fylla opp ipod´en! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klar snittet som teller, og så lenge man ikke bruker det som en slags "unnskyldning" for å stadig sprekke eller spise for lite, så er det en grei holdning å ha. Derfor skal man heller ikke få panikk om man sprekker en dag, eller ikke får i seg mat, for om det er en gang i blant, så vil det ikke ha så mye å si.

Om man derimot ikke klarer å ha et normalt forhold til mat over tid og man til stadighet varierer mellom å knapt spise og overspise, da må man ta tak i problemet. Men det er du jo fullt klar over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man derimot ikke klarer å ha et normalt forhold til mat over tid og man til stadighet varierer mellom å knapt spise og overspise, da må man ta tak i problemet. Men det er du jo fullt klar over. :)

Jepp, det er jo det eg arbeider med for tida. Har no klart meg over 6 veker uten overspising og det er eg mektig stolt over. Underspising har aldri vært noe problem for meg, så det slipper eg å tenka på.

Uh, herlig støl i dag. Håper å få til ein slækk 8km i dag, styrke i morgon og langtur på søndag om vinden løyer litt. I går føysa vinden meg ned av fortauet og ut i veien... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jammen ihuga fan av løpesporten som er ute under sånne forhold. Imponert over hvordan utviklingen din har vært, spennende å følge med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var no bare ute og traska akkurat då når vinden tok meg. Orker ikkje springa i intens motvind, vanskelig å pusta...

8 km gjenomført med markant dårligare form en sist- 51 mot forrige vekas 47 minutter. Haha, ingen god ide å ta strakmark for første gang på ein måned i går nei. Au au au. Men kom meg då gjennom med eit nødskrik. I helga skal eg ha siste laaaaange langkjøring før sjølve løpet (neste veka skal eg begynna å trappa ned igjen, seier programmet), er veldig spent på korleis det går. Formen under denne treninga gir ein god peikepinn om formen under løpet, tenker eg. Kviler og eter i morgon, så er eg fit for fight på søndag.

Takk for fin kommentar Klips. Eg er sjøl fornøyd med framgangen, synes eg spring stadig fortare og "lettare" no. Kjenner at eg har skulka littegrann på antall treningsøkter, men så har eg i det minste klart å pusha meg når eg først har komt i gang.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, har droppa igjen. To kilo igjen til målet!!

Tviler på at eg når målet til løpet 3.april, det er jo bare to veker til, og den siste veka før løpet bør eg nok ikkje ligga i kaloriunderskudd. Men eg er fornøyd uansett så lenge eg kjem til 60-tallet. :jepp:

Litt meir vektpreik her inne enn vanlig. Snart blir det meir preik om ordentlige vekter, eg lover! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...