Klips Skrevet 10. februar 2011 #801 Del Skrevet 10. februar 2011 Kjipt med vondter som ødelegger Sjekker ut mylog siden det ble skrevet om her, jeg har brukt yourtrainings fordi de brukte det på jobb da vi hadde treningskonkurranse, men den kan bare ha en hovedaktivitet per økt, og det blir jo feil i statistikken hvis man både har løpt og løftet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #802 Del Skrevet 10. februar 2011 Mylog funker heilt fint synes eg, men har ikkje brukt treningsdagboka så mye eller detaljert. Mest for å holda styr på maten, noe som rengs. Eg trudde eg hadde begrep om inntaket, det stemte ikkje... Bare add meg om du kommer inn der Klips, har ingen venner så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. februar 2011 #803 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Eh, ja hvis jeg finner ut hvordan. Syntes det var litt klønete side, har sett mer brukervennlige ting. Spesielt at jeg hater at felter blir slettet hvis man navigerer bort og tilbake igjen. Mulig det blir en veldig passiv venn Edit: fant ut hvordan. Det var jo myyye enklere enn å logge en trening. Endret 10. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #804 Del Skrevet 10. februar 2011 Hurra, ein venn! Har bare brukt Grete Roede sin mat- og treningsregistrator tidligare, Mylog er bedre enn den i alle fall. Og så står det ikkje moralske ting om matvarene du velger (Nei-mat liksom, wtf???). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. februar 2011 #805 Del Skrevet 10. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #806 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Intervaller i vinden. 4x400 meter. Sprang så fort eg kunne, klarer ikkje måla fart utendørs. Men eg kan si ganske sikkert at eg ga meir enn eg pleier, mest fordi det var så kaldt og fælt at eg ville bli FORT ferdig. Så eg trur det ar ein god ide å springa ute. Tok i underkant av 30 min inklidert oppvarming og nedvarming. Less is more... Dessverre kjente eg det litt i foten igjen. Den gjorde ikkje direkte vondt men ga klar beskjed om at den hadde tenkt å gjøra det om eg holdt på noe særlig lenger... 15km i helga! Endret 12. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. februar 2011 #807 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg er litt misunnelig på deg som har løpt ute store deler av vinteren. Jeg har ikke hatt utstyr til det, så derfor har alle løpeøktene mine vært på tredemølla, men nå savner jeg å løpe ute. Neste vinter da skal utsyret kjøpes inn og da blir det forhåpentligvis minimalt med tredemølle-økter på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #808 Del Skrevet 12. februar 2011 Utstyr og utstyr...vindtett jakka og helst buksa må eg ha men ellers er det det samme som trengs. Litt varmare sokkar. Og så må ein ikkje vera mørkered... Det er fint å springa ute, når ein først er i gang. Men tungt å komma i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. februar 2011 #809 Del Skrevet 12. februar 2011 Ikke spesielle vinterløpesko? Løper du på snø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. februar 2011 #810 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det ikke glatt å løpe uten vintersko/brodder? Er det ikke fryktelig ubehagelig å trekke for kald luft ned i lungene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #811 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Vanlige joggesko duger. Å springa med brodder er ikkje godt for fotane trur eg...ikkje at eg har prøvd. Her er det snø konstant, så eg spring på hardpakka snø, av og til med laus snø oppå. Hardpakka snø er ikkje så glatt. Er omtrent som å springa på asfalt, men litt snillare med fotane. Litt tyngre og, men det er jo bare ein fordel. Med permanent snø og minusgrader heile vinteren er det lite is og glatt. Når det er under 10 minus er et ganske uaktuelt å springa ute, blant anna på grunn av kald luft. Varamare enn det går det greit, i alle fall for min del. Endret 13. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. februar 2011 #812 Del Skrevet 12. februar 2011 Ja, her i Oslo er jo føret mildt sagt varierende. Og sjeldent hardpakka, heller is/oppkjørt løssnø. Eller helst oppkjørt løssnø oppå is (egentlig fantastisk moro å kjøre bil i Oslo om dagen, for de som liker å skli litt sånn passe )Snøsprut oppi sokkene? Hmm, jeg tror jeg skal teste en dag, men usikker på hvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. februar 2011 #813 Del Skrevet 12. februar 2011 Og apropos Oslo, hvis du er i traktene (vet ikke om du er det noen ganger?) må du jo bare si fra, jeg ser det har vært løfte-treff før, hadde vært så morsomt å møte dere, Mim ikke minst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #814 Del Skrevet 13. februar 2011 Så koselig sagt! Det hade vært stas det vøtt. Joa det hender eg er i Oslo, men mest som mellomlanding....eg veit for øvrig at eg skal vera i Oslobyen (og omegn) ei vekas tid i begynnelsen av april. Stemmer for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. februar 2011 #815 Del Skrevet 13. februar 2011 Så koselig sagt! Det hade vært stas det vøtt. Joa det hender eg er i Oslo, men mest som mellomlanding....eg veit for øvrig at eg skal vera i Oslobyen (og omegn) ei vekas tid i begynnelsen av april. Stemmer for den. Da synes jeg absolutt vi skal få til et treff! Hadde vært veldig gøy å møte deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #816 Del Skrevet 13. februar 2011 Å kor kjekt det hadde vært! Løftemøte! Då er eg ferdig med halvmaratonet og. På vei heim fra det faktisk. For min del er eg i Oslo-området fra mandag 4. april til neste mandag. Sånn ca. Har ein del opplegg, spesielt på dagtid i helga, men burde vera mulig å få til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #817 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) 14 minus og sur vind=innetrening. Dagens trening: Oppvarming mølle: 2km, ca 13 min. Styrke: Frontbøy 10x20kg 6x30kg 1x40kg knebøy: 8x30kg (beina går dårlig for dagen, null kraft og mye vondter fra løpinga...) benkpress: 14x20kg 12x25kg 12x25kg nedtrekk: 12x30kg 12x30kg 10x30kg utfall: 6x10kg 8x5kg planken: 2x45sek Enigmas apokalyptiske skuldersettx3 (med 2.5-kilos skive) DØD etterpå. Det kjentes ut som om all energien forsvant midt i økta, men eg klarte å pressa ut dei siste dråpane av kraft på skuldersettet. No har eg logga mat i ei veke på Mylog.no, og syns det går bra! Ideen var å eta rundt 2000 på vanlige dagar og 2500 på treningsdagar. Mylog sier gjennomsnittet for veka er på 2065. Så langt virker det som det funker i alle fall- har definitivt miste noe! Februar så langt: 9 treningar på 13 dagar Intervallar i morgon! yes! Endret 13. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #818 Del Skrevet 14. februar 2011 Støøøøøl. Og 15 minus. Ingen intervallar, men ein kjapp og iskald tur i stedet. På grunn av disse nye møllene kan eg ikkje lenger løpa på senteret, så no får eg bare løpt inne når eg er med gubben på treningsrommet han bruker. Begynner å innse at det er praktisk vanskelig å trena til løp så tidlig på året når eg bur i isødet. Ligger snart tre uker etter planen på langkjøringstreninga på grunn av kulda. Det stresser meg ein heil del. Frykten er at eg ikkje klarer å gjenomføra 21 km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #819 Del Skrevet 15. februar 2011 Har forresten gått ned 2,5 kilo siden sist mandag. Deilig å få bekrefta at det var ein del vatn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. februar 2011 #820 Del Skrevet 15. februar 2011 Ja, tidlige løp er herk, og spesielt for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå