Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Kjipt med vondter som ødelegger :(

Sjekker ut mylog siden det ble skrevet om her, jeg har brukt yourtrainings fordi de brukte det på jobb da vi hadde treningskonkurranse, men den kan bare ha en hovedaktivitet per økt, og det blir jo feil i statistikken hvis man både har løpt og løftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mylog funker heilt fint synes eg, men har ikkje brukt treningsdagboka så mye eller detaljert. Mest for å holda styr på maten, noe som rengs. Eg trudde eg hadde begrep om inntaket, det stemte ikkje... ;)

Bare add meg om du kommer inn der Klips, har ingen venner så langt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja hvis jeg finner ut hvordan. Syntes det var litt klønete side, har sett mer brukervennlige ting. Spesielt at jeg hater at felter blir slettet hvis man navigerer bort og tilbake igjen.

Mulig det blir en veldig passiv venn :ler:

Edit: fant ut hvordan. Det var jo myyye enklere enn å logge en trening.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, ein venn!

Har bare brukt Grete Roede sin mat- og treningsregistrator tidligare, Mylog er bedre enn den i alle fall. Og så står det ikkje moralske ting om matvarene du velger (Nei-mat liksom, wtf???).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller i vinden. 4x400 meter. Sprang så fort eg kunne, klarer ikkje måla fart utendørs. Men eg kan si ganske sikkert at eg ga meir enn eg pleier, mest fordi det var så kaldt og fælt at eg ville bli FORT ferdig. Så eg trur det ar ein god ide å springa ute. Tok i underkant av 30 min inklidert oppvarming og nedvarming. Less is more...;)

Dessverre kjente eg det litt i foten igjen. Den gjorde ikkje direkte vondt men ga klar beskjed om at den hadde tenkt å gjøra det om eg holdt på noe særlig lenger...

15km i helga!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt misunnelig på deg som har løpt ute store deler av vinteren. Jeg har ikke hatt utstyr til det, så derfor har alle løpeøktene mine vært på tredemølla, men nå savner jeg å løpe ute. Neste vinter da skal utsyret kjøpes inn og da blir det forhåpentligvis minimalt med tredemølle-økter på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr og utstyr...vindtett jakka og helst buksa må eg ha men ellers er det det samme som trengs. Litt varmare sokkar. Og så må ein ikkje vera mørkered...:)

Det er fint å springa ute, når ein først er i gang. Men tungt å komma i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige joggesko duger. Å springa med brodder er ikkje godt for fotane trur eg...ikkje at eg har prøvd.

Her er det snø konstant, så eg spring på hardpakka snø, av og til med laus snø oppå. Hardpakka snø er ikkje så glatt. Er omtrent som å springa på asfalt, men litt snillare med fotane. Litt tyngre og, men det er jo bare ein fordel.

Med permanent snø og minusgrader heile vinteren er det lite is og glatt.

Når det er under 10 minus er et ganske uaktuelt å springa ute, blant anna på grunn av kald luft. Varamare enn det går det greit, i alle fall for min del.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her i Oslo er jo føret mildt sagt varierende. Og sjeldent hardpakka, heller is/oppkjørt løssnø. Eller helst oppkjørt løssnø oppå is (egentlig fantastisk moro å kjøre bil i Oslo om dagen, for de som liker å skli litt sånn passe :fnise: )Snøsprut oppi sokkene? Hmm, jeg tror jeg skal teste en dag, men usikker på hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos Oslo, hvis du er i traktene (vet ikke om du er det noen ganger?) må du jo bare si fra, jeg ser det har vært løfte-treff før, hadde vært så morsomt å møte dere, Mim ikke minst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig sagt! Det hade vært stas det vøtt. Joa det hender eg er i Oslo, men mest som mellomlanding....eg veit for øvrig at eg skal vera i Oslobyen (og omegn) ei vekas tid i begynnelsen av april.

Stemmer for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig sagt! Det hade vært stas det vøtt. Joa det hender eg er i Oslo, men mest som mellomlanding....eg veit for øvrig at eg skal vera i Oslobyen (og omegn) ei vekas tid i begynnelsen av april.

Stemmer for den.

Da synes jeg absolutt vi skal få til et treff! Hadde vært veldig gøy å møte deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kor kjekt det hadde vært! Løftemøte! Då er eg ferdig med halvmaratonet og. På vei heim fra det faktisk. :)

For min del er eg i Oslo-området fra mandag 4. april til neste mandag. Sånn ca. Har ein del opplegg, spesielt på dagtid i helga, men burde vera mulig å få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minus og sur vind=innetrening.

Dagens trening:

Oppvarming mølle: 2km, ca 13 min.

Styrke:

Frontbøy 10x20kg 6x30kg 1x40kg

knebøy: 8x30kg

(beina går dårlig for dagen, null kraft og mye vondter fra løpinga...)

benkpress: 14x20kg 12x25kg 12x25kg :)

nedtrekk: 12x30kg 12x30kg 10x30kg

utfall: 6x10kg 8x5kg

planken: 2x45sek

Enigmas apokalyptiske skuldersettx3 (med 2.5-kilos skive)

DØD etterpå.

Det kjentes ut som om all energien forsvant midt i økta, men eg klarte å pressa ut dei siste dråpane av kraft på skuldersettet.

No har eg logga mat i ei veke på Mylog.no, og syns det går bra! :jepp: Ideen var å eta rundt 2000 på vanlige dagar og 2500 på treningsdagar. Mylog sier gjennomsnittet for veka er på 2065. Så langt virker det som det funker i alle fall- har definitivt miste noe!

Februar så langt: 9 treningar på 13 dagar

Intervallar i morgon! yes!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støøøøøl. Og 15 minus. Ingen intervallar, men ein kjapp og iskald tur i stedet. På grunn av disse nye møllene kan eg ikkje lenger løpa på senteret, så no får eg bare løpt inne når eg er med gubben på treningsrommet han bruker.

Begynner å innse at det er praktisk vanskelig å trena til løp så tidlig på året når eg bur i isødet. Ligger snart tre uker etter planen på langkjøringstreninga på grunn av kulda. Det stresser meg ein heil del. Frykten er at eg ikkje klarer å gjenomføra 21 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten gått ned 2,5 kilo siden sist mandag. Deilig å få bekrefta at det var ein del vatn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...