madam_mim Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #781 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Nok ein drittdag. Men har trent Kom på senteret og såg: jippi- nye tredemøller! Men gleden var kortvarig- dei var veldig vonde å løpa på. Mulig eg er for sensitiv eller noe, men dei føltes bare heilt feil. Dei var dessuten stilt litt oppover (?) og kunne ikkje endrast (føltes som 1-2 på stigning på ei vanlig mølla). Eg ga det et forsøk, men kroppen skreik om nåde fra første stund, beina var blytunge, ryggen verka og eg kaldsvetta i stedet for å svetta som vanlig. Så...eg hoppa på sykkelen. Og det samme skjedde der. Etter fem-seks minutter sa det stopp. Blei heilt av i knærne. Tok ei veldig rolig styrkeøkt i stedet. Forstår ikkje heilt ka som skjer men eg liker det ikkje. Har godt av ei frihelg no. Endret 4. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. februar 2011 #782 Del Skrevet 4. februar 2011 Usj, trent for mye i det siste kanskje? Håper uansett du får tilbake overskuddet etter noen fridager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. februar 2011 #783 Del Skrevet 4. februar 2011 Meh, noen dager bare er sånn. Håper formen kommer tilbake etter noen treningsfrie dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #784 Del Skrevet 7. februar 2011 Fæl veke overstått, nye veke venter. Noen her som bruker mylog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. februar 2011 #785 Del Skrevet 7. februar 2011 Fæl veke overstått, nye veke venter. Noen her som bruker mylog? Gjorde det, men synes ikke den er noe bra. Det mangler for mange øvelser og treningsformer. Var det noe spesielt du lurer på med bruken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 7. februar 2011 #786 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg bruker mylog og er fornøyd med den siden. Det er som Enigma skriver noen ting som kunne vært enda bedre, men det er ingen krise. En kan selv lagre egne øvelser der som en kan bruke til loggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 7. februar 2011 #787 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg bruker også MyLog Men kun for å se hvilke dager jeg trente hva, og eventuelt hvordan kostholdet ser ut. Helt grei side når man får teken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #788 Del Skrevet 7. februar 2011 Hadde tenkt å bruka den mest for kosholdslogging, treningen er ikkje så viktig å logge for den har eg OK oversikt på. Nei bare lurte om det var no kjentfolk då vettu... No MÅ eg slanka meg. Må slutta å eta så mye. Ødelegger for humøret og formen ikkje minst. Så derfor har eg oppretta ein Mylog og no skal eg føra alt eg et, absolutt alt. Huff, kan bli stygge scener... :gjeiper: 15 minus i dag...når skal egegentlig få trent, eg bare spør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #789 Del Skrevet 7. februar 2011 Temperaturen holder seg laaaangt nede i minusland så eg får bare dra meg på gymmen i dag. Tredemølle: æsj! Og så dei nye, vonde greiene senteret har skaffa seg. Virkelig ei plaga å løpa på, men eg kan ikkje springa ute no. Liker Mylog´en eg, så langt. Må bare ikkje henga meg så mye opp i det der. Er ikkje heilt sikker på ka eg skal ligga på men på dagar med trening bør det vera minst 2500, 2000 dagar uten trening. Kanskje litt lite men vil mye heller justera opp enn ned om det skulle vera nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. februar 2011 #790 Del Skrevet 7. februar 2011 ugg til nye 3D møller.. tror du du kan venne deg til det? Kanskje du må kjøpe nye joggesko med mye demping? Uff.. *glede seg til våren ja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. februar 2011 #791 Del Skrevet 7. februar 2011 Kjenner til dårlige tredemøller ja. Både på Torshov og SATS har de forskjellige møller, og noen av dem løper jeg absolutt ikke på. Jeg har funnet "mine" møller og er de ikke ledige gjør jeg heller noe annet. Så vrang er jeg faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #792 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Skoa mine er faktisk ganske nye, kjøpte dei i høst og har egentlig ikkje brukt dei før etter jul. Dagens trening: 7km på mølla, 44min 30 sek ca. Den mølla kjem til å ta livet av meg! For første gang kjente eg skikkelig vondt på innsida av ankelen, spesielt på venstre fot. Det svei i føttene og...merkelig! Litt sånn som eg får på slutten av ein laaaaang løpetur, men det starta etter ein km og forverra seg fort. Kondisen og formen ellers gikk det veldig fint med (hurra!) men det var rett og slett vondt for føttene og anklane. Samtidig er det ein fin følelse no. Eg klarte pressa meg sjøl om det var litt ubeghagelig og kom gjenom heilt greit. Måtte hoppa opp på skinnene et par ganger bare for å gi fotane litt lindring, ellers fornøyd med farten alt tatt i betraktning. Ifølge Mylog har eg spist alt for lite...1700 kalorier er då ikkje noe for ei voksen heks som spring beina av seg! *hiver fleire mandler på kveldsen, og eter endå ein kvelds* 6 treningsøkter på 7 dagar. Endret 7. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #793 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Den helvetes mølla! Har fremdeles skikkelig vondt i venstre fot/legg. Har aldri hatt noe sånt før. I dag blir det dermed avslapning. Denna foten bør ikkje belastast så mye, såpass skjønner eg jo. Gjør litt vondt å gå vanlig, å springa skal vi ikkje tenka på ein gang. Tar det rolig i dag og drar og kjører styrke på overkropp i morgon. Vanskelig å få trent beina uten å bruka beina...Hehe, kanskje eg skal prøva meg på lår curl for første gang på år og dag. Det belaster vel ikkje leggen (eller noe særlig anna for den saks skyld, er vel derfor eg ikkje gidd å bruka den...). Godt å høra at det ikkje bare er meg som opplever at røtne tredemøller er ein realitet. Lurte ei stund på om det var innbilning... Er så innihampen irritert på senteret eg bruker. Dei har fjerna mange gamle maskiner og utstyr den siste tida. Det meste som var der var fra Technogym, bra greier men noen litt vel daterte og skranglete. No har dei altså fjerna mye av det gamle og fått inn noe nytt som skal vera bedre. Men apparatene føles og ser ut som billig lørv, europris-versjonen av treningsapparater. Heiter noe som eclipse eller oxygen eller noe tilsvarande intetsigande. Anbefales herved ikkje. Det ekstra dumme er at mye av det gamle utstyret var heilt OK, likevel er det fjerna og erstatta med nytt og ikkje akkurat bedre. Til og med tåhev-stativet har dei pælma, det var det i alle fall ingen grunn til. Frivektsområdet er sakte men sikkert blitt invadert av maskiner, området er så smalt no at om du trener liggande på ein benk kommer ingen forbi...fordi dei absolutt måtte plassera ei maskin i gangveien. Hallo??? Ka tenker dei med? Er det eit mål at folk skal mistrivast? Det virker jammen sånn. Den gode tredemølla dei hadde før har dei forresten kasta. Viktig å ha tre heilt like drittmaskiner, enn to gode og ei vond. ARGH det gjør meg GAL! Og bidrar til at eg ikkje gidd å gå og trena i kveld fordi eg veit at det blir så trangt at eg ikkje får trent ordentlig. Med mindre eg skal bruka "abductor"-maskina då! Den har jo god plass. Fanden for noen knehøner som driver den sjappa. Livet mitt er hardt Endret 8. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. februar 2011 #794 Del Skrevet 8. februar 2011 Medfølelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. februar 2011 #795 Del Skrevet 8. februar 2011 Du har min dypeste medfølelse. Klag! Jeg opplever litt det samme på mitt SATS-senter om dagen, de flytter om, hiver ut, og endringene er ikke til det bedre. Det gjør meg Riktig og bra utstyr er jo alfa og omega for en god treningsøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. februar 2011 #796 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg finner alltid de verste møllene. De slarkete skranglete bråkemøllene. Eller kanskje det bare er jeg som løper som en elefant. Mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #797 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Er ikkje flink å klaga på sånne ting. Burde si opp medlemsskapet og sagt ka som var grunnen, men beliggenheten til senteret er genial, og det andre i byen er og fryktelig trangt. Faktisk endå verre, og har vel ingen tredemøller i det heile tatt...så...jah... Nesten så ein savner storbyen. Men bare nesten! (Flodhestheksa Mim slår knock-out på alle tredemøller, løper til dei er ein haug med sand...) Endret 8. februar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #798 Del Skrevet 9. februar 2011 I natt sovna eg så seint at eg ikkje klarte å stå opp tidlig. Trur eg bør la meg inspirera av Enigmas strenge disiplin, er flink å gi meg sjøl slack... Uansett, styrke overkropp etter jobb i stedet. Heldigvis litt mindre folk enn venta. 15 min ellipsemaskin 5 min dynamisk oppvarming/tøying benkpress: 30x7 32.5x6 35x6 (aner vi ein liten økning???) nedtrekk: 35kgx6 40kgx4 35kgx6 ettarms roing m manual: 11.5kgx10 16.5kgx8 19kgx4 det vidunderlig vonde skuldersettet: 3 rundar med 2.5-kilos skive planken: tre rundar med 1 min- 30 sek- 40sek skråbenk: 11.5kgx8 11.5kgx8 11.5kgx8 6.5kgx18 tricepstøys og litt skulderpress (mørbanka etter skuldersettet...) Det var digg! Kjente meg litt sterk til og med. Noe har eg visst fått ut av all denna maten og tvungne restitusjonen! Apropos mat, MAT! Gler meg til neste trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #799 Del Skrevet 9. februar 2011 Har holdt meg i overkant av 2000 kalorier i dag. Føler at det er nok egentlig. Vil jo virkelig ned i vekt, så med mindre eg er sulten ser eg ingen grunn til å fylla opp med 2500 kalorier. Kjenner eg meg rett blir det noen skulkedagar så litt mindre en planen i dag gjør ingen ting. Koffor i alle dagar insisterer mylog´en på at eg skal ha 1800 kalorier daglig? Uansett aktivitetar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #800 Del Skrevet 10. februar 2011 Tåhevstativ er på plass igjen! Tilgir dei nesten alt, med unntak av tredemøllene så klart. I dag burde eg trena løping, men foten er ikkje heilt god enno, så det vil mest sannsynlig vera ein dårlig ide. Får ekstremt dårlig samvittighet av detta, men eg må væra fornuftig, har ikkje tid til å få skader. Håper å få løpt 15km i morgon, og må innrømma at eg gruer meg skikkelig. Langøkta falt ut forrige veka pga kulda, så eg kjenner meg heilt uforberedt. OK, prøver å mana fram positive tankar. Løping er jo faktisk veldig kjekt! GØY GØY GØY! Tar meg ein gåtur i snøskavlane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå