Klips Skrevet 14. januar 2011 #721 Del Skrevet 14. januar 2011 God helg, Mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #722 Del Skrevet 16. januar 2011 Gårsdagens: sprang/jogga 6km ganske rolig (38.5 min) og litt styrke på beina. Knebøy og frontbøy gikk dåtlig, og strakmark etter det. Heilt OK. Skulle egentlig ha fullkropp men rakk ikkje pga nytt selskap som eg måtte hjøra meg klar til. Og på grunn av samme selskap er eg MEGET lite klar for trening i dag :gjeiper: Slæppåff på sofaen! Tar igjen styrken i morgon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2011 #723 Del Skrevet 16. januar 2011 Kos deg på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #724 Del Skrevet 16. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 16. januar 2011 #725 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg må bare få si at du er så utrolig flink! Du kommer til å rocke halvmaratonet Ha en flott slække-søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #726 Del Skrevet 17. januar 2011 Åh for ein søndag. Vi drog på langlunsj med "nogo attåt", var bra herpa på slutten av dagen og fikk ikkje sova fø seint i natt. I dag var vi og trente men for min del var det lite morsomt. Hadde spist for mye før trening og blei kvalm og fikk magekramper under intervallane, så det blei med tre halvveis intervallar og rolig jogging etterpå. Fikk svetta litt men det blei ikkje den gode økta eg treng så sårt no. Min egen feil som ikkje tenker før eg hiver i meg mat. Har det slitsomt mtp mat for tida, og veit ikkje heilt korleis eg skal fiksa det. Bedre økt i morgon! Då blir det styrke, forhåpentligvis med meir trøkk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. januar 2011 #727 Del Skrevet 17. januar 2011 Kan du sette opp en matplan, eller føre kostholdet eller noe? Eller blir det bare enda mer slitsomt kanskje? Håper du finner en ordning. God økt i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #728 Del Skrevet 17. januar 2011 Reglar og planar har som regel gått veldig dårlig når det gjelder meg. Ka som egentlig funker har eg enno ikkje fullstendig oversikt over, men relativt løs regi er nødvendig for at eg ikkje skal bli småsprø og besatt. Synd men sant...så hittil innfinner eg meg med at det går litt opp og ned på akkurat det området, prøver å ikkje bli meir "opphengt" i det enn eg alerede er. Men takk for innspill, det er kjekt at du bryr deg. Leiter jo etter løsningen og då er det fint med tilbakemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. januar 2011 #729 Del Skrevet 17. januar 2011 Sånne ting er vanskelig å fikse. Jeg håper du klarer å komme over det fort for denne gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #730 Del Skrevet 17. januar 2011 Takk. Det går veldig i perioder, håper og trur denna snart er forbi. Finner ikkje nøkkelkortet til gymmen så det blir ingen morgentrening på meg. Kjipt, er faktisk såpass asosial at eg helst vil trena når det ikkje er flust av andre folk der. Men trening skal det uansett bli, noen skarve "fans" skal ikkje stoppa heksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #731 Del Skrevet 18. januar 2011 Ein time med åilates og styrke overkropp i dag. Føltes heilt fint. nedtrekk 14x20kg 7x34kg 8x34 kg 7x34kg skråbenk med manualar: 14x6.5kg 7x11.5 7x11.5 6x11.5 ettarms roing: 10x11.5 7x16.5kg 8x16.5kg militærpress med stang: 8xlett stang 6xtung stang 6xlett stang skulderpress:5x9.5kg manualar triceps etteleranna med ei stang: tusen reps til eg daua :gjeiper: Er litt sløv på logging, I know... Bør egentlig ta ei lang løpetrening (12km) i morgon men skal på noe på kvelden så eg får se. Om ikkje løper eg kanskje ein rolig 6-kilometer. Dumt at treningssenteret stenger så tidlig, kan ikkje trena etter kveldens avtalar. Gruer meg litt for desse langturane, var så kaldt sist, sjøl om eg var godt kledd så blir eg veldig kald i beina og dermed lettare stiv og vond. Tips til løpeklær for kalde turar? Vurderer å ta ullongs under løpetightsen og buksa utanpå der igjen. Sist hadde eg bare tights og utanpåbuksa, det blei for kaldt i 7-8 minus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. januar 2011 #732 Del Skrevet 19. januar 2011 Ville prøvd med ull innerst både oppe og ned, på bein og hals og håndledd.. For en friskus du er!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #733 Del Skrevet 19. januar 2011 Tja...men ikkje frisk nok. 10 stive minus i dag og det var UAKTUELT å tilbringa halvanna time utendørs i svette klær. Så eg sprang heller mine 6 "kosekilometer" på mølla inne. Heilt greit gjennomført på 36.5 min men fikk mye vondt både her og der. Aller mest vondt i viljen kanskje Skulle egentlig trena bein etterpå men var ganske sliten. Håper eg får ei økt på styrke på fredag. I morgon skjer det for mye! Ei løpeøkt at denne veka, nemlig 12-kilometer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #734 Del Skrevet 20. januar 2011 Mye å gjøra i dag, ingen styrke men grei restitusjon. Et glass vin eller tre blei det og. I morgon blir det fullkropp etter jobb, skal bli digg. Føler meg veldig sterk i ryggen for tida Beina derimot går det ad undas med Må få snudd dennna negative trenden! I måro blir det knebøy til tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #735 Del Skrevet 22. januar 2011 Trening i dag i stedet. Noen gangar bare klarer eg ikkje å rekka alt eg skal, og litt overskuddsenergi gjør seg jo på trening! Så dagens skulle egentlig bli 12 km, men været ville det annleis så vi var innendørs. Eg tenkte å gjennomføra 12 km på mølla, med musikk går det vel greit, men nei. Hadde så vidt omt i gang før nakken og trapesmuskelen begynte å murra. Har vært plaga litt dei siste vekene, og eg trur dessverre det er løpinga den ikkje liker Spenner meg kanskje på et vis, eller så er det bare støt fra føttene som slår oppover (eh, ja?). Uansett, eg orka ikkje. Ville egentlig bare trena styrke og hoppa av mølla. For å ha ein meir positiv logg heretter så unngår vi å nevna knebøy. Eg trur eg bare GIR OPP. Inntil eg får hjelp med denna øvelsen kan den drita og dra for ved å utføra den oppnår eg kun å kjenna meg svak, udugelig og frustrert. Så der, ferdig med den. Frontbøy: 8x20kg 8x30kg noex40kg 1x50kg (au!) Skulle egentlig bare testa vekta, gikk bedre enn frykta) Nedtrekk: 6x35kg 6x40kg 5x40kg Strakmark: 10x50kg 8x60kg 8x60kg benkpress: 6x30kg 6x30kg 6x30kg 5x32.5kg Litt småplukk for bein og triceps militærpress: tunge vekter (ca 20kg stang) ca 6 reps x3 Bulgarske utfall i fem tusen variantar som ingen lyktes med å aktivera mi ræv, men som var utrulig slitsomme uansett! Goblet squats med 10 og 15-kilos vekter. Ja eg veit...sløøøv logging. Synst bare det er så kjedelig å ha med penn&papir på gymmen. Er jo liksom løpinga eg skal prioritera no. Vi får se kossen det går med denna nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. januar 2011 #736 Del Skrevet 22. januar 2011 Har du lest tipsene jeg fikk da jeg hadde løpe-PT? Ikke alt som er like lett overførbart til mølle, men verdt å lese og tenke på likevel: - Hælen i bakken først også rulle på foten og få skikkelig fraspark med tærne. Tenk at man skal løpe så stille som mulig. - Fram med hofter og bryst, rett deg opp og hold en så strak holdning som mulig. - Opp med hodet! Fokuser på noe langt framme. Da retter du deg automatisk opp, i tillegg til at du får friere luftveier slik at du får mer oksygen rundt i kroppen. - Hold armene langs siden, ikke løp med dem foran magen/brystet. Hold 90 - 110 grader i armen, og slapp av i håndleddene. Pass på å ikke klemme hendene sammen, men tenk at du holder i et egg som ikke skal knuses. På den måten hindrer du at du spenner armene når du løper og du slipper spenninger i nakken og skuldrene også. Tenk særlig over pkt. 2-4 med tanke på problemene dine. Det har hjulpet meg, mye! Jeg slet veldig med spenninger i begynnelsen når jeg løp, men det har blitt mye bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #737 Del Skrevet 22. januar 2011 TAKK! Men så rart, heilt motsatt av kva eg har blitt fortalt, spes punkt ein og to. Men eg vil gjerne prøva. Snilt av deg å dela, eg hadde ikkje fått med meg detta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #738 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Eeeehh..kor mange kilo musklar er det sannsynlig å legga på seg på et halvt år? Ja, for noe anna enn ekstrem muskelvekst kan det jo ikkje væra. Endret 23. januar 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #739 Del Skrevet 23. januar 2011 Fikk dratt dinosaurkroppen ut på løpetur- 12 km gjennomført i god driv. Løp nesten heile tida, men gikk et minutt kvart 10. minutt. Følte ikkje at gåpausen var heilt nødvendig, men hjalp kraftig på motivasjonen. Ca. 1time 20 minutt, gjennomsnittsfart 9.2km/t, som er ein KRAFTIG forbedring fra sist vekas 11 km som tok 1 time og 25 min. Ingen racer denne heksa, men litt hjelper! Ganske sliten på slutten men happy heks no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. januar 2011 #740 Del Skrevet 23. januar 2011 Filnk som kom deg ut på løpetur, og så gøy med forbedringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå