madam_mim Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #401 Del Skrevet 12. oktober 2010 Du har nok rett! Eg prøver meg neste veka, har ein pitteliten pause i detta opplegget eg kjører då. Sånn heilt utenom: eg er blitt avhengig av epler. Minst fem om dagen, gjerne ti. Hjælp! Imorgon tidligblir det trening igjen- gler meg! Siste veka med disse øvelsane, så blir det nytt opplegg i fira nye veker. Liker at det skifter ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #402 Del Skrevet 13. oktober 2010 Av diverse grunnar utgjekk treninga i dag morges.Men på grunn av at ingen ting fungerte på jobb tok eg "permisjon"i totimar og drog på gymmen. Der fikk eg kjenna at låret hadde fått ein liten strekk på framsida (eller det blir vel egentlig framsida av hofta, der magen blir til bein), så beintreninga var tung i dag. Føler at ting har begyhnt å løsna litt, buksa blir større og større, det samme skjer med ryggen. Trur eg . Meir biff, mindre flabb! Har for øvrig blitt for kroppsfiksert. No har eg fått det for meg at eg har "håndtak"... I morgon har eg treningsfrio så då tester eg ut ein yoga-time...tipper og håper på at det er temmelig slækkt. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. oktober 2010 #403 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det er så koslig å lese her! Mer biff! Så bra også at du er obs på kroppsfiksering og slikt, og at det nok ikke er helt reelt med de "feilene" vi ser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #404 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja, eg er veldig redd for å bli for opphengt i utseendet. Må visst slutta å lesa fitness-bloggar, det kan umulig vera godt for sjela (bare litt morsomt) Det fine med målretta trening, ein kan velga å fokusera på prestasjonar i stedet for bare resultater i kroppen. Trur det er det beste med denna treninga eg gjør no,i forhold til kossen eg trente tidlegare, då eg kun pressa meg gjennom for å bli "tynn". Alt var ikkje bedre før. Hurra! *biffer og flekser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. oktober 2010 #405 Del Skrevet 14. oktober 2010 Veldig enig med deg! Jeg leser også masse fitnessblogger, og synes off-season formen deres er nydelig! Men det er så mye bedre å fokusere på prestasjon, løft, vaner og trivsel på trening syns jeg! Jeg begynte jo også med bare kg og cm fokus, og det er så mye morsommere å tenke på hvor tungt jeg kan løfte Hmf, nå skulle jeg linke Cartman (fra South Park) som skriker "Beefcake! BEEFCAAKE!" men den hadde de visst ikke på youtube :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #406 Del Skrevet 14. oktober 2010 Eg ser han levande for meg. "Mooooooom. I want the weight gain 2000!" Å væra sterk for å takla livet er ein fin målsetning. Pluss å redda folk ut av brennande hus eller heisa seg opp når du har dotte utfor eit stup eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. oktober 2010 #407 Del Skrevet 14. oktober 2010 Fantastisk. Enig. Da er vi forberedt på det meste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #408 Del Skrevet 14. oktober 2010 Vi har alle noe å læra av Rambo. Men i dag skal eg på yoga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #409 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hittil to treningar og ein yoga-time denne veka. Siste trening på detta fira-vekersprogrammet blir i morgon. Neste veka kjører eg litt laust før eg setter i gang med neste fira-vekersprogram mot slutten av veka. Grunnen til det korte oppholdet i mitt program er at programmet anbefaler å koordinera treninga med menstruasjonssyklusen- litt uvant tanke for meg, men det er jo fakta at ein er litt mindre pigg når det intreffer, så det høres lurt ut å ha dei"lette" vekene då. Gårsdagens trening var litt sosialt utfordrande- det var så masse folk påtrening at eg følte meg skikkelig i veien. Mange unge menn som løfta vekter "i klynga", og tok lite hensyn til at andre trenande treng litt plass. Blei mint på kor deilig det er å ha senteret for seg sjøl. Samtidig var det kjekt med mye folk, dei fleste er jo hensynsfulle. I dag er det avslapning på programmet.I morgon eller mandag tar eg ein liten evaluering av programmet så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 16. oktober 2010 #410 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei Måtte ta en liten titt i boken din! Hvilket program har du fulgt i 4 uker? Og skal du følge det samme de neste 4 ukene, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #411 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei Sarah- velkommen! Eg følger et opplegg fra denne boka: The female body breakthrough. Det står meir om det ei sida eller to bakover i denna loggen. Detta opplegget er delt opp i fire-vekersprogrammer, både trenings-og kostholdsmessig. Er ferdig med dei første fira vekene i morgon. Så neste periode er nytt treningsprogram og små endringar i maten- ein opptrapping av intensiteten for å ha fortsatt progresjon. Trives med mange endringar i treninga, blir fort lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #412 Del Skrevet 17. oktober 2010 I dag har eg bært og sagd såpass mye ved at eg lurer på å utsetta treninga til i morgon. Men eg lurer meg på om eg bare er litt slappfisk så eg tar ein tur oppom senteret og varmer opp. Så ser eg korleis det kjennes etter det. Unnasluntring skal vi ikkje ha på oss nei (spesielt ikkje etter ei heil (og GOD!) sjokoladeplata i går :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. oktober 2010 #413 Del Skrevet 17. oktober 2010 I dag har jeg bært dekk og skiftet dekk og vaska bil etc. så jeg utsetter treningen til i morgen. Skulle vel uansett ha treningsfri i dag, men nå har jeg det med god samvittighet.. God økt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 17. oktober 2010 #414 Del Skrevet 17. oktober 2010 Holdt det med oppvarming, eller ble det noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #415 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Ja eg skifta jo dekk og, det hadde eg glømt. Elsker å gjøra fysiske og nyttige ting, er litt som ein arbeidgamp. Men til liks med gampen må eg settast i gang,det skjer ikkje alltid på eige initiativ.. Å neida, oppvarminga ga meirsmak så eg dundra gjennom programmet på relativt kort tid- altså ingen problemer med å holda intenisteten oppe! Blei ganskepumpa på slutten. Spesielt knebøy med vektstanga over hodet er tungt, det utfordrar absolutt alle musklane i heile kroppen (kjennes det ut som i alle fall)! Programmet i dag var som følger: oppvarming, 13 dynamiske øvelsar (hopp og sprett og bøy og tøy) Supersett 1: (kjerne som i core, ikkje kraftverk...)3x12reps & prone cobra3X3min Supersett 2: 3X12 og skulder-rotasjon med manualer (vanskelig å forklara, skalfinna ein link) 3X12 Supersett3: 3X12 og kabelroing ovenfra med ein arm (som skal vera heilt rett-tar på ryggen)3X12 Supersett4: Bulgarske utfall 3X12 og kabelroing ovenfra (standard, begge armane) 3X12 Fant dessverre ingen videoar på disse. Mange av øvelsane er kroppsvekt,og dei andre er ganske krevande å utføra, så det kombinert med høg repsmengde gjør at eg har ganske lette vekter. Dette er altså trening B, har alternert mellom A og B i fira veker. Neste veka skal eg egentlig starta nytt program (men pga syklusen venter eg til veka etter for å komma i kontak tmed mine indre månefasar og sånn ). Det neste programmet består og av to versjonar som alternerer. I tillegg har eg intervalltrening ein gang i veka. Liker at det er masse variasjon! Veke 3: Trening: tre styrkeøkter (ABA), ein gruppetime pilates Mat: IK, har glømt å logga. Men husker at det var innanfor det tillatte, altså max fira utskeiingar Veke 4: Trening: ei intervalløkt, tre styrkeøkter (BAB), ein gruppetime med litt aerobic og yoga. Mat: Har ved tre anledningar ete noko eg ikkje burde (sjokolade, kveitetortilla, kjøttdeig), og i tillegg har eg missa et måltid, så det blir faktisk fira utskeiingar denne veka (å glømma eller ikkje gidda å eta rett etter trening teller som rødt kryss i boka!). Tar evaluering på eventuelle resultater i morgon-alt ser som kjent bedre ut på morran. Endret 17. oktober 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 17. oktober 2010 #416 Del Skrevet 17. oktober 2010 Indre månefaser! Kjempebra! Ser ut som et spennende oppsett med supersett og forskjellige øvelser Gleder meg til å høre hva du syns til slutt, om du har fått fremgangen du var ute etter og slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #417 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hihihihi, morsom trening for dei som har to etasjar: Edderkoppkvinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 18. oktober 2010 #418 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hahaha! Kanskje jeg skal trene sånn i den felles trappeoppgangen vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #419 Del Skrevet 18. oktober 2010 Eg ønsker meg ei trapp! Blir eg tøff nok kan eg bruka stigen opp til loftet... OK, her ervurdering sålangt. Vekt:Siden eg er litt imot badevekt veide eg meg ikkje ordentlig før eg starta, logga det i alle fall ikkje,men vekta var ca 72-73. I dag var den71,og har lagt rundt 70-71 sidte veka. Målebånd: Eg glømte å måla meg og! Men i dag er eg 105cm rundt problemområdet, som er rett under baken. Over baken er eg endå større men det drit eg ifor stor rumpa er fint. Bukser:Har et par "målebukser"i str 38,som eg fint får på meg men som ser pølseskinn ut på nevnte problemområde (lager ein fin liten valk). Denne buksa har definitivt blitt litt ledigare. Biff: Her er greia! Føler at eg virkelig treffer musklane og at det endelig skjer noe! Spesielt ryggen som eg tidlegare sleit med åfå kontakt med- eg synst den vokser kver dag! Hurra! Følelse: Virkelig god. Synst dette fungerer. Lenge siden eg har holdt meg til et programover lengre tid, men eg håper å stå løpet ut her- om ikkje på matsida (kaloritelling mot slutten av planen er uaktuelt). Alt i alt: YAY. Litt støl...i dag blir det litt intervalltrening og testing av neste "fase". Chins står på programmet, har kjøpt ein slags strikk men er veldig skeptisk til om det funker-den er litt kort? Den er meint som ein treningsstrikk med håndtak,men det var den einaste dei hadde. Noen som har erfaring med strikk og chins? Er det disse strikkane folk meiner når dei anbefaler å bruka strikk for å få til chins? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. oktober 2010 #420 Del Skrevet 18. oktober 2010 Indre månefaser er bra. Morsomt program, jeg må snart finne på noe nytt jeg også, ikke gå lei. Trapp har jeg. Barna mine går jo allerede opp og ned på alle slike måter, så det er vel bare å kaste seg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå