madam_mim Skrevet 30. august 2010 Forfatter #301 Del Skrevet 30. august 2010 Åååå, ros fra dei tøffe jentene! No blir eg endå meir glad (men eg glømte å ta av skoa ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. august 2010 #302 Del Skrevet 31. august 2010 Bra mark! Så gøy med framgang for deg. Godt jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 31. august 2010 #303 Del Skrevet 31. august 2010 Veldig bra Ang. sko så pleier jeg ikke å ta dem på i det hele tatt når jeg skal trene styrke, jeg. Men så løper jeg jo ikke eller noe sånn som oppvarming heller, jeg følger den linken som jeg tror det var du som la ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 31. august 2010 #304 Del Skrevet 31. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. august 2010 Forfatter #305 Del Skrevet 31. august 2010 Eg løper som regel litt som oppvarming, etterfulgt av dei dynamisk oppvarming-øvelsane eg føler eg får til og husker. (fra den linken ja) Føler alltid at føttene stinker hestesvette etter å ha vært i kontakt med gymskoa. Derfor lurt å trena når det er lite folk ,) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 31. august 2010 #306 Del Skrevet 31. august 2010 Eg løper som regel litt som oppvarming, etterfulgt av dei dynamisk oppvarming-øvelsane eg føler eg får til og husker. (fra den linken ja) *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. august 2010 Forfatter #307 Del Skrevet 31. august 2010 Eg prøver til og med å rulla meg på tennisball innimellom, somdu tipsa om. Men det har eg ikkje heilt fått flyten på. Overkropp i dag. Klarer eg fem jukse-chins mon tru? Eller kanskje 55 kilo i smalt nedtrekk? JAAAAAAAA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. august 2010 Forfatter #308 Del Skrevet 31. august 2010 Dette seier heltinna: The average woman should be able to at least deadlift her body weight, and typically more. Er forhåpentligvis snart på høyde med The Average Woman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. august 2010 Forfatter #309 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Herlig trening! Var ikkje så voldsomt sterk, men fullkontakt på alle øvelsar. I morgon blir det noe PAIN kjenner eg. Smalt underhånds nedtrekk, bredt overhånds nedtrekk, rack chins, framoverbøyd einhands roing, armhevingar, benkpress, eit sett flies og fronthev. Passe DAU på slutten. Med ein herlig følelse av å få til. ELSKER trening. Endret 31. august 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. september 2010 #310 Del Skrevet 1. september 2010 Herlig! Fullkontakt på alle øvelser er noe jeg ønsker meg. Det går litt til og fra, er bare i blant jeg føler jeg har det, uten at jeg helt vet hvordan det skal være heller, så ... men jeg prøver å finne ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. september 2010 Forfatter #311 Del Skrevet 1. september 2010 Det kommer og går her og,men blir sakte men sikkert bedre. Det var vel ikkje før i sommar at eg begynte å kjenna det i ryggen under nedtrekk, etter ca. 5 mnd med den øvelsen. I dag har eg tenkt litt over kor eg har mest utfordringar. Øvelsane eg slit mest med er bredt nedtrekk, benkpress og knebøy. Nedtrekk er både kjekt og ikkje kjekt. Kjekt fordi eg no får kontakt og fordi eg tar i max. Ukjekt fordi eg enno har til gode å auka ein einaste kilo på bredt grep. Gikk fra 30 til 35 ein gang i vår og så sa det stopp. Under utenlandsoppholdet i vår tok eg opp til 45 kilo men då eg kom heim att var eg tilbake på scratch- max 30 kilo. Ganske vilt. Og nei, eg tok ikkje steroider der eg var Lurer på om teknikken er ute og seiler eller om eg bare er abnormalt svak. Satser på den første Knebøy har eg trent siden januar og er først og fremst ein øvelse eg er litt utrygg på. Balansen er problemet her, samt frykt for å detta bakover, eller -skrekk og gru- ikkje komma meg opp igjen fra bøyen. Trener med lette vekter, uten vekter, knebøy til boks...skal det virkelig vera så vanskelig?? Benkpress har fått mye kjeft her i dagboka mi, overkroppen min er ikkje spesielt sterk. Etter ca eit halvt år har eg auka fra 30 til 35 kilo på flatbenk. Har ikkje bare trent benkpress, menmye armhevingar og flies og slikt for å få variasjon. Teknikken har nokmye å si her og. Føler den er litt på framgang, og har tenkt å ha benkpress på kvar overkroppsdag framover. Øvelsane eg likar best er smalt underhånds nedtrekk eller rack chins og markløft. Der er alt stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. september 2010 #312 Del Skrevet 1. september 2010 Benk & bredt nedtrekk har jeg også sørgelig lite progresjon på. Det skjer liksom ingen verdens ting. Men hva er egentlig riktig teknikk her? Er det ikke bare å dytte stangen opp, evt. dra den ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. september 2010 Forfatter #313 Del Skrevet 1. september 2010 Jo, egentlig. Men bare det å pressa skulderbladene sammen og svaia ryggen i benken, eller å (også her)pressa skulderbladene sammen og dra med ryggen i nedtrekk er ikkje heilt opplagt når ein starter...og det gjør ein forskjell. Eg har lært at ein skal stoppa opp et sekund eller to under nedtrekk, når du har stanga heilt nede (under haka i alle fall) og virkelig pressa skuldrene sammen alt du kan. Gjør du det kjenner du nok kontakt, det hjalp i alle fall meg!! Dessuten gjør eg noe rart med håndleddene i benkpress. Dei liksom svaier/"knekker" veldig bakover. Hadde ingen anelse om at eg gjorde det, men noen påpekte det heldigvis, og etter at eg har bevisst holdt dei stabile syns eg endelig det har løsna litt med benk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 2. september 2010 #314 Del Skrevet 2. september 2010 jaja, jeg skal merke meg det, alle monner drar, kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. september 2010 Forfatter #315 Del Skrevet 2. september 2010 Har eit slags maksløft i dag og. Men siden det var med noe dårlig teknikk synst eg ikkje det fortjener den store jubelen.70 kilo i marken gikk opp, men eg dro litt feil og belasta korsryggen for mye. Så det var vel egentlig et jukseløft. Ingen skade skjedd med ryggen heldigvis. Bare kjente at det var ikkje heilt bra. Knebøyen var bedre i dag. Endelig huska eg å ta av meg skoa(og heldigvis var det folketomt, gymskoa mine er ikkje nyvaska...),og det hjalp på stabiliteten under bøyen.Kom opp på 50kilo, det var nok i dag. Dei to og noen kjappe rundar i beinpress var alt eg rakk i dag morges, drøyt 45 min inkludert oppvarming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. september 2010 #316 Del Skrevet 2. september 2010 Om du klarte å løfte stanga med 70 kg, er det bra. Men å makse forbi teknisk failure er ikke så lurt i begynnelsen. Vi styrkeløftere gjør ikke det ofte, og gjør vi det, er det gjerne kun på stevne. Ikke mange er flinke til å løfte teknisk godt på maksløft. Ikke jeg hvertfall. Men det er litt ekstra sårbart når man ikke har så godt treningsgrunnlag. Skjønner at du er ivrig i begynnelsen, men ta det litt roligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 3. september 2010 Forfatter #317 Del Skrevet 3. september 2010 Eg veit at det ikkje er lurt Så no skal eg ta det litt meir med ro. Hadde bare så lyst å bli lika sterk som Klips! (og ein vakker dag har eg lyst å bli lika sterk som deg... ) Skal ta det kuli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. september 2010 #318 Del Skrevet 3. september 2010 Du må skynde deg langsomt veit du, det er sånn du blir sterk, ikke av å løfte mer enn du egentlig er klar for slik at teknikken blir feil. Du har jo en fin framgang, og du er flink til å trene, så den sitter nok ikke så langt inne, men ta det litt gradvis. Vi heier på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 3. september 2010 Forfatter #319 Del Skrevet 3. september 2010 Takk for det Enigma! I dag ny overkropp, og klarte for første gang 35 kilo i benk. Ja, det er nok ganske lite for meg som er så stor men sånn har det seg altså at eg synst det er DØDSMASSE og kjenner meg DØDSTØFF fordi eg klarte det!!!!! Mål i benk for i år er 40 kilo. Det var vel opprinnelig 50, men det er vel bare å innse at det var litt for entusiastisk. Ellers blei det som vanlig rack chins, bredt nedtrekk, litt benk med manualar og pitelitt armhevingar og fronthev. Ryggen kjente det etter i år så eg droppa planken. (altså bare støl, ikkje vondt!). Armhevingar blei minisert pga litt rar i skuldra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. september 2010 #320 Del Skrevet 3. september 2010 Gratulerer med 35kg! All fremgang er bra! Ellers må jeg si jeg kjenner til det må å ville være like sterk som "alle andre" og prøve høyere og høyere, jeg gikk på en smell med markløft på 80kg i februar, hvor jeg måtte ta en pause på noen dager etterpå fordi det ble for tungt. Dårlig avgjørelse å løfte! Men jeg har lært, selv om det er kjipt å holde seg på "lette vekter" hele tiden Ser ut som du har masse fremgang for tiden og god kontakt, så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå