Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Indoor walking og så styrke på bein og ryg. Prøvde meg på 80 kilo markløft igjen. Eg skulle liksom spenna magen eller noe (hørt uttrykket "bukspenn"/"buktrykk" og egentlig ikkje sjekka ka det betyr) men eg endte med å holda pusten og etter løftet kjentes det et øyeblikk ut som eg skulle besvima. Jaja, ingen skal sei at eg bare diller på trening... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faller utav dette med logging titt og ofte, var sikker på at eg hadde trent bein to gangar forrige veka, men det viser seg jo å vera heilt feil. Kun ein gang, det er for dårlig det. Helga forsvant uten tur på styrkerommet, men til gjengjeld har eg vært på laaaang tur i myrhelvete, og bært masse ved. Ja og så indoor walking i går. Fullstendig slakta er dekkande uttrykk for formen søndag kveld.

I dag er vi tilbake i styrkerommet! :)

Begynner ellers å savna proteinpulver igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker all denne hogsten og myrturene dine, jeg. Ekte muskelarbeid. Så sterke som vi er burde vi jo brukes til den slags langt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realstyrke er gode greier. Dessuten framstår det som meir tredimensjonalt, og i tilfellet med vedhogsten, nyttig utover fysisk fostring.

Fin økt på bryst og skuldre i går. Dagen i dag har blitt tilbrakt i bil (blæ!) og på ny jobb (yay!). Planen er rygg og bein i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Reise, lite søvn og mye stress resulterte i at eg er nede for telling med feber. Formen er mildt sagt RØTEN.

Eg husker ikkje om eg har skrive om det her tidlegare, men eg har eit ganske komplisert forhold til mat. Er diagnostisert med ei eteforstyrring. For omtrent ein månad sidan begynte eg i behandling. Det ligger an til å bli verre før det blir bedre, men eg har trua.

På tide å ta litt vare på meg sjøl. Og det innebærer definitivt trening! Men eg tar noen vekers pause fra KG. Håper det er noen her når eg kjem tilbake.

Mim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta godt vare på deg selv og lykke til med behandling. Håper du snart er tilbake, men det viktigste nå er at du får ro til å jobbe med ting. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...

Er innom og snoker litt. Alt vel. :)

Har det ganske bra, og trener ca 3 ganger i veka, styrke og litt kondis.

Er på ein måte demotivert med tanke på egen fysisk utvikling som ikkje akkurat går i rett retning. Men samtidig er det litt godt. Eg har på ein måte meldt meg ut av/gitt opp kroppsgreiene, og føler ikkje lenger noe særlig press. Ei stund bidro treninga bare til at eg følte meg rævva, men no er det ikkje lenger slik. Det tar heller ikkje så mye fysisk tid som før.

Fokuserer på styrke og trivsel. Har marka 87.5 kilo, og vil gjerne oppleva det magiske tresifra tallet før eg blir gammal og grå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, livstegn! :hoppe: Hvordan går det med deg om dagen, hjelper behandlingen? Er du fortsatt instruktøre, eller har du kuttet den jobben nå? Håper du stikker innom i blant og oppdaterer oss, du er savnet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselige dåkke er. Savner å henga her inne! Behandlingen er egentlig ikkje tøff, ikkje enno i alle fall. Litt pinefull til tider, ubekvem, men eg kjenner at det fungerer, går rette veien. I første omgang skal eg holda på til utpå våren, så får vi se.

Er framleis instruktør, ja. Det er veldig kjekt, litt sosialt, holder meg i skinnet uten å vera stressande. Litt bevegelse får eg og- perfekt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Løpinga går framover. Har løpt ein del dei siste vekene og er oppe i mila igjen. I dag forsøkte eg å gjennomføra på under ein time. Det gikk ikkje! To dagar med alkohyler er kanskje ikkje den beste opptrappinga? Uansett endte det på 1:03.

Under halvmaraton sprang eg mila på under timen, men det er jo ei stund siden. Dette er første gang på halvanna år at eg måler kun på denne distansen, den gang var tida 1:06. Så det går framover, altså. Sakte. :)

Neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin start på dagen med lett løping i 2 km og så styrketrening på overkroppen. Synes det gikk veldig bra, men styrken i benken har meir eller mindre forsvunne. Ikkje at det har vært noe særlig men har gått ned fra opp mot 40, til 30 kg. Det er surt å trena så mye, men samtidig vera så svak. Begynner å forstå at eg virkelig må trena MYE, LENGE og TUNGT på bryst om det skal bli noen utvikling der. Så då er det bare å gi på.

Ny løpetur i morgon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til det med at styrken forsvinner fort, og det er utrolig surt hvor fort en føler at en er tilbake på scratch. Du får trøste deg med det at du har alle forutsetninger for å bli like sterk igjen, du må bare ikke gi opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Løpeturen onsdag var fin, tok det rolig og brukte 1:06 på mila. Torsdag var eg ute på tokt store deler av dagen, og kom heim akkurat i tide til å ha timen min, men det holdt for den dagen.

I dag var eg noe sliten etter gårsdagen, men fikk gjennomført 4 løpeintervaller på 5-600 meter og så litt styrke på mage. Sykt tungt å springa. Holdt meg på 11 og 11,5, litt 12, og det var kjempetungt, av typen nesten spya. Men det blir lettare. Må bare holda koken.

Dessverre er det nok slik at med ti kilo ekstra kroppsvekt blir det aller meste ein god del hardare å gjennomføra. Eg ønsker desperat å mista fett, men våger ikkje starta eit sånt prosjekt igjen akkurat no. Det blir bare ein besettelse. Prøver heller å finna ein balanse mellom mat og trening, og se kor kroppen lander. Stygt redd for at det er i øvre del av vektsjiktet, men eg må nesten prioritera mi mentale helse no. Å veia 10 kilo for mye er ikkje verdens undergang (mantra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri lørdag, ein slags løpe/gåøkt på mølla i jodlande bakfylla på søndag.

Ei god løpeøkt i dag. 4 intervallar på 1 km, hastighet 11 km/t, ltt meir innimellom. Siste intervall føltes det ganske så sikkert at eg skulle sprenga eller noe, men det gikk og eg er fornøyd. Eit stykke unna der eg var men ikkje så hakkande gale.

:)

Styrketrening må venta til torsdag. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nytt år, nye heksekunstar! :heks:

I år skal eg springa halvmaraton igjen og forbedra tida mi (som var 2:06). Leiter etter løp as we speak. Har lyst å dra på løpeferie igjen. Løpet i Berlin i april var så kjekt, eg vil gjenta suksessen ein ny stad. Tips?

Andre mål er 100 kg markløft, 70 kg knebøy, 50 kilo benk. Har det inne. Må bare get to it og ha trua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...