Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Takk! Og slik blei det:

I dag har eg gått lang tur, blitt litt solbrent og spist molter, så då er alt det trasige glømt til fordel for det fine eg opplever no.

Har jo ferie på ubestemt tid så her er det bare å nyta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Styrketrening på torsdag og i går, ellers bare rolige turar og slaraffenliv.

Knebøyen har begynt å løsna, får litt mental oppbacking fra min kjære så går det lettare. 50 kilo gikk ganske greit her om dagen, og håper å reppa greit med 60 om ikkje så lenge. Eg er jo sterk nok i massevis, det er i hovudet det bremser.

Gleder meg til ny styrkerunde i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy opp til 50 kg, markløft opp til 60kg, benkefail på 40kg (men 35 går veldig greit), samt litt nedtrekk. Fin økt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra økt på mandag med bøy, nedtrekk, benk, mark og litt skulderpress. Etterpå blei det telttur og mye bærplukking. No nyter eg bare finaværet her i nord og vimser på småturar. FANTASTISK timing på denna arbeidsløysa mi.

Hadde planar om trening i dag, men er framleis ganske støl fra mandagens runde så eg trur det blir slacking i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag- I DAG blei det trening! Og det var godt. Og litt vondt. ;)

Rett før eg drog leste eg denna artikkelen om mental styrke på Treningsforum.no. Det føltes egentlig som om den var skrive direkte til meg.

Økta i dag besto av knebøy, nedtrekk, sittande kabelroing, beinpress, benk med manualer, skulderpress, sidehev og strakmark. Korsryggen har fått mye bank pga all bærplukkinga så eg valgte strak i stedet for vanlig mark.

I kveld skal eg forresten ha opplæring som instruktør på treningssenteret. Litt skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplæring unnagjort- og det var IKKJE skummelt. I første gang skal eg vær instruktør på noe som kalles Indoor walking. Tenker at det kan væra fint for meg å få litt meir kardiotrening, og er eg instruktør så MÅ eg jo. :jepp:

Noe morsomt: eg har eg lært meg å rekna ut taktslag, eller beats per minute (BPM) i musikk. HER fant eg ein fiffig sak der du enkelt kan tasta deg fra til BPM. I tillegg fant eg denne sida som er musikklister beregna på løping, men veldig hendig for alle som treng å vita taktslag i musikken.

Så må eg bare anstrenga meg så eg ikkje blir ein sånn instruktør som Enigma trasher på KG. Hoho. ;)

Spelelista er ferdig, deler den med interesserte. Timane er bare 45 minutter så det blir bare to toppar, men synes det er greit å testa i starten, vil sikkert ha noe meir intervallaktig etter kvart.

Ellers er eg støl som ein tulling etter styrketreninga i går, spesielt i skuldrene. Det er DIGG!:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp: Å dæven, eg veier virkelig mye no!

Håper ingen rynker på nesa av ein instruktør med ridebukselår, for det er nettopp det dei får! Huff, for ein reklame for knebøy, liksom. :forvirret:

Sola skinner og eg skal innendørs og trena. Stølheten vil ingen ende ta så eg får se ka eg får til i dag utover gjennomkjøring av Indoor walking-programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, så morsomt! Og takk for masse interessante linker. Vil gjerne se spilleliste jeg også. Når har du første time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å senda. Klips, du kan kanskje se på spotify-en min via facebook? :)

Gårsdagen blei ein privat gjennomkjøring av programmet på ca 45 minutt, samt styrke på rygg. Etterpå blei det gin%tonic i mengder så dagen i dag skal brukast til slækking i sola. :)

Trur min første time blir om ca halvanna veka. Skal kjøra gjennom programmet men noen venninner og se om det funker først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sarah! :)

Til tider er eg veldig flink, men i det siste har eg fullstendig skeia ut med maten. Hehe.

Har starta i ny jobb og har måtta stå opp heilt galemattias tidlig (før 8!!!) så dei to siste dagane har eg vore knust på ettermiddagen og tatt det heilt piano.

Det har vært ein ganske slakk sommar men styrken er på plass som den var. Eg meiner eg har bygd litt i ryggen, og har god tru på at det finst litt biff under fettet i beina. Dessverre har eg vokst ut av ein del klær... :fnise: så skal eg finna det ut er det bare ein ting å gjera.

No blir det andre bollar (altså det vil si ingen bollar)! :trene::pisk:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare først dela DENNA nye "geniale" ideen. Eg bare ler- er det mulig???

Amputert trening i dag pga mitt rotete hue, men er veldig fornøyd med å ha testa litt høgare vekter på knebøyen: 60 og 65 kilo, faktisk. Gikk greit, men psyken min saboterer litt, eg vil nemlig "safa" løftet ved å detta litt frampå på veg opp, redd for å gå på ræva trur eg. Men så veldig tungt var det ikkje, eg trur eg har 70 inne. Hadde vært godt å få opp 70, altså, då er vi nemlig over på dei RØDE vektene på gymmen. :lur:

Ellers blei det knebøy med 40-50kg, nedtrekk, og roing. På nedtrekken klarte eg et par reps med 45 kilo, og hadde god kontakt. Så var det bare å springa av gårde for å rekka gruppetime med indoor walking. Har min første instruktørtime neste veka, woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God styrkeøkt i går: knebøy, beinpress, nedtrekk, roing, skulderpress, benkpress og markløft (i litt ulike versjonar).

Ny beinpressmaskin, som i stedet for å skyve ei plata fra deg, gikk ut på å skyve deg sjøl vek frå ei plata. Morsomt at eg tok 120 kilo på den, mens eg tar maks 90 på den andre versjonen. Fint for egoet ikkje minst :mrgreen:

Dessuten tok eg 60kg i knebøy- aleina. Det har eg ikkje våga før, vært for feig rett og slett, og trudd at eg skulle gå rett i bakken. Psyken blir i alle fall sterkare (men teknikken suger big time!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare først dela DENNA nye "geniale" ideen. Eg bare ler- er det mulig???

Kva for ein? Mangla det ein link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida- ja! Den forsvant.

HER er den.

Skjønner jo at det egentlig ikkje er ein nyhet av året, men nytt for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter indoor walking og styrke på rygg etterpå. Prøvde meg og på litt knebøy men det gikk skeis. Under andre rep med 60 kilo datt eg frampå, aaalt for langt frampå, slik at eg ikkje kom opp igjen og kjæresten min måtte hjelpa meg på ein veldig klønete måte :rodme: Litt flaut, siden det var mange andre der, og ein fyr kom til for å fortella oss korleis ting skulle gjerast. Min kjære hjelper meg med å holda med i rett posisjon, vi har begynt å øva ganske mye på det, men det viste seg at han kunne sikra på ein mykje bedre måte. Så egentlig kom det jo noe godt ut av det, siden vi fikk det gode tipset, MEN fortsatt pinlig.

Snart blir det bra!

Eg lagde meg et styrkeprogram her tidligare, men eg har visst mest lyst å bare dill-dalla, som Klips uttrykte det, så eg venter litt med å starta til motivasjonen er der. Har uansett bra økning på dill-dall- metoden hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trim i dag og.

30 min på ellipsemaskin

Markløft: 50-60 og 70 kg. 70 kg var blitt ganske lett, ser man det.

Strakmark: 40kg

Beinpress: 75-90-100-120-130kg (elsker den maskino! elsker den!)

Goblet squat: 14kg og 21 kg

Skulderpress: tre sett med 9kg

Sidehev i kabel: fislevekter men det svei

Generelt framgang over det heile. :)

I morgon har eg min første ordentlige time. Grugleder meg, men veit egentlig at det blir bra. Wish me løkk. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...