Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk!

Bein og rygg

Oppvarming: 10 min jogging og 10 min tøying

Strakmark: 14x50kg 14x50kg 14x50kg

Nedtrekk: 14x30kg 14x30kg 13x30kg

Utfall: 14x8.5kg 14x11kg 13x11kg (åh herreguuuuud det var tungt ja)

Rack shins: 9-9-6

Framoverlent einarms roing: 14x11kg 14x13.5kg 10x13.5kg 10x11kg (kompensasjon for failure på forrige settet)

Starta bra men av diverse grunner blei det litt pes og hastverk på slutten. Fikk totalt krampe i underarmane og hendene, og siste sett av rack chins og roing (som eg tok som supersett) gikk åt skogen.

Tåhev blei det ikkje tid til, men det kan eg gjøra i morgon.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg glømte visst å svare på det du spurte om over her, Yoga.

Under løpet kjentes kroppen bra mesteparten av veien. Hadde energi fra myyyyyye pasta og brødmat døgnet før.

Kjente nok at eg med fordel kunne vært litt lettare (rett og slett fordi det blir mange steg og mye støt), men beina var sterke nok til å bera meg i mål og hadde vel klart litt til.

Etter ca 12 km kjente eg det i beina og føttene, men bare litt. Dei siste ca. 2 km var det ubekvemt på grensa til vondt, men det var ikkje snakk om smerter.

Det som hadde svikta først var musklane på utsida/forsida av låret, ned mot kneet, samt veldig slitne føtter. Kondis er null problem så lenge eg spring såpass sakte som eg gjorde.

Kjæresten hadde samme opplevelse, føttene er hovedutfordringen. Men skal eg forbedra tida mi må eg nok peisa litt meir på og vil måtte pressa meg meir på kondisen.

Veldig interessant å høre om andres erfaringer fra lengre løp. Takk! :)

Det er greit å vite at det er masse karbs dagene før et løp som er tingen..

Løp du med eller uten pulsklokke, forresten?

Nå som du har nådd så mange av målene dine; hva er neste mål? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje pulsklokka, så alle svar ang kondis er bare etter "gefuhlen".

Jepp masse mat dagane før er viktig- spesielt havregryn og sånne såkalte treige karbohydrater.

Ja, du har jo rett i det...noen mål har eg nådd. Dessverre er ingen av styrkemålene nådd.

Framover blir fokus på å øka i styrke. Håper å forbedra 10RM med detta programmet eg holder på med no. Langsiktige mål er ganske like som før: kroppsvekt i knebøy, chins og 40kg i benken (før var det 50kg men har innsett at det er utopisk).

I tillegg har eg nettopp justert vektmålet og skal noen få kilo til nedover, eller til eg føler meg 100% komfy i buksene eg har (den siste er viktigst).

Av gårde på trening- BENK på programmet. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryst/skuldre

Benkpress: 14x25kg 14x25kg 14x25kg

Militærpress: stang+7.5kgX12 stang+7.5kgx13 stang+2.5kgx15 (irriterande fastmonterte vektstenger)

Armhevingar på knærne: 14-14-14

Hevesett (foroverlent sidehev, sidehev og fronthev etter kvarandre): to rundar med 14 reps på kvar, 8lbs manualar

Sit-ups: 26-22-28

Beinhev: 12-10-13

Flys i kabel: 14x9kg 14x14kg 10x14kg 10x9kg

Enigmas skuldersett: 3 sett med 2.5-kg skive

Tåhev i ståande stativ(fra gårsdagens program): 15x45kg 14x45kg 17x50kg

Likar å ha eit program- kjenner at eg presser meg meir enn før i alle fall!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardio på torsdag blei to timars skitur. Resultat: fregner.

Lørdag styrkeøkt

Rygg/bein:

Strakmark: 14x50kg 14x50kg 14x50kg

Nedtrekk: 14x30kg 14x30kg 14x30kg

Utfall med manual: 14x9kg 14x9kg 14x9kg

Rack chins: 8-9-10

Tåhev: 14x50kg 15x50kg 16x50kg

Framoverlent einarms roing: 14x14kg 14x14kg 14x14kg

Goblet squat: 14x14kg (ein manual)

Synes det går bra eg! :jepp: Gler meg til 6-reps om to veker- litt spent på ka eg "egentlig" klarer (14 reps kjennes så mye, blir jo sliten uansett!). Fra og med neste veka starter eg 10-reps.

Matmessig går det greit. Var ganske sliten+sulten mot helga, og i går blei det litt ekstra mat. Lørdagsgodteriet var herlige påskeegg, kaka og tørka frukt. Følte ikkje at eg mista kontroll, men samvittigheten ødela litt for hyggen. Sikkert og fordi eg føler at eg står heilt stille igjen, så blir eg usikker på både meg sjøl og opplegget. Men ting tar tid. Og eg er nok verdas mest utålmodige vesen.

Dagens økt blir bryst, skuldre og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanden! :kjefte:

Godt i gang med bra økt i dag. Så klikker nakken/trapesmuskelen under sidehev. Smerter nedover langs trapesmuskelen er ein gammal ukjær kjenning. No er eg satt ut av spill på ubestemt tid.

Er mildt sagt deppa på grunn av detta. Trening utgår, og det meste anna fysisk. Til og med å gå tur gjør vondt, fordi det er ingen fornuftige måter å holda hovudet på! Dessuten gjør det vondt å nysa og å le.

Det kjipaste er at eg trudde denna vondten hadde gitt seg, siden det er veldig lenge siden sist eg har hatt det. Har vel noe med treninga å gjøra, men ka, det aner eg ikkje.

Håper på litt søvn i natt og bedring til i morgon i alle fall.

:tristbla:

Her er for øvrig loggen til det gikk skeis, ei himla bra økt faktisk

Bryst/skuldre/mage:

Benk: 14x25kg 14x25kg 13x22.7kg

Militærpress: 14xstang+7.5kg 16xstang+2.5kg 10xstang+7.5kg 10xstang +2.5kg

Armhevingar: 16-14-14

Sit-ups: 30-21-22

Beinhev: 13-12-14

Hevesett:

Framoverlent sidehev m manualar: 14x8lbs (kjente det begynte å murra her)

Sidehev: 8x8lbs (så sa det stopp)

Fikk tatt det grøvste. Men atte GRRR!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet funker best! Brukte et sånt påsmurningsmiddel for noen år siden og det einaste eg oppnådde var noen vabler i huden, så ut som tredjegrads forbrenning..

Takk begge to. :)

Sov bra i natt og håper det gir seg relativt fort. Trening utgår i dag og sikkert i morgon og, men skal nok få klart å ta igjen det tapte.

Lurer på om det ikkje er armhevingane som gjorde utslaget, anstrenger kroppen/nakken på ein veldig ubekvem måte når eg tar det. Mulig eg bare lar dei utgå til fordel for kabelkryssing når eg er bedre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre i dag!

Eg trur det er dataen som er syndaren, og ikkje treninga. Men armhevingar blir droppa denna veka.

Kom meg på gymmen og fikk satt i gang veke 3 i programmet. Alle øvelsane gikk greit, kjente det såvidt i rygg/nakke under nedtrekk og einarms roing men det føltes egentlig bra å løsna opp litt. Tok litt lettare på roinga enn vanlig, og droppa rack chins.

Den øvelsen er litt som armhevingar for meg- eg anstrenger meg så til dei grader at eg er redd for at eit auga skal poppa ut- og då anstrenger eg lett nakken ugunstig, strammer feil liksom.

Bein/rygg:

Strakmark: 10x50kg 10x55kg 10x55kg

Nedtrekk: 10x35kg 10x30kg 8x35kg

Utfall: 10x11.5kg 10x11.5kg 10x11.5kg

Tåhev: 10x 55kg 10x55kg 12x55kg

Rack chins: utgikk

Roing: 10x11.5kg 10x14kg 10x14kg

I tillegg fikk eg god oppvarming: 25min i bratt motbakke på mølla. Gåande, vel å merke.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å lese at du har det bedre igjen. :) Sånne smerter er neimen ikke til å kødde med, så å droppe øvelser som kan trigge smertene er nok veldig lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening

Bryst/skuldre

På militærpres, kabelkryss og hevesettet hadde eg litt lavare vekter enn tenkt, for å skåna nakken. La til et ekstra sett i stedet)

Benk: 10x27.5kg 10x27.5kg 10x27.5kg (herregud dette var tungt i dag)

Militærpress: 10xstang+4kg 10xstang+4kg 10xstang+6kg 10xstang+6kg

Situps: 30-30-30

Beinhev:15-14-14

Hevesett, framoverlent sidehev, sidehev og fronthev): 3 rundar, 10x3kg på kvar

Kabelkryss:10x10kg 10x15kg 10x15kg 10x10kg

Enigmas skuldersett: tre rundar, ein med 2.5kg og to med 3kg-skive.

Heilt fin økt. Gleder meg allerede til neste gang. :)

I morgon blir det kardio av noe slag. Fyller opp ipoden i dette øyeblikk. Gammal harrymetall blir som ny...:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening torsdag: spinning 45min og litt mage/armstyrke etterpå.

Lærte vidare Enigmas superfenomenale skuldersett til noen venninner. Likar å spre glade bodskap! :mrgreen:

Bein/rygg:

Strakmark: 12x20kg 10x50kg 10x55kg 10x55kg

Nedtrekk: 10x35kg 9x35kg 11x30kg

Utfall: 10x11.5kg 10x14kg 10x14kg

Tåhev: 10x55kg 10x60kg 13x60kg

Roing: (10x9kg) 10x14kg 10x14kg 10x14kg

Goblet squat: 10x16.5kg 10x16.5kg 10x16.5kg

Rack chins turte eg ikkje, kjenner det fremdeles litt i nakke/rygg. Kompenserte med litt ekstra energi til goblet squat.

Skal slutta å ta tåhev i stativ, heller bruka beinpressen. Det føles egentlig ikkje som om eg treffer leggane så bra i den maskina der du har vekta på skuldrene.

Har gått mye ned i omkrets den siste uka- egentlig veldig rart for eg hadde ein litt...ukontrollert spisedag på mandag. Men det var visst ikkje dumt det, etter framgangen å dømma. Snodig korleis kroppen oppfører seg, i forhold til korleis eg forventer at den skal oppføra seg. Med det solide overskuddet eg fekk skulle ein tru det gjekk motsatt veg.

Då var det endelig helg for min del. Har som regel bare fri på søndagen, så den er GJEV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Harrymetall :fnise:

Hva hører du på?

Min plan er inntil videre å gjøre tåhev i trapp, uten vekter, bare senke seg et godt stykke ned (på ett ben) og skyte opp. Leste det på løplabbet-bloggen. Men jeg har jo ikke egentlig begynt ennå, så vet ikke om det funker. Hvordan gjør man det ellers? Hvor mye vekt?

God søndag!

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt et stativ/aparat der vekta ligger på skuldrene dine (men er fastmontert). Her er den. Kan ta ganske mye meir vekt der enn f.eks i smith. Som du ser av siste logg har eg hatt ca. 50-60 kilo på med ganske mange reps, i smith blir det tungt nok med 30-40.

Kan og gjøra det i beinpressmaskin, bare plasser tærne på nedre del av plata slik at hælane er uttafor. Kan vel egentlig benytta både horisontal og den der du ligger nede og dyttar plata frå deg. Synes sjøl at sistnevnte er litt skummelt, får nemlig følelsen av at føttene skal skli eller glippa taket, og plata dundra mot meg. Det aller beste eg har prøvd var ei maskin som var omtrent som denna. Men sliktslei har vi ikkje her!

Med den på skuldrene føles det av og til som om det trykker veldig nedover ryggsøyla, er vel kanskje ikkje optimalt...men neimen om eg veit.

Det du skriver med ein fot høres jo bra ut. Blir det ikkje veldig lett for deg som er så sterk i beina å ikkje ha vekter på? Eller er det lagt opp til å ta veldig mange?

Harrymetall ja! Her går det mye i Iron Maiden og liknande, og her om dagen fant eg noen gamle Kovenant og Borknagar-CD´ar. Litt sånt kombinert med 80-90-tallspop er ikkje feil! Også Rammstein då så klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

20 min jogging

Bryst/skuldre

Benk: 10x27.5kg 10x27.5kg 11x27.5kg

Militærpress: 16xstang+2.5kg 10xstang+7.5kg 10xstang+7.5kg

Kabel: 10x9kg 10x14kg 10x14kg 10x9kg

Situps: 30-31-31

Beinhev: 15-13-14

Hevesett, framoverlent sidehev, sidehev og fronthev: 8lbs-5lbs-8lbs

Enigmas skuldersett: 3 sett med 2.5kg-skive

Nesten heilt bra i nakken, var litt forsiktig med hevesettet, ellers ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskmelder nakken for denna gang. Slapp relativt lett fra det, kun ei veka og ingen søvnlause netter. :)

Bein/rygg:

Strakmark: 12x20kg 10x50kg 10x50kg 10x55kg

Nedtrekk: 10x35kg 8x35kg 10x30kg

Utfall: 10x11.5kg 10x14kg 10x14kg

Tåhev (i horisontal beinpress): 10x52kg 10x66kg 10x72kg

Roing: (10x9kg) 10x14kg 10x14kg 10x14kg

Goblet squat: 10x14kg 10x14kg 10x14kg

Beinøvelsane var usannsynlig tunge i dag- spesielt goblet squat og utfall...følte meg vaklevoren, rett og slett. Dessuten fikk eg ei lita ilande smerte oppover fra øvre del av baken heilt på slutten av goblets squats. Følte meg i litt dårlig form (som i fullstendig utrent, ikkje sjuk) i dag.

Bedre neste gang!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...