madam_mim Skrevet 9. april 2011 Forfatter #941 Del Skrevet 9. april 2011 Tusen takk Sarah! Vi kan jo se om vi klarer noe bedre neste gang Klips? Ang forside bein så blei eg SALIG støl både foran og bak etter detta opplegget og er det fremdeles, tre dagar etterpå. Dagns trim: tre timars skitur med opphavet. Dei meinte eg var blitt i bedre form, for eg gikk litt for fort og det har aldri skjedd før. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. april 2011 Forfatter #942 Del Skrevet 12. april 2011 Då er eg i gang med Madam Mims magiske muskelvekstprogram Og nei, det inkluderer ingen "heksebrygg" Bare strev og pes, men desto meir moro. Ein godt voksen mann som nettopp hadde gjort seg ferdig med et sett på kabelmaskina kom bort til meg på gymmen, lente seg inntil et apparat, sukka oppgitt og sa: Det er jo bare slit dette her. Han såg botnalaust fortvila ut. Eg syntes det var utrulig morsomt. Eg trur han er utkommandert av legen eller noe, men han gjør det han skal og er alltid i godt humør. Er veldig glad for at det er så mange forskjellige folk på gymmen der eg trener, for det gir meg litt perspektiv. Og ikkje minst artige opplevelsar. Split 1: Rygg/bein Strakmark:14x40kg 14x40kg 14x45kg Nedtrekk: 14x30kg 14x25kg 14x30kg (PUH!) Utfall forover m manualar: Rack chins: 6stk- 7stk-8stk (plasserte vel beina lettare og lettare tenker eg- rack chins er ein hatøvelse, derfor trur eg eg har godt av å ha den med) Tåhev: 14x40kg 14x40kg 14x45kg Foroverbøyd ettarms roing: 14x11.5kg 14x11.5kg 14x11.5kg Testing av 10RM Strakmark: 50kg nedtrekk: 35kg Benk tester eg i morgon Kjente meg sterk og hadde masse futt. Pleier å trena før middag, men i dag tok eg det på kvelden. Det gjorde godt å ha litt drivstoff i kroppen, og motivasjonen var og med! Mentale sperrer er det som bremsar meg i å få til det eg egentlig vil. På detta programmet skal eg få til å væra positiv! Egentlig er eg sterk, eg må jo bare tru på det sjøl. Ellers blir det jo aldri noe futt! Resten av veka ser slik ut: onsdag: bryst og skuldre+mage torsdag: løpetur fredag: fri eller lett trening lørdag:bein og rygg søndag: bryst og skuldre +mage Og dette er vel ca opplegget for dei neste seks vekene. Blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. april 2011 #943 Del Skrevet 13. april 2011 Wow, her er vi i gang!! 'Madam Mims magiske muskelvekstprogram' kult! Nesten like vanskelig som å uttale 'Ibsens ripsbusker og andre buskevekster' Virker som du er skikkelig motivert for å bli muskelbunt Stå på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. april 2011 #944 Del Skrevet 13. april 2011 Hey, her skal vi bygge bryst og skuldre ser jeg. Kult navn programmet ditt har fått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. april 2011 Forfatter #945 Del Skrevet 13. april 2011 Bokstavrim er tingen for å få opp guffen! Då har eg testa ferdig benken og min 10RM er 27.5 kg. ENORMT potensiale, altså. Stor forskjell fra styrken i ryggen, der 10RM på nedtrekk er 35kg. Skuldre, bryst og mage Benkpress: 14x25kg, 11x25kg, 14x22.5kg Militærpress: 11x11kg, 14x7kg, 11x9kg Armhevingar (på knærne, faktisk, for å få repsantallet høgt nok): 14-14-8 (datt sammen som ein klut etter 8 og så pressa eg ut 4 til- døde litt- og 2 til) Framoverbøyd sidehev- sidehev og fronthev: 3-kilos manualar,14 reps på kvar (det SVIIIR!) Sit-ups: 25-26-27 Beinhev (ligger på benk): 14-12-10 Enigmas skuldersett: tre rundar med 2,5-kilos skive og 3-kilos skive Styrken var ikkje heilt der men eg ga i alle fall alt eg hadde å gi! Mange grimasar tipper eg. Digger å vera i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. april 2011 Forfatter #946 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Fredagstrening blei ein halvtimes løping/jogging utendørs. Ganske tungt, men deilig og. Fint å kjenna at eg klarer å springa fortsatt... Har hatt nydelig vær desse dagane, snøen er vekke frå dei fleste vegar og plussgradene har herja. Det er jo vårlig! I dag har eg treningsfri, i morgon blir det ny styrkerunde. Matmessig havna eg ein smule utpå mens eg reiste rundtomkring forrige veka, men ingen skade skjedd. Synes sjøl eg har tatt av endå meir, men vekta er ikkje einig. Trur eg sjøl har rett, faktisk... Denne veka er eg uansett godt i gjenge igjen. Har lagt ganske lavt på kaloriene (til meg å vera, vel og merke, ikkje spesielt lavt med andre ord!) fleire dagar, men tenker å eta meg litt opp igjen i morgon. Lettare å motivera seg for å eta bra i vekene når ein har ein snopedag i veka. Lørdagsgodt, rett og slett. Funka jo gull når eg var liten. Styrkespørsmål: Eg vil gjerne trena brystmuskelen midt på kassa, for å skapa illusjon av kløft og å ikkje se så spurvebryst ut. Når eg tar benk og armhevingar blir eg primært støl i brystmusklane som går ca fra midten av muskelen (omtrent der puppene sitter) og utover mot framside skulder/armfestet. Derfor tenker eg at kanskje flies (flys?) i kabelstativ er tingen. Sånn herre Det aktiverer vel midten av brystet meir, pga du har strakare armar? Endret 15. april 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. april 2011 #947 Del Skrevet 15. april 2011 Flies er definitivt tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. april 2011 Forfatter #948 Del Skrevet 15. april 2011 Då blir det kløft til bikinisesongen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. april 2011 #949 Del Skrevet 15. april 2011 Hmm, den tror jeg jeg henger meg på. Trene seg til kløft høres lovende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. april 2011 Forfatter #950 Del Skrevet 16. april 2011 Mim og klips bygger kløft til bikinisesongen! Dagens bein/rygg: Strakmark: 14x50kg 14x50kg 14x45kg Nedtrekk: 14x30 14x30kg 16x25 (sliter max med å få kontakt på venstre vinge her, prøvde derfor å senke vekta for å se om det hjalp, nix..) Utfall: 14x9kg 14x9kg 14x9kg (vekt per manual) Rack chins: 9-8-7 Tåhev i stativ: 14x45kg 14x45kg 15x45kg Ettarms roing: 14x11.5kg 13x14kg 14x14kg Goblet squat: 14x14kg Ei veldig bra økt egentig, med et lite unntak av nedtrekken fikk eg bra kontalt og hadde trøkk heile veien. Roinga gikk skikkelig bra i dag! Fikk skikkelig god kontakt og klarte faktisk såpass høge vekter sjøl om det er et lass med reps eg skal gjennom. Rumpa mi har for øvrig blitt noe flat etter all springinga...derav litt panikk-squatting på slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. april 2011 Forfatter #951 Del Skrevet 17. april 2011 Skitur: 2 t 15 min i intens motvind Styrke bryst/skuldre Benk: 14x25kg 10x25kg 11x25kg Militærpress: 14x9kg 13x9kg 11x9kg armhevingar på knærne: 14-14-14 sit-ups: 26-21-26 beinhev (mage): 14-14-14 Hevesett (foroverlent sidehev, sidehev og fronthev) 14 reps kver, to sett Flies i kabel: 14x10kg 5x15kg 10x10kg Enigmas skuldersett: 3 reps med 2.5-kg skive Ekstra vanskelig å få noe kontakt med brystet i dag, spesielt på benken. Benka bare med armane og forside skulder. Men det har vel sin forklaring...når eg er så "dum" å går på ski før treninga må eg jo forventa at det har ein del å si, spesielt for armstyrken. Bedre form neste gang! Noen inspill ang benken? Har bredt grep/smalt grep noe å si? Prøvde begge delar, merka lite forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. april 2011 Forfatter #952 Del Skrevet 18. april 2011 Vektnedgangen har stoppa fullstendig opp! GRR! Eg vil jo at det skal gå seint, så musklane ikkje stikk av, men 100 gram i veka er for seint. Sist eg "sto fast" klagde eg min nød her på KG. Og vips droppa eg, over natta! Så detta innlegget er ikkje egentlig sutring, men ein bænkers metode for vekttap når alt anna svikter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 18. april 2011 #953 Del Skrevet 18. april 2011 Heia jenta! Gratulerer med knalløp! Hvordan kjentes kroppen under løpet? Så bra dere (du, Enigma, Klips) fikk til og møtes i Oslo. Si gjerne fra hvis det blir en neste gang.. Du skrev noe om Oslo Halvmaraton.. Når? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. april 2011 #954 Del Skrevet 18. april 2011 24. - 25. september. 10 km, halvmaraton og maraton er søndagen. Meld dere på da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. april 2011 Forfatter #955 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Elle, melde meg på....må se an både det eina og det andre men har veldig lyst! Ja det var kjekt å treffast, og eg vil gjerne treffa deg og Yoga. Vi kan sikkert få til et møte i høve Olso halvmaraton hvis folket melder seg på. Dagens trening: Jogging 35 min, ca 6 km. Holdt på å dø i starten, hadde magekrampe og vondt i viljen. Snødde gjorde det og- som ein vegg! Men så vart det fint og eg måtte nesten tvinga meg til å stoppa. Det er jo styrken som skal prioriterast no, så eg vil ikkje ta meg ut på løping. Endret 18. april 2011 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. april 2011 Forfatter #956 Del Skrevet 19. april 2011 MÅLET ER NÅDD! I dag nådde eg det første målet for vektnedgang. Hadde satt målet til løpsdagen 3 .april, men det tok altså to ekstra veker. Dei siste kiloene har vært seige. Er eg fornøyd? For det meste. Er kjempefornøyd med egen innsats og vilje, gjennomføring og tempo. Og ganske fornøyd med resultatet. Men eg er fremdeles hakket for stor, spesielt over baken. Derfor fortsetter eg litt til og ser korleis kroppen responderer. Har ingen planar om å gå veldig lavt på inntak eller trena vilt mye med kaloriforbrenning som mål, så eg ser kor langt eg kjem innanfor dei rammene eg har satt. No som eg er i gang med skikkelig styrketrening igjen håper eg å få litt meir form på underkroppen og. Når det er sagt: Sist eg veide så lite (et år siden, går opp og ned etter sesongen :gjeiper: ) hadde eg på langt nær så bra form på kroppen. No har eg faktisk antydning til både skuldre, rygg og relativt trente armar. I fjor var eg bare...tynn. Trente styrke då og, men hadde bare holdt på i et halvt års tid. Moralen er: JA det funker men det tar tid. Desto kjekkare når eg endelig ser resultater! Rein magi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. april 2011 #957 Del Skrevet 19. april 2011 Gratulerer med mål nådd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. april 2011 Forfatter #958 Del Skrevet 19. april 2011 Takk! Danser litt ekstra eg! :danse: :danser: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 19. april 2011 #959 Del Skrevet 19. april 2011 Hipp hurra for oppnådd mål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. april 2011 Forfatter #960 Del Skrevet 19. april 2011 Eg glømte visst å svare på det du spurte om over her, Yoga. Under løpet kjentes kroppen bra mesteparten av veien. Hadde energi fra myyyyyye pasta og brødmat døgnet før. Kjente nok at eg med fordel kunne vært litt lettare (rett og slett fordi det blir mange steg og mye støt), men beina var sterke nok til å bera meg i mål og hadde vel klart litt til. Etter ca 12 km kjente eg det i beina og føttene, men bare litt. Dei siste ca. 2 km var det ubekvemt på grensa til vondt, men det var ikkje snakk om smerter. Det som hadde svikta først var musklane på utsida/forsida av låret, ned mot kneet, samt veldig slitne føtter. Kondis er null problem så lenge eg spring såpass sakte som eg gjorde. Kjæresten hadde samme opplevelse, føttene er hovedutfordringen. Men skal eg forbedra tida mi må eg nok peisa litt meir på og vil måtte pressa meg meir på kondisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå