Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

I dag skjer det... den lenge utsatte og svært frykta lange langturen. Ganske barsk vind men ingen krise. Sola kompenserer jo litt. Slår til med frokost for ein gang skyld, havregrynsfrokost til og med, og håper det gir meg superkrefter så eg runder 19km. ROLIG TEMPO er key.

Gleder meg jo litt også. Vinden i håret og alt det der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg klarte det! :bolledeig:

....trur eg. :rolleyes:

Tok nemlig ikkje med telefon med gps, men har løpt noenlunde samme ruta før så eg TRUR eg har løpt et sted mellom 19 og 20 kilometer. Når eg kom heim sjkka eg Gule Sider-kartet, som våger å påstå at det er under 18 så eg blei litt snurt. Heldigvis skal gubben ut på samme tur om noen straksar, og han har med gps, så får eg klarhet. Hehe, litt hekta på tall...

For øvrig mye lettare enn sist. Alle dei ufrivillige pausane har visst gjort meg godt. :)

Åh, det har komt to nye smileys! Likte denna best, den skal eg få bra bruk for:

:rasende:

Men ikkje i dag! :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Klips!

Forresten...du har løpt halvmaraton?

Kunne du tenka deg å skriva noen linjer om korleis det gjekk for seg? Hadde blitt veldig glad for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du vite om halvmaraton? ;) Man starter i fellesstart med en hel haug andre løpere. Det kan være litt trangt å komme av gårde i starten, folk pusher gjerne på fra alle kanter, man løper litt i beina på hverandre osv. i starten før pulja løser seg litt opp etter en 5-10 minutter.

Deretter er det bare å holde motet og farten oppe. I Oslo er det matstasjoner med bananer, vann og sportsdrikke ca. hver 5. km. Her samler det seg ofte mye folk og det er mye søppel. Pass opp for bananskall og tomme plastkopper, det er ingen spøk! :)

Man begynner gjerne å kjenne det etter 15 km, det er da du begynner å sette hodet på prøve og du må jobbe med motivasjonen, men da er det egentlig bare å tenke at du ikke har lenge igjen. Heng deg på noen som løper akkurat litt fortere enn deg, må du slippe så finn en ny. :)

I Oslo er det vanlig å ha fartsholdere for en del slutt-tider, disse er rtinerte løpere som vet hvilken fart man bør holde for å komme inn på en bestemt tid, veldig greit å henge på, da det gjerne kan være litt vanskelig å vite hvordan man skal disponere kreftene.

Følg med på passeringstider, og skilt med distanser. Sett deg gjerne godt inn i løypekartet på forhånd, og les løypebeskrivelsen. Den er en god pekepinn på hvordan du bør fordele kreftene.

Jeg foretrekker å være ganske langt framme i pulja mi, for å slippe å tråkke i hælene på folk, men står du langt fram har du også mange bak deg som kan komme til å tråkke i dine hæler og pushe deg/dytte deg om de ikke synes du løper fort nok. Folk glemmer det meste av normal folkeskikk når de starter, og konkurranseinstinktet tar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, eg glømte at du og hadde løpt halvmaraton. Sorry :gjeiper: Eg vil vita ALT! Hehe. Nei, det var noe sånt som du skreiv eg var ute etter. Ein ide om orleis det fungerer, liksom.

Har satt opp forventa tid til 2:15 og blir nok plassert i ei pulja deretter. Det er 15000 påmeldte til løpet, men tyskarane har vel ordnung vil eg tru. Og mat/drikkestasjonar og sånt tar eg som ein selvfølge. Tenker uansett å ta med meg sukker i noen form, noe som er smått nok til å putta i BH-en. :fnise:

Haha, eg sklei skikkelig i plastbegre under 10-kilometeren i fjor, holdt på å tryna fleire gangar :ler:

Update: løypa var 18.5km. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der var det jo svar, ja.

Selv syntes jeg de første.. tja, 7 kilometrene kanskje var tyngst, deretter koblet autopiloten inn.

Drikkestasjonene i Oslo var fullt kaos da jeg løp, de klarte til og med å slippe opp for vann(!), neste gang (hvis, dersom) tar jeg med eget, tror jeg.

Hadde ikke satt meg så mye inn i løypa og disponering av kreftene jeg, tenkte vel bare jeg fikk løpe til det var gjort :ler:

Men så er jo *Enigma* i en litt annen klasse også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der var det jo svar, ja.

Selv syntes jeg de første.. tja, 7 kilometrene kanskje var tyngst, deretter koblet autopiloten inn.

Drikkestasjonene i Oslo var fullt kaos da jeg løp, de klarte til og med å slippe opp for vann(!), neste gang (hvis, dersom) tar jeg med eget, tror jeg.

Hadde ikke satt meg så mye inn i løypa og disponering av kreftene jeg, tenkte vel bare jeg fikk løpe til det var gjort :ler:

Men så er jo *Enigma* i en litt annen klasse også :sjenert:

Hehe, jeg har lært av de løpene jeg har vært med i. Greit å vite hvor det går oppover og nedover osv, så du ikke plutselig går på en liten smell. ;)

Helt klart lurt å ha med seg litt vann + f.eks karbogel selv, ettersom det kan være tomt på drikkestasjoner, både for vann og bananer. :Nikke: Dessuten er det ikke sikkert det er når du kommer til stasjonene du har størst behov for påfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når eg blir litt rikare spanderer eg billettar på dåkke så har eg med meg heile KG-teamet!

Slakk dag i dag...fremdeles litt sliten etter i går, har gått rundt i ein slags døs heile dagen. Tar meg ein kjapp gåtur så blir det vel kvelden på meg. :) I morgon er det påan igjen med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt meir energi å spora i dag, men hafdde ein skikkelig DRITTDAG på jobb og dermed litt frustrasjon å ta ut etterpå.

Dessverre klarte eg å legga igjen joggeskoene, det einaste eg skulle ha med meg, så det blei kun styrke, ikkje intervallar. Beina jubla og hadde full fest! :ler:

Oppvarming 10 min, styrke ca. 40 min

Som vanlig ganske omtrentlig logging ka repetisjonar angår.

Benkpress: 25kgx7 30kgx7 30kgx7 25kgx8?

Ettarms roing: 11.5kgx10 14kgx10 14kgx10 9kgx12

Nedtrekk: 30kgx10 30kgx10 30kgx10 25kgx12

Enigmas skuldersett: 3 rundar, den første med 3-kilos skive, resten med 2.5

Planken 1 min, sit upsx25, løfte-beina-for-å-trena-magen-stativet 5 reps

Skulderpress med 20-kilos stang 6 reps

Vimsing på slutten der, men synst det meste var bra trøkk på.

Med unntak av nedtrekk, eg har visst glømt korleis det skal gjørast ordentlig. Føler ofte at eg trekker heilt feil, og får lite kontakt med latsen på venstre side. Må øva meg litt meir med endå lettare vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp intervalløkt:

5x400-meters intervallar, der eg sprang på:

13-13.5-14-14-14km/t

Døden nær som vanlig. ;)

Då er siste intervalløkt før løpet unnagjort. Resten av veka ser slik ut:

ein rolig tur 6 km

ein rolig tur 12 km

styrkeøkt overkropp

Neste veka blir det to korte turar før løpet på 8 og 6 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjapp intervalløkt:

5x400-meters intervallar, der eg sprang på:

13-13.5-14-14-14km/t

Døden nær som vanlig. ;)

Då er siste intervalløkt før løpet unnagjort. Resten av veka ser slik ut:

ein rolig tur 6 km

ein rolig tur 12 km

styrkeøkt overkropp

Neste veka blir det to korte turar før løpet på 8 og 6 km.

Lov å være døden nær etter det der vel. :) Tror det er noe av vitsen med intervaller også. ;) Begynner virkelig å nærme seg nå, virker som du har jobba bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Og hjælp! Det er neste helg!!!

Blir det KG-treff veka etter eller jenter? Då er eg i Oslo og klar for å løfta skrap og gjøra alt anna enn å springa

. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Og hjælp! Det er neste helg!!!

Blir det KG-treff veka etter eller jenter? Då er eg i Oslo og klar for å løfta skrap og gjøra alt anna enn å springa

. ;)

Jeg har ingen planer for den uka, og tar veldig gjerne en skrapøkt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Men WTF? Skal eg begynna å gå OPP igjen i vekt no!? Nei nei nei! Dum vekt!

I dag blir det rolig 6-kilometer. Innendørs, i anledning snø og stiv kuling. Skal eg fortsetta med løpinga bør eg seriøst vurdera flytting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...