Kónguló Skrevet 11. desember 2010 #641 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg får også litt slik "runding" helt nederst, og har aldri merket noe vondt i forhold til det Har også tenkt at det ikke er farlig, siden jeg ikke på noen måte krummer, bare såvidt runder litt i bunn. Får du vondt så burde du vel justere høyden, men hvis du bare blir litt sliten (noe som ikke er rart i kombinasjon med strake markløft synes jeg) så ville jeg sett det ann og fortsatt med dype hvis ikke du merker at det blir verre eller noe Synes jeg da, men nå er ikke jeg proff heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #642 Del Skrevet 11. desember 2010 Skal prøva litt til! Mulig eg må flytta strakmarken til overkroppsdag, den tar noe salig på toppen av ryggen og. Men då sitter eg igjen med sånn ca to øvelsar på beindagen og åtta på overkroppsdagen! Ikkje for det, sist brukte eg over ein time på oppvarming, knebøy og strakmark, så eg får no trent nok egentlig.... likavel blir eg mye meir sliten av beindagen, det trener heile kroppen uansett, mens overkropp er mindre utmattande. Ja altså, eg venter med noe begrensa tålmodighet på den der sprettrumpa- still saccosekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 12. desember 2010 #643 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg tror vi klarer å få sprettrumpe til sommern, Mim! Lov å håpe hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. desember 2010 #644 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg heier også på sprettrumpe til sommern! Synes det er på tide da.. Men jeg har hvertfall fått et helt annet tidsperspektiv etter at jeg begynte å trene Når jeg startet for fult i August 2009 så tenkte jeg at jeg skulle være fit etter et par måneder, nå; over 1 år senere så håper jeg på delmål til sommeren osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #645 Del Skrevet 12. desember 2010 Ja det går innmari treigt!!!! Men det går. Sakte, saaaakte. I dag blei det overkropp: dynamisk oppvarming benkpress 8x20kg 6x30kg 6x30kg 2x35kg (hadde egentlig tenkt å testa 40 igjen men skjønte at det ikkje var dagen...kanskje neste gang. Eg har under tre veker igjen av 2010! Må begynna med spinat... :gjeiper: ) skrå benkpress 10x6.5kg 8x9kg 8x9kg nedtrekk 8x20kg 8x25kg 8x30kg 6x35 einarms roing 8x6.5kg 8x9kg 8x11.5 6x16.5 Skulderhev: 8x6.5kg 6x9kg 6x9kg 10x4kg Planken 2x30sek (seriøst!- orka ikkje meir) innimellom litt militærpress og armhevingar Er ikkje veldig fornøyd med treninga i dag. Følte det blei mye halvhjerta, og vi hadde litt dårlig tid attpåtil. Neste trening skal PRIORITERAST sånn at eg har god tid. Prøvde forresten å legga 70 kilo på skuldrene for å testa vekta (70 er jo mitt knebøy-mål). Orka ikkje ha vekta på skuldrene ein gang meir enn tre sekunder. Huffameg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #646 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Jaggu trening i dag og. Var fremdeles støl etter utfallene på lørdag så valgte å fokusera på forside lår i stedet. Beintrening: Dynamisk oppvarming Djupe knebøy 10x20kg 8x30kg 4x40kg 6x40kg 15x20kg strake markløft 10x40kg 8x50kg 6x60kg Halve knebøy med smal stilling: 5x50 6x50 Sånn maskin der ein løfter leggane og blir sliten i musklane over kneet: 4xmye 10xlitt mindre 10xsamme 8xmye igjen (ANER ikkje vekta, maskina er eldgammal og har ingenting skreve på. Men regner med det var mellom 20 og 30 kilo) horisontal beinpress: 10xca 40kg 10xca 50 kg 9x73 kg (dette er den einaste eg husker for det er over kroppsvekt så det føles bra! Litt uttøying Forsøk på etbeins beinpress, utfall og diverse anna underveis. Utfall var ikkje ein god ide Endret 13. desember 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 14. desember 2010 #647 Del Skrevet 14. desember 2010 Du er så flink Mim! Så er det 'godt' å høre at flere blir dødsstøle av utfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #648 Del Skrevet 14. desember 2010 Det var et gulltips dei utfallene Sarah. Har alltid hata utfall, men gåande utfall er greit. Det er noe med den bevegelsen tilbake til utgangspunktet som er ubehagelig med "stilleståande" utfall. Men no er eg hekta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. desember 2010 #649 Del Skrevet 14. desember 2010 Imponerende Madam Mim.. hvor lenge har du løftet vekter igrunn? Du høres så proff ut... *litt misunnelig* hehe. Har du stort repertoar av øvelser du veksler mellom? Aurelia lar seg inspirere..(kanskje vi skulle fått en egen tråd for armer, bein, rygg osv.. med de ulike øvelsene og tips rundt dem?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #650 Del Skrevet 14. desember 2010 Eg har løfta vekter "ordentlig" i et år ganske nøyaktig, så eg er fremdeles for nybegynnar å rekna. Før det trente eg og ein god del styrke, men hadde lite peiling og struktur. Har aldri klart å holda treninga gåande så lenge som no - har trent "av og på" heile mitt ungdoms/voksne liv. Styrketrening er det einaste som har dugd i lengden...som eg har synst var kjekt nok til å holda på med heile tida Nei, egentlig ikkje så veldig stort repertoar- har eit par standardøvelsar (knebøy, strakmark nedtrekk, benkpress og roing er alltid med)og så krydrer eg med det eg ellers føler for den dagen. På den måten har eg god mulighet til å testa nye øvelsar, fordi eg ikkje treng holda meg til noe program. Sikkert mange ulemper med å ikkje ha program og, men hittil har eg hatt mest fordelar av det. Lyst og motivasjon er viktigst! Hode, skulder, kne og tå-tråden? God ide! Øvelsesguide eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. desember 2010 #651 Del Skrevet 14. desember 2010 Aurelia liker sterke kvinner! Det føles litt som "kvinnefrigjørende".. litt i samme båten som vi tjener våre egne penger, vi bygger våre egne muskler.. Skulle gjerne vært så sterk at jeg kunne takle en mann (men er milevis unna, er jo en pingle å regne..)- og det er jo litt stas å være nett og liten og måtte beskyttes av menn også.... Vi får se om vi ikke får opprettet disse sidene etterhvert.. spørs om jeg får tid i kveld, for nå blir det trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #652 Del Skrevet 14. desember 2010 Den unnskyldningen godtar vi Tviler på at eg nokonsinne blir sterk som ein mann- og det er egentlig heilt greit. Eg vil egentlig bare bli sterk som ein skikkelig heks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. desember 2010 #653 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er en "Muscle-women" tråd her bakerst i treningsdagbökene, hvor vi kom med råd og tips og övelser og generelt positive ord om vektlöfting! Vi kan jo dra opp igjen den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #654 Del Skrevet 15. desember 2010 Gjerne det! Prøvde ein gang eller to, men det verka som dei fleste av muskelbuntane hadde slutta å henga på KG. Men no er vi jo ganske mange igjen! Her er tråden Muscle women! Og her er den første tråden, låst no, men mye nyttig. Overkropp i dag. Skal få sånne fine skuldre som Kongulo har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 15. desember 2010 #655 Del Skrevet 15. desember 2010 De trådene skal jeg lese gjennom veldig nøye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. desember 2010 #656 Del Skrevet 15. desember 2010 Takk for linkene, Mim! Vi får forsette å fylle ut den ene, er greit å ha litt generelle ting samlet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #657 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Dagens overkroppsøkt benkpress: 10x20kg 6x30kg 0x40kg nedtrekk: 10x25 kg 8x30 kg 6x35 kg face pull (heiter det det?) 10x10kg 10x15kg 8x20kg armhevingar 4 og 5 einarms roing: 10x 11.5kg 10x14kg 8x16.5kg 6x19kg skråbenk med manualar: 10x9kg 8x 11.5 3x14kg 8x11.5 8x9kg skulderhev, ei og ei hand: 8x6.5kg 7x9kg 6x9kg sittande roing i kabel, 10x20kg 10x25kg 10x30kg Forsøk på 40 i benken gikk i dass nok ein gang. Samme med armhevingar, for to veker siden tok eg 3x8, no kneler eg etter et par reps. Sukk. Føler meg svak i overkroppen (med unntak av ryggen) så er veldig utålmodig på framgang der. Så langt har den vært meget beskjeden.... MEN økta ellers var ganske digg. Heilt av i skuldrene, gjør nesten vondt å tasta... Bein i morgon! UTFALL! Endret 15. desember 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 16. desember 2010 #658 Del Skrevet 16. desember 2010 Hehe, bra økt når det er vondt å skrive! Du klarer nok 40 kg i benk snart! 14 kg i skråbenk?? Crazy! Jippi, utfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #659 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Vi må starta eigen utfallstråd.... digger det så innmari!!! Ja, det var crazy, eg ga opp rimelig kjapt som du ser Endret 16. desember 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. desember 2010 #660 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva med å prøve flere reps på litt tyngre enn 30, men ikke så tungt som 40? Altså, jobbe deg oppover? Litt enklere å mestre 40 kg hvis du vet at du klarer x antall med f.eks 35. Du har jo fortsatt littegrann tid på deg før jul, så jobb deg sakte, men sikkert oppover så klarer du sikkert 40 kg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå