Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Jeg har også trua på 40kg til jul! :) Det kommer nok plutselig til å løsne for deg, for nå har du trent lenge! Hjelper kanskje plutselig om du går tilbake til å trene benken spesifikt, for det har du vel ikke gjort på en stund?

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du setter deg mål! :danser: Berlin halvmaraton høres jo ut som en opplevelse i seg selv. Reise rundt for å springe liksom. Synd jeg tenker at jeg aldri kommer til å springe selv... for det hørtes neeeeesten litt forlokkende ut :fnise:

Ellers er det jo bare å kjøre på i benken. 40 kg er absolutt overkommelig før jul, du er jo ikke så langt unna.

Også kikka jeg på bildet av den såkalte "saccosekken"... Huttemegtu, hva du kalte deg selv?? Jeg, i mine øyne, syns du ser bra ut!! Du har jo ikke akkurat hengelår og hengerumpe, derimot slanke, ser for meg definerte lår. Husk at pæreform er kvinnelig, fint og in, mens epleform er alt annet :fnise: Vi er normale hele gjengen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten!

Har ikkje trent mye benk nei, men kanskje tre-fira gangar i mnd den siste måneden. Maksa 37.5 for noen veker siden. Så eg tenkte å trena benk to gangar i veka fram til jul. Så får vi se!

Berlin halvmaraton har og klasser for rulleskøyter om du skulle få lyst å prøva, Loxodanta!

Tusen takk for kompliment. Når det gjelder kjælenavnet saccosekken så er det kanskje litt på grunn av kossen den så ut FØR at eg kaller den det- men og fordi det er så ekstremt stor forskjell på over-og underkroppen min. Så i forhold til kverandre blir det litt sacco- om du skjønner :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens:

Dynamisk oppvarming

Knebøy 12x20 kg 10x 30 kg 7x40 kg 6x40 kg 4x40 kg

Strakmark: 10x40 kg 10x50 kg 8x50 kg 6x55 kg

Goblet squat 10x10 kg 10x13 kg 8x17 kg 8x17kg

ja også noen "sissy squats"...men det føltes ikkje heilt som trening.

Høh, eg innsåg ikkje før no at eg bare hadde tre øvelsar- det føltes som mye meir! Blei heilt gele i beina, men ei veldig bra trening synst eg. Økte og med ein del reps på knebøyen, føler at eg blir sterkare no...

Overkropp i måro- gler meg! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Mam` ;)

titter innom boka di.. hvorfor har jeg ikke sett denne før?

Styrketrening er kjekt, jeg er hekta nå!! Så kjekt å bli sterkere..

Er strakmark markløft? Og hva er goblet squat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI og velkommen!

Strakmark

(stakkars fyr!)

Strakmark er litt forskjellig fra markløft. Tradisjonell markløft er ein øvelse for korsyggen og beina (eg trudde lenge det var kun for beina og blei fortvila fordi det bare tok i korsryggen, men no har eg lært!). Strakmark tar på baksida lår spesielt, og rumpa. Tar også litt på ryggen så klart men skal primært væra ein øvelsa for baki der. Og det kan vi lika :)

Har egentlig lyst å ta vanlig mark og, men har liksom ikkje fått den med enno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

40 kg i knebøy! Sterka! Du har jo blitt en reser på bentrening :jepp:

Så bra at du har funnet et opplegg du trives med! Ingenting er bedre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte begge de øvelsene!! ;) Særlig goblet squaten-- har ikke prøvd dem enda, og spørs vel ikke om jeg kun holder meg til RYP øvelsene enn så lenge.. Men skal nok testes ut, tusen takk for fine linker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goblet squat er skikkelig digg for det kjennes så sinnsjukt godt på rumpa og innside lår- som i alle fall er mine såkalte utviklingsområder hehe.

40 kg i knebøy er OK, men eg har enno ikkje testa noen maks med desse djupe, men vil jo tru det ligger rundt 50. Litt kjipt å gå tilbake til "dei lave tallene" siden eg trudde eg hadde 65 som maks her for ein måneds tid sidan, men den var jo bare ned til parallell. MEN så lenge eg med hånda på hjertet kan si at det er mye tyngre så blir eg jo sterkare. Tall er tall.

Men eg blir nok å testa maksløft på knebøy til parallell før jul- vil gjerne ta 70 der. Det var jo målet mitt når eg starta for eit år sidan, og då var knebøyen av det "halve" slaget, så oppnår eg det er eg fornøyd! Kva djupe knebøy angår kan eg vel utsetta 70 kilo til NESTE jul trur eg... :gjeiper:

Overkropp i dag:

Litt halvhjerta dynamisk oppvarming

hoftefleks (core) 3x10

skrå benkpress med manualar 12x6.5 10x9kg 6x11.5kg 6x11.5kg (det var så mye folk, så benk med stang blei rett og slett kronglete)

Framoverlent etthånds roing 8x9kg 8x11.5kg 8x13kg

6 armhevingar (daaaau)

nedtrekk 12x20kg 10x27kg 4x34kg 10x27kg (27 er litt for lett, 34 er for tungt...)

roing med stang, husker ikkje vektene

skulderhev 8x12lbs 6x9kg 6x9kg 4x9kg

Med forbehold om dårlig hukommelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Åh ja det er stor forskjell på dype knebøy og parallell! Dype er så tungt at jeg får mest lyst til å bare sette meg ned :fnise:

Bra økt, Mim! :) Fremgang med armhevingene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar "ekte"...men kunne nok gått lenger ned mot gulvet. Vanligvis tar eg 3x8 så noen framgang var det vel ikkje den her gangen akkurat...:) men prioriterte benkpressen først så eg var ganske pumpa når eg starta.

Armhevingar er fint- for et år siden kunne eg ikkje ta ein einaste ein! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Er innom og snoker litt jeg også :) Synes du er kjempeflink!

Ekte armhevinger er vanskelig og tungt, jeg klarer kanskje fire stykker maks. Men hvis jeg har en fitnessball klarer jeg plutselig 20-30 stykker på rappen. Usj, jeg har treningsfri i dag, men fikk plutselig lyst til å ta et par armhevinger bare for å sjekke. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, og velkommen Kevlarsjal!

Fitnessball har eg aldri brukt i samanheng med armhevingar. Er det armane du har på ballen då, eller føttene?

Dagens beintrening:

Dynamisk oppvarming

Knebøy: 12x20kg 3x40kg 6x40kg 1x50kg (yay-rekord for djupe bøy) og så "halve" knebøy 60kgx3 (måtte testa litt kor det låg i løypa)

Strakmark: 50kgx10 50kgx8 60kgx6 50 kgx8

Litt ettbeins knebøy

Stepup: 10x10kg lav benk 7x10kg høg benk 7x10 kg høg benk

Gåande utfall m manualar: 8X5kg 8x10kg 8x15kg

Blei inspirert av Sarahs smertehelvete etter utfall så måtte prøva sjøl og se om det funker :mgreen:

Noe som er litt skitt er at djupe knebøy(?) fører til at eg blir litt snål i korsryggen. Litt "sår" liksom. Eg trur eg gjør alt riktig, men det føles likavel litt feil. Ikkje mens eg held på, men etterpå. Men det kan godt henda det har med at eg kjører strakmark rett etterpå- korsryggen blir kanskje sliten av slikt? Innspill anyone?

Har ikkje vondt altså, er bare VELDIG obs på den der korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med knebøy-rekorder! :duskedame: Synes du er tøff (og flink) som har gått nesten helt over til dype knebøy, det går jommen litt på psyken også å skulle sette seg så langt ned på tunge vekter på ryggen! Men vi skal nå få fine rumper av det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...