*Enigma* Skrevet 11. november 2010 #561 Del Skrevet 11. november 2010 Synes som Line det er bra at du er åpen. Det blir mer personlig på den måten. Godt å høre at du er frisk, og krysser fingra for at alt går i orden i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 11. november 2010 #562 Del Skrevet 11. november 2010 Endelig frisk og endelig time! Krysser alt jeg har for at det går din vei i kveld! Dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. november 2010 #563 Del Skrevet 11. november 2010 Woho! Nå er det bare å krysse fingrene for at timen er bra, men det er heldigvis en stor sjanse for at du får flinke folk der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 11. november 2010 #564 Del Skrevet 11. november 2010 Masse lykke til i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 #565 Del Skrevet 11. november 2010 Veldig spent på referat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. november 2010 Forfatter #566 Del Skrevet 12. november 2010 Detta var bra! Tok gjennomgang på alle øvelsar eg har litt problemer med, og det gikk veldig fint. Han meinte eg hadde bar teknikk på det aller meste, og einaste som han terp på var at eg må lengre ned i knebøy. Og eg fikk svar på det eg lurte på ang. ryggen, at den krummer litt når eg kjem heilt ned- det er vist heilt vanlig og det skal den gjøra. Han sa eg hadde kjempebra rygg under bøy. No prøvde eg bare opp til 40 kilo (og det var bæsjetungt når eg skal så langt ned!). Ellers merka eg når eg gikk høgt på knebøyreps og dei var djupe (13x35) at det tar noe så inderlig i knærne, og det er hovedsaken til at eg blir sliten. Dette har eg merka på andre øvelsar og, så han tipsa meg om å prøva noe som heiter "sissy squat" for å styrka knærne, det skal eg begynna å gjøra. I markløft har eg visst misforstått mye tidlegare: renaren sa at det var ein ryggøvelse, som skulle ta i korsryggen. Sumomark og strakmark var for rumpa, men vanlig mark skulle altså ta på korsryggen- egentlig litt annleis enn det eg har lest og blitt fortalt tidlegare. Men då skjønner eg jo koffor det tar så mye der- og eg som trudde det var riv ruskandes hehehe! :D I tillegg tok vi ein kjapp gjennomgang på diverse øvelsar eg var litt usikker på, og mange gode tips om utførelsar som eg aldri før har tenkt på, for eksempel benken. På slutten av timen sa trenaren at han hadde jo egentlig ikkje lært meg noe særlig nytt, men det er feil. Følte eg fikk mye ut av timen. Kjempebra investering detta her. Bare det å få bekrefta at eg ikkje er på bærtur har ein ganske stor verdi, spør du meg! Avreise i dag, styrkeconvention i morgon, ting er definitivt bra! Kjem til å skriva litt meir men det var hovedmomentene. Nu er det ut på tur aldri sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. november 2010 #567 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Endelig gjennomført PT-time Kult å få bekreftet at tekninkken er i orden da. Hva slags tips ga han om benken? Og har du link til sissy squat? God tur til styrke-convention, gleder meg til referant FREDAG!!!! :skya: Edit: Jeg spør først og googler etterpå Men dette strider jo mot alt jeg har lært, jeg har liksom fått prenta inn at du skal alltid kunne se tærne over knærne liksom.. Endret 12. november 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. november 2010 Forfatter #568 Del Skrevet 12. november 2010 Joa, men det er jo kun snakk om kroppsvekt her, så eg trur det gårbra. Det var versjon ein eg lærte, og det var fullt lov å holda seg i noe for balansen sin skyld. Kjente det svei godt i knærne etter kun ein rep! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. november 2010 #569 Del Skrevet 12. november 2010 Yes, endelig ble det time. Kjempehappy på dine vegne for at det også ble en vellykket time. God tur og have fun på styrkeconvention. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. november 2010 #570 Del Skrevet 12. november 2010 Åh så moro! Sissy-squats ser tøft ut syns jeg! Har ment å prøve det en stund nå men liksom aldri kommet igang. Må være deilig å ha bekreftet at du gjør ting riktig! Da slipper du hvertfall å tenke på det videre og kan heller bare løfte! Kos deg på styrkeconvention! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 12. november 2010 #571 Del Skrevet 12. november 2010 Så flott at du endelig fikk den etterlengtede PT-timen! Godt å få vite om man gjør øvelsene riktig ja. Ha en kjempefin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. november 2010 Forfatter #572 Del Skrevet 13. november 2010 Takk alle- har ei fin helg, med litt etterlengta trening i dag. Lever i ein koffert desse dagane, men kjem sterkt tilbake etter kvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. november 2010 Forfatter #573 Del Skrevet 14. november 2010 Dype knebøy er pain de la pain! Trente i går, for første gang turte eg å gå heilt ned- gikk jo fint men det er tungt. Kjørte dritlette vekter, 20 og 30 kilo, med ca. 12 reps. I dag svir det i beina ja! Men mest på forside lår, kjenner et ikkje så godt i rumpa. Må vel begynna med noe sumomark eller anna rumpedrap for å få opp farten der. Har dutte av programmet mitt- har følt meg litt som ein kaospilot denna veka, med sjukdom i starten, så PT-time i all hast, reising og et mildt sagt slitsomt etemønster. Så i går trente eg etter innfallsmetoden, ganske digg egentlig Skal forsøka å få trent i morgon, og då gå tilbake på programmet. Men inni meg vil eg egentlig bare kjøra på med knebøy, mark og benk. Er så gira etter den timen! Så eg veit fatisk ikkje ka eg skal gjøra. Liker det programmet eg har, som eg har hatt fin framgang på, men anarkisten i meg er lei av programmer og vil bare tøysa. Hehe. Tenker eg tar meg sjøl i nakkeskinnet litt og går tilbake på programmet. Er flink å hoppa av halvveis, derfor blir vel resultatene deretter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 14. november 2010 #574 Del Skrevet 14. november 2010 Har du sjekka ut Stronglifts 5x5, du som er så gira på mark, bøy og benk? Du kan lese om programmet her: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Har lest om flere som trives godt med det programmet. Kan det kanskje være noe for deg, få øvelser og hovedfokus på de 3 "darlingene dine".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. november 2010 #575 Del Skrevet 14. november 2010 Random-økter er så godt etter å ha vært på program en stund! Det å bare kunne velge øvelser og surre rundt og gjøre det man vil! Stronglifts har jeg vurdert også, da får du mye bra baseøvelse-trening! Hvor mange uker har du igjen av programmet du kjører nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. november 2010 Forfatter #576 Del Skrevet 15. november 2010 Har faktisk igjen 10 veker... :gjeiper: Skulle vært ni men forrige veka datt eg heilt av pga sjukdommen og reisinga. Programmet har versjonar av mark og knebøy, men litt vanskeligare utgaver som skal styrka balanse og andre ting samtidig. Har absolutt merka effekt av detta, men noen av øvelsane er litt kronglete, kan du si. Ett-beins markløft med manuala er rett og slett vanskelig å utføra uten å se heilt åndssvak ut...hehehe. Samtidig irriterere eg meg grønn over at chins er med i programmet fra og med veke fira. Hallo, eg får det verkelig ikkje til, hverken med strikk eller dunderhonning. Så eg må bare gjøra andre ting, nedtrekk eller med myyyyyye motvekt, og føla meg litt som ein utvaska sokk. Som er nedtur. Tester denne veka og ser kossen det går. Håper lærdommen om benk&bøy ikkje renner ut igjen i mellomtida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. november 2010 Forfatter #577 Del Skrevet 15. november 2010 Har vurdert stronglifts også ja, høres ut som eit fint og ukomplisert program. Men mest av alt vil eg setta opp mitt eige program: Madam Mims Magiske Maksløft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. november 2010 Forfatter #578 Del Skrevet 15. november 2010 Grr, ingen sentertrening på meg- hadde blitt forespeila gjestetrening på senteret her eg er no, men dei hadde meldt seg ut av samarbeidet som gav meg rett til det, så då ga eg f. 200 kr for ein time er uaktuelt. I stedet fikk eg turen til og fra senteret, nær ein time gange i bakkar, samt noen armhevingar når eg kom heim. Det får duga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. november 2010 #579 Del Skrevet 15. november 2010 Om du ikke kjenner at det tar i rompa på dype knebøy, er de enten for grunne, altså ikke dype nok, eller så er du litt som meg - at du ikke får aktivert gluteus (ræva) skikkelig. Kan anbefale å gjøre dette under oppvarminga: Denne aktiverer gluteus: Vil gjøre deg mykere: Tillater at du går dypere ned, da du har vekta foran deg. Pass på at det er spenn korsryggen og tøy gjerne knærne ut med albuene, stå et par sekunder i bunnposisjon og tøy (dette vises ikke på videoen, men det er lurt) Hver gang du bøyer må du stramme rompa aktivt, stiv opp før du bøyer, stram på vei opp. Du må aktivt bruke rompa, dette må bevisstgjøres, det skjer faktisk ikke av seg selv alltid. Utrolig nok. Det er derfor gjerne lårmusklaturen og kanskje til og med ryggen kompenserer. Kan blir skader av slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. november 2010 Forfatter #580 Del Skrevet 15. november 2010 Jepp, er nok både litt slækk i aktiveringa der, og gjerne litt lat når det gjelder å gå heilt ned. Har ein slags underlig angst for det... Takk for videotips sportyshorty! Eg gjør noe lignande av glute bridge på oppvarminga, der eg "går" med føttene mens eg holder rumpa oppe heile veien. Trur det gir ca samme effekt? Squat to stand gjorde eg før, no er det bare vanlig knebøy med armane opp som er del av oppvarminga. Men er denna bedre? Synst den var grei å gjøra, har egentlig ikkje noen grunn til at eg slutta med den utover at det blei veldig mange øvelsar i oppvarminga. Goblet squat gjorde eg ein del av før. Den er ikkje med i programmet no, men syntes sjøl at den var konge! Bare litt pain så klart. Om eg går over til Madam Mims Magiske Megamuskel-program skal eg definitivt ta med disse øvelsane! Spørsmål: Ville du ha brukt goblet squat i stedet for vanlige squats, eller i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå