Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tips. Den første hørtes ikkje ut som den var av topp kvalitet (?), så eg satser heller på den siste. Rimelig dyr var den, men eg har stor tru på å betala for kvalitet, så godt mulig eg går for den.

Satser på at den stive nakken har mjuka seg litt opptil imorgon- då er det litt jobb og så trening. Liker det nye programmet bedre og bedre kjenner eg. Bare oppvarminga er god trim- ikkje mindre enn 14 øvelsar-samtlige dynamiske- så det MÅ jo bli bra.

Hurra for motivasjon tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Då fikk eg akkurat skvist inn tre treningar i veke 1, som er etter planen. Nakken er definitivt bedre,så lenge eg er veldig bevisst på å ikkje bruka dei musklane mens eg trener. Hurra! :mrgreen:

Programmet føles både tyngre og lettare enn tidlegare trening. Det er jo mye meir bruk av kroppsvekt, og øvelsar som gjør at eg kan ta bare piiittesmåe vekter (sånn som på denna). Men eg blir faktisk eit pumpa, skjelvande vrak!

Knebøyversjonen er med armane i været, utrulig vanskelig!

Matmessig er detta opplegget ganske greit,prøver som sagt å holdameg unna sukker og brødmat, men det er plass til eit par utskeielsar i veka.Og det hadde eg i går :gjeiper: Til sammen blei det litt for mye,men i forholdtilkossen eg et til vanlig har eg skjerpa meg ganske så mye, derfor er eg fonøyd. Målet denna veka er å holdameg til 3 utskeielsar for å veia opp. HELDIGVIS er det ingen kaloritelling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekas første trening i dag. Kjekt- ikkje så mye meir å si omdet. Hohum. :)

Men eg kan jo alltids logga sist veka:

Trening: mandag, onsdag og søndag. Ca halvanna time kvar gong.

Mat: OK, fem utskeielsar.

Mål for denna veka: 3 treningar, tre utskeielsar.

Skal skjerpa meg med tøyinga- har alltid dårlig tid på slutten av økta og då er det tøyinga som blir nedprioritert. Enten må eg stå opp tidlegare om morningen eller komma endå meir for seint på jobb. Er ein ganske fleksi arbeidsplass så heller mot det siste :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller tøye i pausene mellom settene? Jeg kjører ofte ben ganske ferdig først, så da tøyer jeg dem under benkpressen. Hehe, ikke under, da, i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multitasking! Du det var lurt Klips, å tøya mens du har pause. Eller kanskje litt av poenget med pause forsvinner då? Blir ofte støl dagen etter og då er det ikkje så bra å tøya har eg hørt.

Trente i går og vekas siste trening kjem i morgon. Føler meg i toppform! Musklane trives og gror. Og eg har faktisk slanka meg ganske mye. Veldig rart, eter meg god og mett, men etter to veker uten sukker og kveitemjøl er eg faktisk ikkje så langt unna sixpack for tida :mrgreen:

Trur det har mye med vatn å gjøra, men det hjelper definitivt på sjølbildet!

Ræva er eit anna kapittel ;) men ser forbedringar der og.

Skal på buffet i morgon, det blir stor stas. Gler meg til å eta fantastisk mat. Skal styra unna sukker og kveitemjøl så klart. Eg har bestemt meg så då klarer eg fint å la vær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sixpack!? Nice! :nigo:

Så moro med en sånn god progresjon!

De gangene jeg har prøvd meg på noe tilnærma lavkarbo, blir jeg ufattalig energiløs og det går temmelig tregt i topplokket. Du blir ikke energiløs av det, skjønner jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er ikkje snakk om knallhard sixpack type fitnessbabesene altså, men definisjon er det! vi venter enno litt med bildene, men det skjer forhåpentligvis snart.

Det er overhodet ikkje lavkarbo detta! Kanskje lavare karbo enn brødskiver til alle måltid...;)

Men eg eter veldig mye frukt og grønt, rugknekkebrød, poteter av alle slag, havregryn, og fullkornsris. I dag har eg f.eks. ete knekkebrød til frukost og søtpoetet til middag. Det eg skal unngå er raffinerte karbohydrater (trur eg det heiter??), i enkelt språk kveitemjøl og sukker.

Uten karbohydrater hadde eg nok gått i golvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi er ganske likt bygd egentlig madam_mim! Jeg ser "raskt" markeringer på magen og overkroppen generelt, mens lår og rumpe tar lengre tid. Det er liksom der jeg har noe og ta av. Jeg har blitt litt utålmodig med rumpe og hofter, men så lenge jeg ser det går sakte fremover så skal jeg ikke klage for mye.. :fnise: Dagens random i boka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, beklager da har jeg misforstått; trodde det var lavkarbo du snakket om, jeg..

Hvilke matvarer inneholder raffinerte karbohydrater? *nysgjerrig* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klips: coming up- neste veka!

Kongulo: Ja, sånn har vi det. Hosmeg er det snakk om STOR forskjell, type størrelse 36 oppe og 40 nede.

Yoga: Tja, alt som har sukker eller kveitemjøl, vil eg tru? Ifølge Ms Fit & Fabulous skal ein styra unna alle matvarer som inneholder mange ingredienser og ingredienser som er vanskelige å uttala. Det betyr som regel at maten er behandla såpass mye at næringsstoffene er bytta ut med meir kalorier. :)

Eit par matvarer som overraskande (og irriterande) inneholder sukker er makrell i tomat, kaviar, kremostar med smak, mange typar kjøttpålegg (!), nesten alt brød, noen knekkbrød, og det meste av ferdigproduserte sauser og dressingar. Sukker er gjerne forkledd som andre ord, men deipleier å slutta med -ose. Kveitemjøl finn ein og mange steder,ikkje minst er det hovedingrediensen i det butikken kaller rugbrød. ;)

Frukt er visst greit, og naturlig honning. Eg har ingen god forklaring på koffor dette sukkeret er annleis, men som eg har sagt før så er det å kutta ut frukt litt for ekstremt for meg.Honning bruker eg egentlig ikkje uansett.

Kort sagt går kostholdet ut på å eta reint-minst mulig behandla og ferdiglaga mat. På den måten får eg i meg masse næringsstoffer ogminst mulig junk. Uten all junken minsker kaloriene av seg sjøl. Liker denne tilnærminga- ganske enkel og ukomplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tilnærming syns jeg! :) Slik jeg prøver og spise også, selv om jeg innimellom baker ting med hvetemel. Veldig lettvint syns jeg.. Jeg ble skikkelig skuffa over kaviaren når jeg fant ut hvor mye rart og sukker som var i den, for kaviar er jo så godt! Så det hadde vært veldig fint om det var sunt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, eg pleide å elska kaviar. Dessverre fikk eg litt ekkel smak i munnen når eg leste innholdsfortegnelsen, så no synst eg ikkje det er så godt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga i dag slo meg heilt ut!

Var skikkelig lite gira på å dra av gårde, mensen i vinkel, verk i ryggen og dørstokkmila jobba mot meg. Men å skippa var ikkje aktuelt. Når eg først kom i gang skjønte eg at det bare var kroppslig surmuling, for eg hadde absolutt litt futt inne.

Får som regel kraftig verk i korsryggen når eg har mensen. Har blitt bedre etter at eg begynte å trena skikkelig, men første og andre dagen i veka er det kun paracet som hjelper, dessverre...

Veka oppsummert:

Trening: tirsdag, fredag og søndag, ca. halvanna time. Tøyde kun idag,søndag. Ups.

Mat: Veldig bra, 3 utskeielsar,i form av ein dugelig dose pasta, ei fiskekaka med mye grums i, og eit herlig rundstykke med krabbe. Gikk akkurat som planlagt YAY!

Morsomt å se at eg no regner dette for utskeielsar, mat som eg før tenkte på som sunn. Neste veka skal eg unnameg litt sjoko kjenner eg. :)

Blir nok støl i morgon :mrgreen:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny trening i dag morges- fint å trena på morgonen. Føler meg ikkje på topp når det er mye folk i studio, spesielt ikkje siden eg hopper og spretter litt til alle kantar.

Gymmet vårt mangler et oppvarmingsområde! Alle steder er det enten apparater eller frivekter, så når du ikkje bruker noen av disse er du konstant "i veien". Derfor liker eg best at det er minimalt med folk på trening, så kan eg utfolda meg! :)

Armhevingar er og blir noe av det tyngste i heile verden. Mine puslete skuldre og armar får jo sjokk når dei skal løfta bakpartiet mitt. No tar eg armhevingar fra ein benk som er i ca knehøyde, klarer max 10-12. Blir fullstendig mørbanka. At noen kan se på armhevingar som lett er beyond min fatteevne! Men snart tar eg dei fra bakken ;)

Støl i ryggen yess! :mrgreen:

I går prøvde eg å ta såkalte formbilder men det gikk ikkje så bra. Eg hadde ikkje før sagt "six-pack" så var den vekk. Litt oppblåst denna veka, vi får se om noen dagar... *venter spent* :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trene:

Jeg syns det er litt kjipt med sånne formbilder, for ting syns alltid så mye bedre i virkeligheten enn på bilder :fnise: Lyset blir aldri riktig og så blir markeringene borte :roll: Men men! *venter også spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...