*Enigma* Skrevet 8. september 2010 #341 Del Skrevet 8. september 2010 Takk...eg blir jo heilt rørt av all denna rosen Er på hogget no. Halvmaraton er innan rekkevidde og vel så det Har tenkt på det samme som Enigma nevner i sin tråd,om mye løping vs styrketrening. Det virker som at folkmeiner dei to motvirker kvarandre i ein viss grad. Men eg tenker at å trena til eit såpass moderat løp som halvmaraton ikkje bør bli noe problem. Eg har jo ingen andre ambisjonar enn å fullføra på ei grei tid, to timar+ eller der omkring. Det er jo ikke noe feil i utgangspunktet med å trene styrke og kondisjon, det er først når ambisjonene blir litt større at man støter på et problem. Enten det er i retning av å løfte virkelig tungt, som f.eks i Styrkeløft, eller konkurrere i langdistanseløping. Jeg kommer til å fortsette å trene som jeg gjør, fordi det funker for meg, siden mine ambisjoner ikke er større enn å kanskje en gang komme under 1:45 på halvmaraton. For meg løste problemet om hvordan trene de neste 2 ukene av seg selv ved at kroppen sa veldig klart i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. september 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 9. september 2010 Høres sprekt ut! Mine mål er langt meir beskjedne: fullføra under 2:10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. september 2010 Forfatter #343 Del Skrevet 14. september 2010 No har eg ikkje trent vekter siden torsdag forrige veka! Har vore på kontinentet ein tur og heimreisa blei relativt turbulent, så formen er litt nede. Ein liten joggetur lørdag samt bæring av tunge ting i trapper søndag er alt kroppen har fått. Samt ein god dose drinkar og dansing. Håper å få klemt inn ei beinøkt i morgon, låra ropar på markløft! Og så mitt nye mål om SUKKER. Eg trur eg et mykje meir sukker enn eg er klar over, og vil ha veldig godt av å kutta ned. Derfor har eg begynt å forbereda meg mentalt. Jepp, sukker har såpass mye makt over meg at eg må forbereda meg grundig. Tenker å starte litt i det små og se korleis det går.Å kutta ut sukker 100% er fullstendig urealistisk (og unødvendig), målet er å vera 90% sukkerfri. Det vil si at 90% av alle måltidene er sukkerfrie,ikkje at 10% av næringsinntaker mitt skal vera sukker... Så eg tenkte å bruka ei veka på å logga sukkerinntaket. Bare se an kor eg ligger prosentvis,og ha som mål å få lavare prosent veka etter. Eg gjør det relativt enkelt: 4 måltider om dagen er 32 måltider i veka. Det vil si at 10% er i overkant av tre måltider. Mange meiner at fruktsukker er akkurat det samme som sukker, og lika "helseskadelig". Det aner eg egentlig ikkje, men har vondt for å tru det og har bestemt meg for å eta frukt. Å kutta ut frukt virker på meg litt ekstremt og meiningslaust. Tar gjerne imot innspill på det:) Hovedmålet med å kutta ut sukker er å minska sukkerhungeren og få i meg mindre tomme kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 14. september 2010 #344 Del Skrevet 14. september 2010 Bare spis frukt med god samvittighet! Det er spesielt fine karbs etter trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. september 2010 Forfatter #345 Del Skrevet 15. september 2010 Takk for det For meg hadde det blitt ganske vanskelig å kutta ut frukt. Er fruktoman! Ingen trening i dag, jobb og plikter fra 9 til 9. Sover godt i natt og kjem sterkare tilbake i morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. september 2010 Forfatter #346 Del Skrevet 16. september 2010 Moro på gymmen: I dag etter at eg hadde tatt noen rundar knebøy kom det ein kar bort til meg og advarte meg om at eg får stor rumpa av å ta knebøy så breibeint! Eg vart litt paff men tok det med godt humør og som et kompliment- han meinte åpenbart at eg hadde stor nok ræv fra før av!! Men eg synst stor rumpe er bare av det gode, så eg blei ganske blid egentlig. Ellers blei det markløft (litt svak i dag, opp til 60 kilo), goblet squat :)og nesten ordentlig utførte ettbeins knebøy. Samt spensthopp for leggane og litt utfall. Satser på PAIN i morgon. I dag trur eg eg ikkje har ete sukker, litt usikker på om det er sukker i knekkebrød. Noen som veit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. september 2010 #347 Del Skrevet 16. september 2010 Moro på gymmen: I dag etter at eg hadde tatt noen rundar knebøy kom det ein kar bort til meg og advarte meg om at eg får stor rumpa av å ta knebøy så breibeint! Eg vart litt paff men tok det med godt humør og som et kompliment- han meinte åpenbart at eg hadde stor nok ræv fra før av!! Men eg synst stor rumpe er bare av det gode, så eg blei ganske blid egentlig. Det gjelder å tolke disse mannfolka på rett måte. Han mente nok sprettrumpe og det vil vi vel gjerne ha Jeg tror ikke det er sukker i knekkebrød... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 16. september 2010 #348 Del Skrevet 16. september 2010 Haha, nice!! Dagens mest mislykka sjekketriks?? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. september 2010 #349 Del Skrevet 16. september 2010 Moro på gymmen: I dag etter at eg hadde tatt noen rundar knebøy kom det ein kar bort til meg og advarte meg om at eg får stor rumpa av å ta knebøy så breibeint! Eg vart litt paff men tok det med godt humør og som et kompliment- han meinte åpenbart at eg hadde stor nok ræv fra før av!! Men eg synst stor rumpe er bare av det gode, så eg blei ganske blid egentlig. I dag trur eg eg ikkje har ete sukker, litt usikker på om det er sukker i knekkebrød. Noen som veit? Jaja, du får ta det med godt humør. Når det gjelder knekkebrød og sukker så er det sukker i solruta-knekkebrødene, glutenfritt knekkebrød og Wasa frukost. Så så lenge du holder deg unna dem, så er det ikke sukker i knekkebrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. september 2010 Forfatter #350 Del Skrevet 16. september 2010 Hohoi, neida det var ein godt voksen kar som pleier å trene der, og somhar relativt god peil- han meinte virkelig å ADVARA meg mot denna store rumpa eg kom til å få. Lite visste han at eg blei bare meir gira på knebøy etter "advarselen"! Etter det eg har hørt (og kjent!) trener ein jo rumpa meir jo breiare ein står. Aner ikkje ka type knekkebrød det var,pakka var vekk. Men vi satser på at det ikkje var ein av dei. Fant for øvrig ut at det var sukker i 87% sjokoladen min, noe økologisk rårørsukker. Regner med at det egentlig er det samme som vanlig sukker? Burde jo ha tenkt på det før eg heiv innpå, men men. Er likavel på bare to sukkerinntak på tre dagar,veldig fornøyd med det. Overkropp i morgon, gler meg allerede *øveflekser foran speilet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. september 2010 Forfatter #351 Del Skrevet 18. september 2010 Overkropp i går og det kjennes godt i dag. I tillegg er eg stiv som fy i lårene og er derfor ikkje på mitt mest grasiøse. For første gang klarte eg 5 juksechins med underhåndsgrep (eg har beina på ein benk). Droppa benkpressen og gikk på armhevingar, først med armane på stanga i smith,så på benkog så på golvet. Kjennes GODT det og... Helga blir avslapping, litt festligheter og testing av proteinpulver. Har skaffa meg ikkje mindre enn fira stykk på ein gang, for å testa litt forskjellige. Det som er dumt er at samtlige inneholder sukker (eller søtningsmidler, som vel egentlig er det samme..). Hm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. september 2010 Forfatter #352 Del Skrevet 19. september 2010 Formen i dag er mildt sagt elendig. Null motivert for å ta vare på kropp og sjel, huff. Junk er stikkordet, men ein dag innimellom må vera lov Starter nytt program i morgon- og skjerper meg litt på etinga. Blir aldri i verden i stand til å ta noen chins så lenge eg veier så mye som eg gjør... Grunnen til at eg bytter program (eller går på et ordentlig) er at eg blir sprø av det eg holder på med. Ingen særlige resultater hverken på styrke eller kropp. Siden januar har eg knebøyd 40 kilo, og har null framgang. OK, har klart 50 men med veldig dårlig teknikk. Benkpress har vore max 30-35 kilo heile tida. Chins kan eg som sagt bare drømma om. Fett og vekt går opp og ned, har fått litt meir musklar i overkroppen men er fremdeles ekstremt dvask i underkroppen, noe som er demotiverande når det er nettopp det eg virkelig prøver å endra. Og ja, det er sikkert eg som gjør noe feil siden eg aldriøker, og ja, eg veit at eg eter ganske feil (les: for mye). Men nettopp derfor prøver eg å komma inn i eit bedre mønster ved å starta litt "på ny frisk" og dra meg sjøl opp av hengemyra... Det nye programmet består av gode gamle øvelsar som knebøy, markløft og armhevingar, og ein del kroppsvektøvelsar. Programmet går over 16 veker og skifter øvelsar kvar fjerde veke. Kostholdsplanen er ganske grei, mest "rein mat" og ingen kaloritelling. Kan bli interessant. Wish me luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 19. september 2010 #353 Del Skrevet 19. september 2010 Det høres lurt ut med litt forandring! Gir nok både motivasjon og resultater tenker jeg! Jeg heier hvertfall på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. september 2010 #354 Del Skrevet 19. september 2010 Kan være smart med litt forandring. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. september 2010 #355 Del Skrevet 19. september 2010 Wish you luck. Du ser jo ikke akkurat tung og dvask ut på disse videoene dine da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 20. september 2010 Forfatter #356 Del Skrevet 20. september 2010 Takk for det alle sammen. Og takk Klips! Du har rett i det, men filmane visar ikkje den fulle sannheten...(heldigvis). Er faktisk ikkje så misfornøyd med formen, mest mangelen på framgang. Har jo holdt på ei stund no. Men I DAG starter det.Og for ein start! Sov som ein stein så ingen morgentrening, og det var egentlig lika greit. På detta programmet skal eg ha tre styrkeøkter i veka desse to første vekene, så det blir egentlig nedtrapping. Skal oppdateramed øvelsar og sånt etter kvert. No må eg faktisk jobba litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 20. september 2010 Forfatter #357 Del Skrevet 20. september 2010 Vel gjennomført første økt med nytt program. Programmet er det somer beskrive i denne boka: The female body breakthrough. Ei staselig bok! Veldig amerikansk, men det som står der er fonuftig (og festlig) Likar øvelsane, men hadde litt problemer med noe som kalles bent-over reverse fly Her er ein video. Gjøres vel omtrent sånn, bare at eg er meir framoverlent, som det står beskreve i boka. Problemet mitt er at eg bruker nakkemusklane til å dra opp armane. Heilt snålt, men eg gjør det. Klarer ikkje la vær, må øva på det der. Litt fint å oppdaga at eg gjør det, trur det kan vera tilfelle med mange øvelsar og er muligens årsak til at nakken min ofte er fullstendig fåkka. Ellers var muskelen på fram/utsida av låret mitt veldig vond, allerede under oppvarminga gjorde den så vondt at eg ikkje klarte å ta utfall. Rart etter tre dagars treningsfri?? Uansett tok eg det rolig og rulla litt tennisball på den når eg kom heim. Ønsker meg ei skumrulla! Noen som har erfaring og tips om ei OK rulla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. september 2010 Forfatter #358 Del Skrevet 23. september 2010 Sulle ha trent i går,men etter tre timars søvnog 15 timars jobb var eg ikkje gira på noe anna enn horisontalen. I dag er skuldra/nakken fremdeles så vond at eg vel bare kan glømma det. Eg må vera obs på dei der nakkemusklane som eg bruker til alt eg ikkje skal. Satsar på morgondagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. september 2010 Forfatter #359 Del Skrevet 25. september 2010 Endelig trening på heksa i går. Litt core-øvelsar, rygg og bein. Øvelsane er litt mindre hardcore å se til enn markløft & co, men det tar sinnsvakt godt! Noen er kjente øvelsar, bulgarsk utfall, rumensk ettbeins utfall (hey!)armhevingar og step-up. Andre er litt meir "Hæ, kossen skal detta gjøres",og eg føler meg litt "Min første dag på gymmen". Det beste er oppvarminga-mye hopp og sprett og tøy og bøy. Dessverre er nakken blitt vond igjen i dag. Eg blir litt fortvila, men satser fremdeles på at det skal gå over av seg sjøl... Imens jaktar eg fremdeles etter skumrulla. Såntfinst joikkje her på bygda, så eg må nokpå internetten. Tar gjerne imot anbefalingar- eller advarslar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 25. september 2010 #360 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg kjøpte en hvit som het "Firm" på amazon, men det var ikke hard i det hele tatt. Nå ser den konkav ut Her: http://www.amazon.com/Black-High-Density-Foam-Rollers/dp/B0026HXBGA/ref=sr_1_3?s=gateway&ie=UTF8&qid=1285410338&sr=8-3 Den tror jeg er hardere. Den heter ekstra firm... kanskje den duger. Ellers selger Eirik Sandvik noen sorte, som jeg vet er harde, men jeg vet ikke om det er de samme. http://www.atletiskutvikling.no/category/nettbutikk/egenmassasje/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå