madam_mim Skrevet 3. september 2010 Forfatter #321 Del Skrevet 3. september 2010 Ja, masse framgang akkurat no. Trur det har sammenheng med at eg et som ein bryggerihest for tida. Glømte jo heilt å skryta av at eg klarte nedtrekk på 55 kg med smalt underhåndsgrep. Altså er det bare å 15 kilo til så kan eg gjøra chins.... Takk for støtte Kongulo! Eg føler vel at eg akkurat unngikk å gå på ein smell, men eg fikk ein kraftig advarsel. Men før jul er 70-kiloen oppe. *hiver innpå med biff og proteinpulver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. september 2010 #322 Del Skrevet 3. september 2010 Gratulerer så mye med 35kg i benk og 55kg i nedtrekk! Det er så moro å ha så god progresjon! Kos deg videre med biff og proteinpulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 5. september 2010 Forfatter #323 Del Skrevet 5. september 2010 Hurra for å dra seg ut på joggetur. I dag sprang vi 8+ kilometer, stikk i strid med dagsform og motivasjon. I går og i dag har formen i utgangspunktet vært DAFF-eller var den egentlig det? Det er heilt utrulig korleis det sitter i hovudet og ikkje kroppen. Forrige veke sprang vi langtur og eg var utkjørt etter ein kilometer. I dag følte eg meg som eg ikkje klarte å stå opp ein gang- men då vi satte i gang å springa var eg i vel så god form som ellers når vi løper, og kunne godt ha sprunge lenger. Så korleis ein "føler seg" kan ofte vera utslag den gode gamle giddalausa. Og no kjenner eg meg mye bedre Ikkje akkurat i maratonform enno, men det kjem! Neste veka vil eg prøva meg på den lange løypa- det som var forrige vekas helvetesløypa. Denne veka vil eg forsøka å springa heile løypa og ikkje berre ei mil. Så ca. 13 km i kupert terreng. Satser på onsdag, då har eg fri fra styrke. Wish me luck... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. september 2010 #324 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Flink jente! Kan skrive under på at mye av formen sitter i hodet. Endret 5. september 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 6. september 2010 Forfatter #325 Del Skrevet 6. september 2010 Dagens trening: Rack chins, negative chins, smalt underhånds nedtrekk og bredt nedtrekk i et slags supersett, framoverbøyd etthånds roing, benkpressmed hantler og benkpressmed stanga. Litt svak i dag. Neste gang klarer eg fem rack chins! Har forøvrig litt problemer med negative chins. Slutter aldri å svaia når eg heng der, venterog venter men til slutt må eg jo bare senka meg ned,for det er jo ganske tungt å henga der. Utrulig irriterande, for det gjør det vanskelig å få kontakt i ryggen, alt går på armar og skuldre. Eller skal det kanskje det? Fin økt alt i alt. Bein utsatt til i morgon pga litt støl fra løpeturen i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. september 2010 Forfatter #326 Del Skrevet 7. september 2010 I dag faila eg på 70 kilos markløft....stanga rikka seg ikkje. Var fast bestemt på å bruka beina og ikkje ryggen, med det resultatet at stanga blei liggande fint på golvet... Bedre det enn å ødelegga ryggen. Ellers filma eg knebøyen i dag,videoen kjem om litt,må bare redigera. Gikk opp til 50 kilo sånn noenlunde greit. Mine økter på bein blir bare mindre og mindre varierte- brukte heile økta på knebøy og markløft. 10 reps med goblet squat på slutten, bare for å få litt ekstra vondt i rumpa, var alt ekstra eg fikk tid til. I kveld dro eg for åtesta det somkalles Zumba- noe slags rist på ræva-trening. Men det var litt skuffande, veldig kort seanse samt dårlig instruksjon. Føltes ikkje som trening i alle fall. Men godt å bevega seg litt annerledes,og å delta på ein saltime forein gangs skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. september 2010 Forfatter #327 Del Skrevet 7. september 2010 Orka ikkje finna musikk. Litt for trøtt.. Knebøy 30 kilo og markløft 40 kilo. Og skoa er av!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 8. september 2010 #328 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Bra film! Nå er ikke jeg noe Mark-ekspert, men synes det ser VELDIG bra ut!! :D I bøy kan du prøve å være mer loddrett i ryggen, du "legger deg litt frampå" med vekta. Men dette er egentlig mest en balanseøvelse. Klarer du å holde ryggen rettere, tar det mer på magemusklene, og det vil man jo som regel Endret 8. september 2010 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. september 2010 #329 Del Skrevet 8. september 2010 Hurra for å dra seg ut på joggetur. I dag sprang vi 8+ kilometer, stikk i strid med dagsform og motivasjon. I går og i dag har formen i utgangspunktet vært DAFF-eller var den egentlig det? Det er heilt utrulig korleis det sitter i hovudet og ikkje kroppen. Skriver under på det! Er det ca 5 reps som gjelder når man driver med "proff"-styrketrening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. september 2010 Forfatter #330 Del Skrevet 8. september 2010 Tusen takk Anniken! Ang bøy er det nettopp det eg ikkje får til,og trenger spotter somstøtter for å gjøra. På denne filmen er det rett før eg tipper bakover... Har alltid skyldt på den store ræva mi for at eg er baktung men eg har nok bare veldig dårlig balanse! Som eg skal prøva å forbedra...har du noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 8. september 2010 #331 Del Skrevet 8. september 2010 Hva med å la tær og knær peke mer ut til sidene (ikke helt sumo, men bare litt mer vinkel) så du får stumpen litt mer "under deg"? Det er slik styrkeløftere bruker løfte, men de skal jo til gjengjeld ganske langt ned med råva for å få godkjent løft. Anyway så klarer man å løfte rettere om tær og knær peker litt ut til sidene. Det er jo umulig å ha loddrett rygg når man har knær og tær rett fram uten å tippe bakover, som du sier. Det er en smakssak, jeg bruker å variere litt, jeg, så får jeg liksom trent litt diverse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. september 2010 Forfatter #332 Del Skrevet 8. september 2010 Aha, det er alltid noe eg glømmer! Takk, prøver det neste gang. Sånn "setta seg mellom beina" har funka før, men har visst glømt det. hehe Fant et "fint" sitat: Chins- en øvelse som anbefales over nedtrekk med mindre du enten er veldig svak, eller bare lat og feig – eventuelt grådig feit. Føyyy, eg er altså veldig svak, lat, feig og/eller grådig feit??? Vi får håpa hensikten er å provosera folk til å trena endå hardare. Skjønt eg ser den kan ha motsatt effekt Noen som har ein ide om kor lang tid det vil ta å klara chins? Eg er eit stykke unna, klarer nedtrekk på 55 kg med chins-grep, og veier rundt 70. Er fra naturens side smal og svak i overkropp, men rikelig med spekk på nedre del, men det må jo likavel vera mulig- hvis eg trener veldig veldig veldig veldig hardt???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 8. september 2010 #333 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg synes også du kom litt frempå i bøy! Står du bredbent i mark? Synes såvidt du hadde armene innenfor knærne. Hvis det er en såkalt halvsumo du vil gjøre, eller en vanlig sumo bør du rette deg mer opp i ryggen, og jobbe mer med rompa. Det er en mer rett opp og ned-øvelse. Ryggen ser fin ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. september 2010 Forfatter #334 Del Skrevet 8. september 2010 Jepp har armane innanfor beina. Skjønner ikkje heilt ka du meiner med retta meir i ryggen og jobba meir med rumpa? Føler at det er det eg gjør...eller prøver på i alle fall? Frampå i bøy er no vetatt. Har som sagt angst for å detta bakover, men skal prøva endå breiare bein og tærne utover Takk for tipsene både Annikken og Shorty! Hei Line, så ikkje svaret ditt, det kom mens eg skreiv eit anna svar! 5 reps er kanskje greia, men eg (som ikkje akkurat føler at eg driver med proff styrketrening- enno!)kjører etter alt du klarer-prinsippet. Men går sjelden over 8 reps på "arbeidssettene" (etter oppvarming), rett og slett fordi det er litt for tungt. Men joa har hørt at få reps med tunge vekter er nøkkelen til å voksa og gro, som er et av mine mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. september 2010 #335 Del Skrevet 8. september 2010 Veldig lærerikt her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. september 2010 #336 Del Skrevet 8. september 2010 Skriver under på det! Er det ca 5 reps som gjelder når man driver med "proff"-styrketrening? Hvor mange reps du skal ta bestemmes av målet ditt. Ønsker du å bygge maksstyrke er det 1-6 reps som gjelder, ønsker du å bygge volum er det 8-10. Eller du kan trene f.eks annenhver uke med mange og få reps så får du litt av hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. september 2010 Forfatter #337 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Ja, detta er ei gullgruva av info om styrketrening! Eg setter enormt stor pris på alle innlegg, tips og kommentarar som kjem. Har blitt postitivt overraska over KG-forumet og kor mange bra folk det er her. TAKK! Så litt skryt: I dag har eg sprunge 12 km i ett! Skulle egentlig vera 12.5,men etter dei første ca 500 metrane venta vi litt på løpekompis, så dei får bli oppvarmingsbiten. Likavel: EG E KRY og GLAD! Og ganske snart intenst STØL Resten av kvelden skal brukast til å gafla innpå. Endret 8. september 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. september 2010 #338 Del Skrevet 8. september 2010 Hey, det er virkelig bra jobba, mim! Må si du har hatt god progresjon på løpinga di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 8. september 2010 #339 Del Skrevet 8. september 2010 Så sprek du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. september 2010 Forfatter #340 Del Skrevet 8. september 2010 Takk...eg blir jo heilt rørt av all denna rosen Er på hogget no. Halvmaraton er innan rekkevidde og vel så det Har tenkt på det samme som Enigma nevner i sin tråd,om mye løping vs styrketrening. Det virker som at folkmeiner dei to motvirker kvarandre i ein viss grad. Men eg tenker at å trena til eit såpass moderat løp som halvmaraton ikkje bør bli noe problem. Eg har jo ingen andre ambisjonar enn å fullføra på ei grei tid, to timar+ eller der omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå