Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

I himmelen etter intervallhelvete.

4x1km med veldig variabelt tempo (den eine vegen var litt oppoverbakke og motvind og den andre vegen var nedoverbakke og medvind), fra 10,5 til 11,5 km/t.

Med opp-og nedvarming, ca 6-7km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Denne vekas trening blei:

mandag: lett jogg 6 km

søndag: intervaller på mølla. 4x1km, tempo: for det meste 11 og noen syke hundremeter med 11.5. Mølleintervaller føles meir effektive enn uteintervaller, der eg jo bare spring saktare når eg blir sliten.

Og vekter! For første gang på veldig lenge. Ettarms roing og skulderpress. Må skjerpings til skal eg opprettholde noe som ligner på skuldre.

Mye arbeid og seminartur gjorde at langtur bare sklei ut denne veka. For å holde planen må det bli rundt mila neste langtur.

Plan for neste veke:

mandag: lettjogg 6 km

onsdag: intervall eller langtur

lør/søn: intervall eller langtur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller på mølla i dag. 4x1 km på 11 km/t. Klarte ikkje gjennomføre intervall nr. 4. og måtte skru ned farten dei siste hundre meterne. Eg sprang ikkje spesielt fort, så surt å måtte gi seg, men eg hadde så mye sting at eg sprang tvekroka der. Bedre neste gang!

Littegrann styrke på rygg og skuldre etterpå, nedtrekk og skulderpress. Savner meir styrketrening etter langt avbrekk. Begynner å komme i gymrottemodus! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4x1km intervaller på mølle, etterfulgt av styrke på rygg og skuldre. Føles fint no, men må slutte å ete noe særlig meir enn banan før eg skal trene. Ouch, magekramper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 km sakte jogg på glattholka, med litt gåing for å komme meg heilskinna forbi eit speilglatt parti. Sporadisk strøing gjorde det umulig å springe noe løype, så vi sprang fram og tilbake det einaste stedet vi fant strø. Funka, men det gikk saaaaaakte.

Optimist- det går framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk :)

Lørdag: 13 km, det var OK

Mandag: intervaller, det var litt ille

Onsdag: "kosetur" på 6 km, på mølla pga helvetesvind, det var ille

Ikkje bare moro altså :ler:

Plan:

fredag: intervaller som går lekende lett

Søndag: 14 km med overskudd og vilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan revidert, klarte ikkje motivere meg for løping på fredag. Jobber mye og bruker all mental kapasitet på det, da bir det vanskelig å stålsette seg for helvetesøkter.

Sannheten er at eg går sakte men sikkert OPP i vekt, og begynner å nærme meg ein tyngde som det er veldig ubekvemt å løpe med. Som noen her inne veit gikk eg til behandling for eteforstyrringar i fjor, men det ble avsluttet før eg var "ferdig" pga nedbemanning og at de mente eg ikkje var psyk nok. Kan vel trygt si at i praksis hjalp det meg lite. Har mild panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plan revidert, klarte ikkje motivere meg for løping på fredag. Jobber mye og bruker all mental kapasitet på det, da bir det vanskelig å stålsette seg for helvetesøkter.

Sannheten er at eg går sakte men sikkert OPP i vekt, og begynner å nærme meg ein tyngde som det er veldig ubekvemt å løpe med. Som noen her inne veit gikk eg til behandling for eteforstyrringar i fjor, men det ble avsluttet før eg var "ferdig" pga nedbemanning og at de mente eg ikkje var psyk nok. Kan vel trygt si at i praksis hjalp det meg lite. Har mild panikk.

:hug: Det er helt håpløst med denne nedbemanninga innen psykiatrien, og at man enten må være i ferd med å sulte i hjel, eller på randen av selvmord om man skal ha hjelp. Det burde faen meg være mulig å få hjelp uansett, vi bor jo tross alt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte. Ja, det er ganske synd. Ein dag får eg forespørsel om innleggelse, neste gang eg kommer sier terapeuten at eg anses meg som frisk nok til å avslutte. Som pasient, og spesielt psykiatrisk pasient, er det svært vanskelig å klaga på dette for det er alltid nokon som er verre plaga og ein stor bit av meg meiner jo at eg bare må "skjerpe meg".

Hadde endelig ei litt oppløftende økt i forgårs og fikk bedre mot. Eg skal ikkje gi meg! Ting skal bli bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Siden sist har eg løpt cirka to økter. Ja, det er sant! Sju veker til halvmaraton og eg trener nesten ingen ting. Eg er defintivt optimist :ler:

Planen var jo sjølvsagt mykje meir trening, spesieltno i jula, men vær&føre&form og sjølvsagt viljen har bremsa litt. Vi risikerer ikkje å springa ute når underlaget består av is med vatn oppå, og no er eg blitt sjuk i tillegg.

Heldigvis er eg ein jævel på skippertak. I går starta eg så smått med nyttårsforsettene, og fra i morgon startar ein månad uten godteri, samt trening tre dagar i veka. Målet er å bremsa vekta litt, og komma i OK form til 17. februar og halvmaraton! Gidder ikkje skrive antall kilo og slikt her inne, men det er snakk om relistiske mål, altså.

Ønsker dåkke godt nytt år! :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! Har litt over seks veker til løpet, det skal nok gå bra.

Sprang ca 6,5 km i dag. Skal liksom være den "avslappende" økta i veka. Eg var utslitt allerede før vi starta! :ler:

No skal det gå bedre. No ser eg målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker å finna ut ka ein gjer med slike dagar, der ein berre vil ein ting, og det er å eta. Dei dagane kan sikkert og vera godt for noko. Veit berre ikkje kva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...