Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Må jo sanka friskus-poeng ;)

For min egen del er det viktig å variera. Fant ut at løping må nedprioriterast ei stund, og at eg heller vil gå på ski . Mest fordi det er litt meir sosialt og ikkje så stressande som løpinga. Der måler vi jo tid og forsøker å bli gode, mens ski bare er kos. Mistenker likevel at skigåinga er vel så god trim.

Mitt neste mål må jo vera å bli flinkere i kroppsvektøvelser. Første mål er fem strake armhevingar! Ti innen sommaren.

Armhevingar er ein av dei tyngste øvelsane eg kan begi meg ut på. Fysikken er rett og slett ikkje på mitt lag her. Desto større gevinst om eg får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkje den heilt atore treningshelga, men mye hygge og ski. Gikk vel omtrent 1 mil både fradg, lørdag og søndag. Trur eg logger det som to økter og ikkje tre, den eine var kun kos!

Noko styrke blei det ikkje tid til på fredag, så tenker eg må til pers i løpet av dagen.

26 av 30 økter unnagjort. 6 veker igjen. :)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK brystøkt i dag.

Benkpress: 10x20 kg 10x30kg 5x35kg 5x35kg 4x35kg

Skulderpress: 10x9kg-manualer, 8x9kg, 6x9kg

Skråbenk m/manualer: 8x11.5kg, 6x11.5kg (venstresida streika her!)

Bicepscurl og triceps...curl? Gida ikkje logge, bare for moro

Enigmas skuldersett: 2.5kg, 2.5kg og 5kg

Fikk veldig god kontakt i benken. :) Neste gang skal eg løfta litt meir. Og det skal skje snart.

27 av 50 økter unnagjort.

Plan vidare for veka er:

tirsdag: styrke bein og rygg

onsdag: IW, kanskje ski på dagen

torsdag: styrke bryst og skuldre

fredag: styrke bein og rygg

lørdag: fri

søndag: ski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beintrening blei til ryggtrening. Er begrensa kor artig det er å markløfta med ei buksa som sklir ned til under rumpeballane bare eg bøyer i knærne...;)

Det er ei utfordring med å væra brei over hoftene, nemlig at ingen bukser passer! :frustrert: Det einaste som egentlig funker er tights, men det er ikkje alltid eg har lyst å flasha så mye. Med andre ord må det litt shopping til i næraste framtid. :hoppe:

Aaaanyway, dagens økt:

oppvaring: 15 min ellipse

Nedtrekk: 10x25, 6x40 6x40 6x40 +6x40 smalt grep

Ettarms roing: 10x11.5, 12x16kg 6x19.5kg 8x16kg

Planken: 1 min- 30sek- 45sek i supersett med hofteflex på ball: 10-10-10

kabelroing: 12x30kg 10x40kg 6x45kg 6x35kg

i tillegg litt stangroing, glømte å logga.

28 av 50 økter done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fornøyd med både "kvardagsmosjon" og trenng i dag!

Var ute og vasa i fjæra 2x1time med venninner på dagen i dag.

I kveld blei det først ein time indoor walking. Etter dette skulle eg trena bein, men gymmet var smekk fullt så i stedet heiv eg meg på ein time ved navn "Stram opp". Tviler på at den gjorde det, men det var morsomt å prøva ein gruppetime igjen. Impulstrening er tingen!

Etter timen tok eg 3x10 bulgarske utfall med 0kg, 9kg og 11.5kg belastning.

I morgon blir det bryst og skuldre, og muligens bein. Følte egentlig eg fikk trent beina ganske bra i dag, men vi får se.

29 av 50 økter unngajort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigtrening i dag. Venstre skulder, forsida spesielt, var ikkje i slaget. Stram, stiv og støl etter gårsdagens "Stram opp". Funka vel litt likavel då. :)

Styrke bryst/bein:

16 min gange med stigning

Benkpress: 10x20 10x30 3x 37,5 10x30 10x30 (au!) 15x20kg

Knebøy: 10x20 10x40 10x40 8x50kg 10x40kg

Og dett var dett. Ikkje for det, et lite helvete var det. Fikk ein kraftig belastning på noen musklar baki øvre rygg/nakke under knebøyen, det føltes ikkje godt. Trur stanga ligger og trykker på et utsatt sted baki der. Dessuten heiser eg ofte opp skuldrene, spesielt når det blir tungt. Vanskelig å kobla dei ut, rett og slett.

Så, til sammen 35-40 min trening. Men så tungt som det var, logges det: 30 av 50 økter unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dagar nada og i dag to mil på ski. Neste veka blir et eventyr. Pakkar sovepose og smertestillande, fjellet kaller. :)

31 av 50 økter unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei heftig veka overstått. På toppen av alt kom et oppdrag deisande over meg, pluss ein IW-time som lyn fra klar himmel. Oh well. No er det over. I dag blir det absolutt ingen trening, men starter friskt med både trening og ski i måro.

Har vært mye i aktivitet, men to timar Indoor walking er alt eg har utført som kan kallast trening den her veka.

33 av 50 økter gjennomført.

Og no må eg bare gi jernet skal eg rekka 50 før mai. Shiiiit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You can do it! :duskedame:

Jeg er dårlig på å besøke treningsdagbøker i perioder jeg får trent lite selv (blir liksom litt deppa av det, teit, I know :sjenert:). Men oppsummert så må jeg si at jeg synes du er knallflink med treningen, og så håper jeg at det går bedre sånn ellers. :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! Det går litt bedre no. Og treninga går det bra med fra og med i morgon! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen starta supert med ei tung styrkeøkt på bein og rygg. Etterpå drog vi ut på ski, ca. halvanna mil i knallværet.

Viktig å fylla på med appelsin og sjokolade :)

Styrke bein/rygg

Oppvarming 10 min ellipse, tøying

Markløft: 10x40 10x50 10x60 10x70kg :)

Nedtrekk: 10x25 7x40 6x40 10x35kg

Bulgarske utfall: 10x0 10x9 10x11.5 10x14kg

Ettarms roing: 12x11.5 10x14 10x16.5kg

Planken 1x1min

Etter min målestokk var dette definitivt to økter, kjenner meg ganske mørbanka no.

35 av 50 økter gjennomført. Go me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har offisielt gått opp ein størrelse i bukser. Er no to størrelsar over det eg egentlig synes er OK, men eg regner det som eit mentalt framskritt å endelig kjøpe bukse i den "nye" størrelsen min. Har tross alt levd på ein løgn og i skjørt i nesten et år. :sjenert:

No går eg og trener heller enn å tenka så hardt. :)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei 20 min gange med stigning og 25 min på ellipsemaskin, etterfulgt av magetrening: hofteflex og litt beinhev.

Litt uvant å bare trena kardio, men det var ikkje dagen for tunge løft. Bra støl fra i går. Blir og ein gåtur seinare, må holde ræva i gir no som påskesnopet har inntatt heimen. :gjeiper:

36 av 50 økter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag: 3-mils skitur i kanonvær.

Fredag: seks timars snørekjøring med hund. Utrulig kjekt!

Blir totalt gjennomsliten i heile kroppen av all denna utendørsaktiviteten, sovner over rødvinsglasset etter middag.

38 av 50 økter.

I dag blir det rolig skitur. Friskuspoengene blomstrer om kapp med fregnene, fader for ein knallpåske så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To mil i god fart, ein halv av dei med drahjelp fra hund. Etterfulgt av påskefyll. Til sammen blir resultatet eit slakt. Stikkord for dagen er sofa.

39 av 50 økter unnagjort. Neppe fleire i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag: to mil på ski. :sol: økt nr. 40!

tirsdag: tilbaketilvirkeligheten :sjokk:

onsdag: beintrening samt 1 time IW

Beintrening:

10 min sykling

markløft:10x20kg 10x50kg 6x60kg 8x60kg 8x60kg

bulgarske utfall: 10x11kg 10x13.5kg 10x16kg

hofteflex på ball: 10-11-11

Markløft på detta treningsrommet funker ikkje spesielt bra. For lite riller i stanga, den bare glipper, og resultatet er da 10 kg NED i vekter fra forrige veke. Neineinei!

41 av 50 økter unnagjort!

Planen for veka er:

torsdag: bryst/skuldre

fredag: ski/løpe/kardio av noe slag

lørdag: bein/rygg

søndag: beror på formen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality check: eg må få gjort noe med matinntaket mitt. Eg skal liksom slappe av og ete det eg vil. Resultatet er at eg raser opp i vekt, og ut i omfang. Det farlige er jo at når eg begynner å nekte meg ting begynner huet å tulla.

Spesielt i og etter påsken har det sklidd ut. Og no som eg ikkje går milevis på ski kvar dag har det faktisk litt å si ka eg putter i meg!

Vanskelig å finna balansen. Ka gjør andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...