madam_mim Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #1201 Del Skrevet 21. februar 2012 Takk! Jesus kristus for noen rævva intervalløkter eg skal piska meg gjennom! Skylder så klart på møkkamøllene igjen. :gjeiper: Men skylden ligger nok mye hos meg. I forkant av intervalløkta gikk eg på ein indor walking-time, for å se korleis den er lagt opp og forhåpentligvis læra litt. Tenkte å ta det som oppvarming. Men dæven, den var tung! Altså, eg kunne jo bare gitt f og kjørt mitt eget tempo, men kunne jo ikkje bare stå og dassa foran heile salen... Har jo litt stolthet! Så eg var ganske brukt i beina allerede når eg entra mølla. Og tempoet på intervallane blei som følger: 4x1km intervaller 1km:11km/t 1km:11.5 og 11 km/t 1km: 11 km/t 1km: 11 km/t Ræva hang igjen, og eg fikk ikkje orden på pusten. Halsa av gårde til eg såg døden i kvitauga. Kan trygt si at eg var litt...demotivert der på slutten. Pressa meg så mye at tårene spratt, men eg gjennomførte. Tviler på at eg har så mye treningsutbytte av desse intervallane, løper jo bare hakket raskare enn min vanlige løpefart. Men den mentale biten får i alle fall kjørt seg, og blir i superform! Etterfulgt av karbogafling på høgt nivå. 45 min IW og 40 min intervallar= 7 av 50 treningsøkter gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #1202 Del Skrevet 22. februar 2012 50 minutter Indoor walking (instruktør) i dag. Fin time, men all time low ka oppmøte gjaldt. Eg har, etter å ha observert dei andre timane, funne ut at det mest sannsynlig ikkje er meg eller mine timar det er noko gale med. Det er generelt litt lite folk på IW, og eg har heller ikkje mange vennar som trener på samme senter som meg. 8 av 50 treningsøkter gjennomført! I morgon blir det styrke på bryst/skuldre, eller langløp. Eller begge delar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 22. februar 2012 #1203 Del Skrevet 22. februar 2012 8 av 50, bra! Jeg har hhv 3 og 2 av mine 15+15. We go! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #1204 Del Skrevet 22. februar 2012 Vi ruler hardt! Og det er ganske kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #1205 Del Skrevet 23. februar 2012 Har stappa ipod-en full av musikk og kjøpt ullmamelukkar. DÅ er eg klar for ei mil. EDIT: Men argh, mobilen vil ikkje på nett og der forsvant muligheten for å måla fart og avstand. Denna nye smart-telefonen er bare et reint helvete. Savner min gamle teit-telefon. Får heller måla omtrentlig, sjøl om det er ikkje er så veldig kjekt når det er snakk om noen minutter på ei eksakt mil. Jess, då har man brukt ein time på å irritera seg grønn og eliminert all motivasjon. Produktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #1206 Del Skrevet 23. februar 2012 For ei sutring! Brukte omtrent ein time på ei mil. Det kan godt henda det var litt mindre eller litt meir. Whatever. Løssnø er uansett ikkje tingen når ein skal speeda opp! 9 av 50 økter gjennomført. (kjenner betennelsen murra i nakken/mellom skulderbladene, så utsetter styrke til i morgon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. februar 2012 #1207 Del Skrevet 23. februar 2012 Ah, kjenner elektronikkirritasjon så godt. Det at man faktisk har fått kroppen til å løpe en mil er liksom laaangt ned på viktighetslisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #1208 Del Skrevet 24. februar 2012 Takk for forståelsen! Skal prøva å tracka manuelt i runkeeper, som trøst. Hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #1209 Del Skrevet 24. februar 2012 Dagens økt blei bryst og skuldre, trass i små protestar fra nakke/øvre rygg. Målet var å auka fra forrige vekes repping på 35kg til 37.5 i benken. I stedet gikk styrken tilbake. Presser og presser, men kroppen er bare ikkje der. Den vil heller slappa av... Men, ingen grunn til å surmula. Starter bare med 32.5 neste gang og legger på meir om det er kraft i meg. For det er det jo av og til. Bryst/skuldre 15 min cross-trainer Benk: 10x20kg 0x37.5kg 3x35kg 4x35kg 7x32.5kg Skulderpress: 10x9kg 0x11.5kg 6x9kg+4x6kg 5x9kg+4x6kg Skråbenk manual: 8x11.5kg+6x9kg+6x6kg (rett etter kvarandre) Benk manual: 10x11.5kg+5x9kg+4x6kg (rett etter kvarandre) armhevingar på knærne: 10-9-10 I tillegg litt face pull, hammer curl og biceps curl. Kjekt å trena armar, dei ser nesten muskuløse ut i speilet fordi dei er ganske tynne 10 av 50 økter gjennomført! I helga planlegger eg skitur, og beintrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #1210 Del Skrevet 25. februar 2012 To mil på ski i kanonvær! Eg fikk i alle fall merka at eg hadde curla i går, stakkars armane! Bare voks og bli sterke, så får dåkke mindre vondt i framtida. Teller absolutt detta som trening, og har dermed 11 av 50 økter unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #1211 Del Skrevet 26. februar 2012 Kort skitur i dag på 8-9 km i god fart. Blir i godt humør av detta været i alle fall! På vei til styrkeøkt på bein. Kjenner forøvrig gårsdagens skitur godt i beina. Bytter knebøy med markløft då det er bakside lår som har "kvilt" mest dei siste dagane. Då blir øvelsane som følger: Markløft Nedtrekk Utfall Roing Beinpress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #1212 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Veldig fin økt i dag. Ganske kjapp pga avtale som skulle rekkast, men hadde fin driv og følte at kroppen var "med". Markløft:10x20kg 10x40kg 10x50kg 6x60kg 10x60kg 4z70kg 5x70kg Nedtrekk: 10x25kg 12x30kg 10x35kg 2x45kg Hantelroing:10x14kg 10x16.5kg 7x19kg 5x21kg 3x21kg Bulgarske utfall: 10-10-12 per fot Kutta ut beinpressen, dei hadde fått nok. Droppa vekter på bulgarske utfall og konentrerte meg om balansen. Sliter ofte med balanse på den øvelsen, men i dag fant eg ut at hendene kan plasseras på beinet som står i bakken. Når eg presser opp med beinet, presser eg samtidig armane ned mot låret. På den måten blir det mye meir stabilt, og dermed bedre utført, samtidig som at beinet får meir motstand. Vinn-vinn! Denne veka har eg faktisk trent kvar einaste dag! 12 av 50 økter gjennomført. Endret 26. februar 2012 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. februar 2012 #1213 Del Skrevet 26. februar 2012 Dæven du er flink om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #1214 Del Skrevet 26. februar 2012 Sol, sjokolade og fritid gir masse overskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #1215 Del Skrevet 27. februar 2012 Veka ser slik ut: mandag: løp 11-12 km ROLIG. tirsdag: styrke bryst/skuldre og intervaller onsdag: styrke bein torsdag: indoor walking og styrke bryst/skuldre fredag-søndag: vekkreist, men ski blir det i alle fall! Mulig styrkeøkt søndags kveld, avhengig av returtidspunkt og form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #1216 Del Skrevet 27. februar 2012 12 km i OK tempo, 1 t. 16 min. Dei eg sprang med speeda opp dei to siste kilometrene. Eg sakka fullstendig akterut. Tross gjentatte forsøk, klarte eg ikkje å holda følge. Svir i stoltheta no. Må prøva å tenka litt positivt. Det gikk jo egentlig veldig bra. Eg var jo litt tung i beina fra mye trening i helga. 13 av 50 økter unnagjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #1217 Del Skrevet 28. februar 2012 Nakken gikk på ein smell mens eg tok planken i dag, så styrketreninga fikk ein brå slutt... Dette er ka eg rakk: 15 min ellipse opvvarming av skuldre Benkpress: 10x20kg 7x32.5kg 6x35kg 5x37.5 (rekord!) 3x35kg 5x30kg 12x20kg. Her kjente eg at det var noe rusk baki nakke/skulderblad. Bestemte meg for å droppa resten av skulderstreninga og heller trena mage etter gammalt. Ti senkunder uti planken flerra betennelsen opp baki der, og det var bare å gå heim med bøydvridd hode.... Faen og, no som eg var sånn i slaget. Men er glad for styrkeøkning i benken! Snaaaaart kan eg reppa med 40kg, gledings gledings. Etter to+ år med styrketrening! Ingen skal si det går i eit rasande tempo, men det går framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #1218 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Må dra meg sjøl opp av ei myr igjen. Takler motgang veldig dårlig, kjenner eg. Smerte i tillegg er ikkje stas. Heldigvis ga nakkesmerten seg i løpet av natta, og no er den bare litt vond+stiv som ein stokk. Det kan eg leva med. Går litt morsomt, bare Ny frisk i morgon. Litt easy frisk. Endret 29. februar 2012 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 2. mars 2012 #1219 Del Skrevet 2. mars 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. mars 2012 #1220 Del Skrevet 2. mars 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå