-Englefjes- Skrevet 13. februar 2012 #1181 Del Skrevet 13. februar 2012 Bra økt! Men hva er guttevekter? *blånn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. februar 2012 #1182 Del Skrevet 13. februar 2012 Bra økt! Men hva er guttevekter? *blånn* Det er sånne med 20kgs vektstang og skikkelige skiver så klart, ikke sånne faste på 10 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. februar 2012 #1183 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Det er sånne med 20kgs vektstang og skikkelige skiver så klart, ikke sånne faste på 10 kg. Takk! Da har jeg lært noe nytt etter ganske mange år i styrketreningens verden. Endret 13. februar 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #1184 Del Skrevet 13. februar 2012 Enigma knows it! Var akkurat det eg meinte. Mange av jentene som markløfter i styrkerommet, bruker samme type fastvekter som dei gjør på saltimane. Altså vekter på 5-10 kg, som er meint å skulle løftast veldig mange gangar. Men ho her tok i! Dagens økt blei langløping. Det trengte eg! 11 km, som kosta meg ein del mot slutten. Var tungt i dag! Farta blei som vanlig, vi brukte 1t og 10 min. Vil gjerne skru litt opp og ha 10 km/t som standradfart. Neste gang skal eg forsøka å springa aleina, med musikk på øret. Trur faktisk at eg yter mitt beste då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. februar 2012 #1185 Del Skrevet 14. februar 2012 Åh, flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #1186 Del Skrevet 14. februar 2012 Dagens økt: Indoor walking, ca 50 min. Var litt støl i beina og enno ikkje klar for brystøkt, så det holdt med lett "restitusjonstrening" i dag. Kan jo uansett ikkje peisa på når eg er instruktør. Det som er litt kjedelig, er at det kjem ganske få folk på timane. Har plass til 15 stykker, men det er sjelden over åtte. I dag var det fem, der den eine gikk midt i timen...Eg lurer på om det er mitt opplegg som ikkje fell i smak, for det verkar som om dei andre instruktørane har godt besøk. Er jo kanskje tilfeldig, og ikkje spesielt viktig, men det spørs kor lenge eg gidder å holda på dersom det fortsetter sånn. Skal jo ha det litt artig eg og. Ja, og så challenge då. Eg skal gjennomføra 50 treningsøkter før mai, mens Klips skal ha 30 saltimar. Hoho, det spørs om eg får det til! Men no har eg i alle fall gjennomført to av 50 treningsøkter. Og klarer eg ikkje 50, er straffen å eta ei bøtta erteproteinpulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. februar 2012 #1187 Del Skrevet 15. februar 2012 Påpeker at jeg skal ha flere enn 30 økter totalt, såklart, men 15 av dem skal være kettlebells og 15 skal være X-fit. Jeg har nå saumfart alle elixiatimeplaner i Oslo for å finne ut hvem som tilbyr disse timene, og det er jammen ikke mange av dem, så jeg ser en bøtte erteprotein med mitt navn på stå klar 1. juni. Har du vært på noen av de andre instruktørene sine timer, da? Så du kan se hva de evt. gjør annerledes? Evt. spurt deltakerne om tilbakemeldinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #1188 Del Skrevet 15. februar 2012 Du må laga din eigen X-fit time då! Trur du klarer det med glans. Eg lurer forresten på om to treningsøkter per dag (f.eks. først intervall og så styrke) skal tella som ein eller to økter? Det føles jo litt som ei økt når eg tar det i samme slengen. Ang IW-timane så har eg vært på dei andre timane. Men det er ei stund siden, så eg skal ta meg ny tur. Husker dei som ganske like, men uten så super musikk som hos meg Vil jo gjerne gjøra ein bra jobb når eg først skal gjøra noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. februar 2012 #1189 Del Skrevet 15. februar 2012 Du må laga din eigen X-fit time då! Trur du klarer det med glans. Eg lurer forresten på om to treningsøkter per dag (f.eks. først intervall og så styrke) skal tella som ein eller to økter? Det føles jo litt som ei økt når eg tar det i samme slengen. Ang IW-timane så har eg vært på dei andre timane. Men det er ei stund siden, så eg skal ta meg ny tur. Husker dei som ganske like, men uten så super musikk som hos meg Vil jo gjerne gjøra ein bra jobb når eg først skal gjøra noe. For min del er musikken veldig viktig. Hvis alle de andre instruktørene kjører musikk som er typisk for sal-/spinningtimer mens du spiller litt "særere" musikk kan det være grunnen til at folk velger andre timer. Jeg foretrekker jo instruktører som spiller noe litt annet enn det typiske, men dessverre gjør ikke flertallet det. Ellers har også tidspunkt veldig mye å si. Ser det når jeg skal melde meg på timer på sats.no at de timene som går mellom 18 og 21 altså begynner tidligst 18 og slutter seinest 21 det er de timene som er mest populære og som har venteliste. Så om du har time som kanskje er vanskelig å rekke om man ønsker seg hjemom mellom jobb og trening f.eks så spiller nok det ganske stor rolle også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #1190 Del Skrevet 15. februar 2012 Ja, musikk er viktig, og eg har brukt mye tid på det. Kanskje litt for mye? Eg veit at musikken eg spiller er hakket mindre mainstream enn noen av dei andre sin, men samtlige låtar har vore på hitlister fra 80-tallet til no, så spesielt sær er den ikkje. Har prøvd å velga musikk eg likar innanfor pop-sjangeren, og synes sjøl at det funker. Tidspunktet er forresten veldig bra, kl. 18. Skal ta meg ein tur på timen som er i morgon, så ser eg om det er noen tips å henta. Den lille kjipingen inside tenker jo at det er fordi eg ser noe lubben og lite trent ut i forhold til dei andre instruktørane... Men eg veit at det egentlig ikkje stemmer. Over til noe MYE kjekkare, trening! langintervallar, 4x1km: 1km: 11.5 km/t 1km: 11.5 og 12 km/t 1km: 11.5 og 12/km/t 1km: 12 km/t Gikk 300 meter mellom kvar intervall. Bedre mølla enn sist- det gjør ein stor forskjell for meg. Styrke bryst/skuldre: Benkpress: (10x20kg) 12x32kg 4x35kg 5x35kg 5x35kg 20x20kg Skulderhev: 7x8.5kg(per manual) 7x8.5kg 6x8.5kg+ fronthev med 4kg Enigmas skuldersett: 2.5kg, 5kg, 2.5kg Hofteflex: 10 reps og trilla av Blir ørlitegranne bedre i benken for kvar gong. Det funker jo! Trena konsekvent, og ha lang pause (tre dagar) mellom kvar økt 3 av 50 økter unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. februar 2012 #1191 Del Skrevet 16. februar 2012 Flinkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #1192 Del Skrevet 16. februar 2012 Tihi, takk Klar for ny fres i dag. Rygg og bein skal få svi! Knebøy Negative chins Utfall Nedtrekk Roing Så blir det studietur på noen andre sin IW-time i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #1193 Del Skrevet 16. februar 2012 Knebøy: 10x20kg, 10x40kg 5x50kg 7x50kg (bøy til benk) 6x50kg Negative chins: 5. Gikk litt saktare ned enn sist, det kjem seg. Utfall: 3 rundar med 10x20kg på kvar fot Smalt nedtrekk, underhåndsgrep: 5x40kg 1x50kg 1x55kg 5x40kg Kabelroing: 10x40kg 6x50kg 5x50kg Beinpress: 10x90kg 12x100kg 12x110kg 1x150kg (bare måtte!) Knebøy føltes ikkje heilt bra i dag, kom frampå og knota litt med heile øvelsen. Heldigvis var beinpressmaskina reparert så eg fikk trent beina ordentlig. Knebøy kjennes egentlig meir ut som ein balanseøvelse enn ein styrkeøvelse til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #1194 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) IW-time unnagjort, men var ganske sliten i beina etter styrken før i dag, så eg var bare halvvegs med. Kan vel kalle det mosjon heller enn trening. Konklusjon: MYE lettare time. Mye mindre variasjon i takt (min er intervall, så forståelig), men og saktare takt generelt. Og mindre pushing/oppmuntring. Men veldig OK musikk. Kanskje litt enklare, altså mindre avansert. Mulig eg gjør det litt for vanskelig. Pluss et par småting eg rett og slett hadde glømt. Er glad for at eg gikk og sjekka, så veit eg det. Trur eg skal nedjustere farten litt. For øvrig var det få folk på denne timen og....kanskje det ikkje er meg det er noe galt med? 4 av 50 økter unnagjort! (har ikkje talt med denne siste) Endret 16. februar 2012 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #1195 Del Skrevet 17. februar 2012 Såååå...støøøøl...ååååh Og i dag får vi ved. Gjett kem som skal bæra den. Kan bli interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #1196 Del Skrevet 19. februar 2012 Ingen vedbæring på meg, i stedet fikk vi hasteinnkalling, og måtte bistå på et brannsted resten av dagen/kvelden. Så fredagen besto i: vassing i snø, bæring av tungt stæsj, og mye venting ute i kulda. Såkalt kvardagsmosjon. I går jobba eg i 10 timar på fotografering utendørs, med mye rigging og bæring, så var temmelig utslitt på kvelden. Skal ha instruktørtime i dag, men armane verker så mye at eg trur eg skal utsetta bryst/skuldertrening til i morgon. Då blir det bein i stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #1197 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) 50 min Indoor walking Tøying Styrke bein: Knebøy: 10x20kg 8x40kg 7x50kg 6x50kg 2x60kg 3x60kg (elendig teknikk!) 10x40 kg Planken: 30sek, 25 sek, 30 sek (er litt lat på denna) Utfall bakover: 10x23kg (to manualar samanlagt) Utfall forover: 10x 23 kg 10x23kg Goblet squat: 10x11.5kg Beinpress: 10x100kg 12x100kg 9x100kg Fullstendig pulverisert i beina etterpå. Knebøy, ass. På 50-en følte eg meg relativt sterk og stødig, men med 60 på stanga kollapsa stilen. Men eg SKAL bli bedre. Dei gangane eg får det rett til teknikkmessig, kjenner eg kor mykje eg har inne. 5 av 50 økter unnagjort! (har bestemt meg for at to økter teller som ein dersom dei kjem rett etter kverandre, som i dag) Endret 19. februar 2012 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #1198 Del Skrevet 19. februar 2012 Plan for veke 8: mandag: bryst og skuldre (+rygg) tirsdag: intervall eller langløp onsdag: instruktørtime torsdag: intervall eller langløp fredag: bryst og skuldre lørdag: rygg+bein søndag: fri Blir etter all sannsynlighet omrokkering på dagane, men dette er øktene eg skal gjennomføra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #1199 Del Skrevet 20. februar 2012 Styrke bryst/skuldre (+litt rygg) Oppvarming: 25 min gange på mølla med stigning, tøying Benkpress: 10x20kg, 10x32.5, 10x32.5, 10x32.5 (kult! økte fra 30kg forrige gang) Nedtrekk: 5x40kg 7x40kg 7x40kg Negative shins: 7 (men datt egentlig bare ned som ei strømpa i dag) Nedtrekk smalt underhåndsgrep: 10x40kg Skulderpress: 10x8.5kg 8x8.5kg 7x8.5kg Enigmas skuldersett: 2.5kg, 5kg 2.5kg Venstre skulder føltes omtrent som om den flerra opp på slutten. Litt vondt, litt deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. februar 2012 #1200 Del Skrevet 20. februar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå