Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Formen kom seg den, og i går blei det tilnærma normal trening.

Oppvarming: jogg/løp på mølle i 15 min ca.

benk:5x20kg 1x30kg 1x35kg 1x37.5kg 1x40kg, 10x30kg 6x30kg

Nedtrekk smalt underhånsgrep: 10x35kg 2x45kg 1x55kg 0x60kg

Negative chins(et forsøk): 2

skulderpress: 8x9kg 6x9kg+5x6kg

ein runde med skuldersett, 2.5kg

Kjenner at eg har tatt i i alle fall. :) Sjelden men god følelse å vera støl i brystet. Superglad for at eg fikk opp 40kg i benken. Det er jo maksen min, og eg var uten noen spottar.

Lenge siden eg har trent noen særlig bra benk/bryst generelt, men eg MÅ få det inn skal det bli bedre. Synes det er vanskelig å motivera seg for ting ein er svak i. I mitt tilfelle "stjeler" brystøvelsar veldig mye av kreftene, og andre øvelsar som involverer armane blir deretter, så det er nesten så det holder med ein øvelse per økt. Kanskje noe å vurdera, å benka etter løpetrening f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dagens trening:

45 min Indoor walking

ca 30 min styrketrening:

Knebøy (5x20kg) 6x40kg 5x50kg 5x50kg 5x50kg

Utfall: 10x20kg på kvart bein

Negative chins: (et forsøk) 4

Nedtrekk smalt underhåndsgrep: 5x35kg 2x40kg 1x55kg 1/2x60kg :fnise:

Nedtrekk: 6x35kg 10x30kg 10x30kg (lite futt igjen her)

Ellers litt småfjas med kabel og bicepscurl.

Ang "negative chins" så er det ikkje heilt det...eg starter på toppen, men detter bare ned, klarer ikkje senka meg sakte ned. Så eg veit ikkje heilt ka eg skal kalla det. Endå er eg for svak oppe og for tung nede. Og med et forbud mot å slanka meg...då er det vel bare å bli schvinschtærk då!

Så langt ligger eg litt på etterskudd med trening. Målet var å trena 4 gangar i veka, men på grunn av sjukdom og reise ligg eg marginalt under. Neste veka skal eg ta igjen det tapte, satser sterkt med 6 treningar. :)

Mandag: Langkjøring løp

Tirsdag: Styrke boverkropp

Onsdag: Intervall+indoor walking

torsdag: styrke bein

Fredag: styrke overkropp +lang skitur

Lør: fri fri

Søndag: skitur, mulig styrke bein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 blå betyr innetrening. Og på mølle spring eg ikkje så lang.

Ikkje så fort heller, viser det seg!

Intervallar:

Oppvarming lett løp ca 10 min.

1km: 11.5km/t

300m gange

1km: 11.5 og 11 km/t

300m gange

1km: 11 og 11.5 km/t

400m gange

1km: 11 km/t

Starta i den tru at eg skulle auka farten etter kvart...men nei. Ein av dei tyngste øktene eg har hatt, kroppen ville jo ikkje framover. Vondt å få oksygenopptaket i gang og, det føltes heile tida som at eg ikkje fikk "nok" luft.

I forhold til sist intervalløkt var et ein nedtur, men då sprang eg jo på tidenes beste tredemølla. Her var det tilbake til knallharde, lett oppoverstilte tulle-møller. Jaja, unnskyldningane står i kø her... :fnise: Er uansett stolt over at eg gjennomføret, for artig var det ikkje! Men kjennes desto bedre no, klapper meg sjøl på skuldra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du skal klappe deg på skuldra over den økta! :tommelsmil: Jeg føler ofte at det er øktene man virkelig sliter seg gjennom som gir meg mest, selv om det er helt pyton der og da. Men følelsen av å ha klart å fullføre det som bare føltes som ei drittøkt fra A til Å er nesten uslåelig. :ler: (Men så klart jeg foretrekker øktene som ikke er sånn, jeg er ikke helt gal heller.)

Ang. negative chins så kunne det kanskje hjelpe om du har noen til å spotte deg/støtte ørlite på vei ned? Det kan være veldig god hjelp til å klare å ta hele den negative selv etterhvert. Øh, krunglete forklart, men du skjønte kanskje?

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, kjenner go´følelsen no. Fikk testa psyken min litt i dag, det hadde eg bare godt av.

Chins: Skjønte! Har ein mann som av og til er med, så då kan eg bruka han. Ellers må eg forsøka å ta i bruk benkar, muligens strikk e.l. Er såpass sjenert at det er uaktuelt for meg å spørra folk eg ikkje kjener om dei kan "holda litt rundt meg" på gymmen... :ler:

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først overkroppstrening, så ein time indoor walking.

Benk: 10x20kg 10x30kg 10x30kg 10x30kg (så vidt)

Nedtrekk bredt grep: (5x25kg) 4x40kg 10x35kg 9x35kg 8x35kg

Skråbenk: 6x11.5kg(per manual) 10x9kg 8x9kg

Skulderpress: 6x9kg 5x9kg+6x6kg 8x6kg

Litt sidehev i kabel

Sittande roing m/kabel: 10x45kg 10x45kg 12x50kg

+45 min Indoor walking

Starta friskt med benk, og peisa ut armane såpass at resten av økta var ganske amputert ka bryst og skuldre angår. Men benken gikk bra synes eg!

Venstresida av kroppen min streiker, spesielt i bryst/skulderøvelsar, men og på beina (men ikkje i rygg, merkelig nok). Så skulderpress fungerer slik at høgresida er så vidt i gang, mens venstresida ikkje f får opp manualen, og eg begynner å bruka feil musklar for å kompensera (som regel trapesius). Har noen sener/musklar (aner ikkje!) mellom armen og brystet, som er veldig stramme og ofte blir litt ømme. Burde kanskje få sjekka det hos fysioterapeut, siden det faktisk er eit aukande fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenetrenetrene...nok ein dobbelttrening i dag! Flink, no :)

Styrke bein:

oppvarming: 20 min ellipse, utfall, tøying

Knebøy: 10x20kg 7x40kg 8x40kg 10x40kg (jobba og sleit med teknikken!)

Utfall m/10-kilos skiver i kvar hånd: 3x10 kvar fot

I supersett med strakmark med samme vektskiver, 2x10 (klarte ikkje siste runden :gjeiper: )

Markløft: 8x60kg 6x60kg og sumomark: 3x60kg

Fullstendig gele i beina etterpå. Så det blir spennande når eg no skal ha Indoor walking om ein times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så død i kveld.

Etter planen skal eg springa langtur i morgon. Varselet melder stiv kuling/storm og 14 minus. Såeh... :sjenert:

Plan B er styrke på overkroppen. Må alltid ha plan B!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller plan C: kvardagsmosjon! Var ute og traks ai det usannsynlige drittværet i over ein time i går. Det blei ikkje tid til noe trening, for mange avtalar.

I dag har vannet i rørene frosse til is, og varmekabelen er ødelagt, så eg venter spent på fortsettelsen. Noe trening blir det då ikkje, siden dusj er utilgjengelig. Treningssenteret mitt har nemlig ikkje tilgjengelig dusj på dagtid. Oh well.

I ettermiddag er det meininga at vi skal til fjells på ski for å passe ei hytte. Men været er jo heilt sykt, minus 15 og kuling... merkelig nok blir eg litt gira av det. Tenker at: visst f skal vi klara det! Det går jo, men behagelig blir det neppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite å melda. Bortsett fra at psyko-turen gikk fint, men at eg ikkje har trent siden.

:tristbla:

Har hatt eit kraftig tilbakefall med eteforstyrringa, og føler meg slapp, tjukk og utrent. Vil ikkje gå på gymmen. Helst vil eg ikkje gå noen steder, og når eg er i det humøret, er gymmen det aller verste. Så eg har bare holdt meg inne, og levd i mi eiga boble.

Men. Eg må bare dra meg opp av hengemyra. Bra dag i morgon. Kjem meg på trening då.

Gleder meg til å kjenna meg bedre. Og no kjenner eg meg litt bedre allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne perioder er så ufattelig kjipe. Håper du klarer å dra deg opp av hengemyra igjen. Ny dag, nye muligheter, og vi er her og heier på deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, snille. :)

Dagen starta ille men har stabilisert seg. Får masse støtte og det hjelper. Og: eg kom meg på trening! Det er ubeskrivelig godt å kjenna kontakt med kroppen igjen, etter å ha "kobla den av" i fleire dagar. Blei pick´n´mix-økt. Sterk var eg og- i bryst av alle steder!

15 min ellipse

tøying og bøying

Benk m/manual: (5x9kg, 5x11.5kg) 6x14kg 7x14kg 2x16kg+5x11.5kg

Nedtrekk: (5x25kg) 7x40kg 6x40kg 6x40kg

Knebøy: 5x20kg 10x30kg 10x30kg 10x40kg (sakte og teknikkterpete)

Utfall m/20 kg-stang: 10 kvar fot

Enigmas skuldersett: 1 runde med 2.5kg-skive

Alt eg rakk, no tar eg langhelg på festival med mye bedre magefølelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye alkohol, lite søvn og mye sjokolade for å reparera, klarte eg å komma meg på gymmen og prestera følgande:

15 minutt oppvarming m/gange/løp

tøying

Benk: 10x20kg 10x30kg 4x35kg 4x35kg 4x35kg 14x20kg :)

Skulderpress: 6x9kg 6x9kg 6x9kg+ 5x6kg

Enigmas skuldersett: 2.5kg, 5kg, 2.5kg

Planken: 3x20sek (jadda...)

Bicepscurling og tricepscurling sånn dann og vann

Sterk i dag! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...