madam_mim Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #1141 Del Skrevet 3. januar 2012 Starta fint med styrke på bein i går, knebøy, beinpress og av alle ting, lårcurl. Følte for noe nytt I tillegg smalt nedtrekk så hadde eg ikkje tid til meir. Været har begynt å bli orderntlig vinter, så snart blir det løping ute på snødekte vegar! Vi skal springa Tromsø midnight sun maraton, 30. juni. Det halve, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #1142 Del Skrevet 4. januar 2012 Gårsdagen blei det med ein gåtur. Var så støl at eg visste ikkje heilt kor eg skulle gjøra av meg utover dagen. Treningspauser, ass, bare tull :gjeiper: Å vera støl likar eg jo egentlig, men ikkje akkurat der eg er støl no- over knærne! Dessverre er det knebøy som er problemet. Kjenner det kanskje såvidt i rumpa, men det er musklane rett over knærne som virkelig får gjennomgår. Detter liksom frampå og alt føles feil-sjøl med lite belastning, brei beinstilling, ass to the grass og god oppvarming. I tillegg får eg sinnsykt vondt av stanga som ligger og presser noe så innihampen på toppen av ryggen/skuldrene (ka heiter det akkurat der?). Dåkke som har lest her ei stund er vel passe lei av å høra om at eg sutrer om knebøy. Eg får gjøra noe ordentlig med det eller gi f i heile øvelsen tenker eg... Dagens: oppvarming 30 min Indoor walking 45 min Styrke rygg og skuldre, mage. Var på senteret i over tre timar-ny rekord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #1143 Del Skrevet 6. januar 2012 Rekordkort skitur i dag- var ute max 40 minutt, men det var bra, fikk svetta ein heil del! Dessuten gir jo utendørstrim friskus-poeng og bedre humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #1144 Del Skrevet 8. januar 2012 Laaang skitur i dag- over tre timar brukte vi. Ikkje veldig tungt egentlig, men det tar jo på med all den friske lufta. Vel heime bare det på instruktørtime igjen så eg vil tru eg skal sova meir enn bare litt godt i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #1145 Del Skrevet 11. januar 2012 Mandag: nadanix! Tirsdag: ein runde i klatreveggen, som resulterte i akutt nakkesmerte. Måtte gi opp klatringa men gjennomførte bakkeintervallar etterpå. The pain. Kjørte Puls-Yngvar sitt opplegg med 10x100m i relativt slak oppoverbakke. Var ganske ille men fikk ikkje heilt opp farten pga vondt i nakken. Onsdag: 50 min indoor walking. Jada så neida, ikkje det heilt store men blei jo litt satt ut av denna vondten. Kjem sterkare tilbake allereie i morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #1146 Del Skrevet 12. januar 2012 Endelig litt løfting. 12 min oppvarming, litt tøying, ca. 40 min styrketrening på bein. Strakmark, 3 sett med 10x50kg vanlig mark, 1 sett 8x60kg goblet squat, 3 sett 8x14 og 16.5 kgkg ettbeins bulgarske knebøy uten vekter, 10 reps kvar fot beinpress: 3 settx 10 reps med 90, 100 110kg ettbeins beinpress 10x35kg kvar fot beinpress 10x100kg Beinpress er fint for der tør eg å bare GJE PÅ, i motsetning til f.eks. knebøy. Tok det med ro med marken pga nakke/skulder. Neste gang blir det tøffare! Ellers kan eg melda om at eg no har gitt meg sjøl lov å eta brødskiver igjen. Og eg fungerer så mye bedre at det nesten er litt nifst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #1147 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Fredag: bare øl Lørdag: 11km rolig jogging Søndag: Imponerande kort skitur på ca 40 minutter, samt 45 minutter indoor walking MYE god mat, ein del alkohol og passelig med trening den her helga. Satser på ski og styrketrening i morgon. Løpinga begynner å ta seg opp, vi har såvidt begynt å innstilla oss på halvmaraton i sommar. Kanskje litt unødvendig å starta så tidlig, men er liksom i humøret til det. Med et håp om å springa på bedre tid enn i fjor kan det vel neppe trenast for mye (joda, eg veit at det kan det, men sant...). Endret 15. januar 2012 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1148 Del Skrevet 16. januar 2012 Skitur måtte byttas ut med akutt snømåking. Eg tør påstå at det er minst lika heftig med 40 minutters måking som to timars skitur! Etter jobb var eg sliten og sulten og sur, og når treningspartner meldte avbud bestemte eg meg for å droppa den planlagte styrketreninga. Men då eg var komt heim snudde eg i døra og for på senteret. Jippi! Markløft: 10x20kg 10x40kg 8x60kg 5x65kg 5x65kg 5x65kg Nedtrekk: 10x25kg 6x35kg 6x35kg 4x40kg Benk med manularar: 10x9kg 5x11.5kg 8x9kg skulderpress: 10x6.5kg 10x6.5kg 12x6.5kg Kjente at armane hadde jobba før i dag. Vektene blei deretter. Gleder meg til å reisa vekk! Håper å få bevegd meg litt, tar med joggeskoa. Drop-in trening blir litt dyrt å satsa på, men jogging er jo gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2012 #1149 Del Skrevet 16. januar 2012 40 min måking!? Jeez ... Glad jeg slipper å måke jeg, ikke rart du var død i armene. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #1150 Del Skrevet 22. januar 2012 Det høres kanskje rart ut, men eg liker å måka snø. Det er veldig tungt og kanonbra trening. I tillegg er det nyttig, for ikkje å si nødvendig. Så det gir dobbel tilfredstillelse og superwoman-poeng! I løpet av denne veka har det blitt minimalt med trening, men hadde ei veldig god økt på et Sats-senter der eg var. Først langintervallar, 4x1km, med tempo på 11.5 og 12, til og med 12.5 på slutten. Mølla var veldig behagelig å springa på, trur det hadde noe med fartsøkninga å gjøra. Eeventuelt all den gode maten eg hadde kosa meg med forut. Etterpå blei det ei fin heilkroppsøkt med knebøy (som fungerte skikkelig bra!), markløft og benkpress. I dag forsøkte eg meg på trening, men feilberegna åpningstida på gymmen, så det blei et kvarters styrketrening i stedet for ein time. Uansett, benkpress m/manualar og nedtrekk, samt litt skulderpress. Bra trøkk men fikk ikkje heilt varmen i kroppen. I morgewn blir det utendørs løp, satser på mila eller så. Bør ha masser av energi etter ei veka spekka med kaker, sushi og øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #1151 Del Skrevet 23. januar 2012 To økter i dag. Styrketrening på morningen, trente skulder og rygg. Nok et forsøk på Enigmas skulderset med 5 kilo-skive, denna gangen klarte eg eit fullverdig sett! Løping på kvelden. Dessverre hadde gradestokken krope ned til 12 blå så vi droppa lang tur, og sprang i stedet 6 km. Kunne strengt tatt ha løpt lengre uten problem, for vi fikk opp varmen, men det kjennes ikkje lurt å ta seg alt for mye ut når det er pinnkaldt. Når eg blir skikkelig andpusten, får lungene litt vel mykje av den isklade lufta. Bank i bordet, for eg føler meg uggen i kveld. Håper eg ikkje blir sjuk. Det er fullstendig unødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. januar 2012 #1152 Del Skrevet 24. januar 2012 Virker som du er skikkelig i siget om dagen, Mim. Veldig bra jobba. for fullverdig 5-ks sett på skulderøvelsen min, det er TUNGT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #1153 Del Skrevet 25. januar 2012 Tusen takk, Enigma. Blir stolt når du sier sånt. Eg VIL bygga skuldre og har innsett at det er bare å peisa på. Dessverre blei eg ikkje bare litt uggen her om dagen, men kanonsjuk. Den påfølgande natta var et marertitt. Må ha fått i meg noe mat eg ikkje tolte, for eg var for det meste på badet og ikkje i senga. I går bare sov eg, hadde feber og blei kvalm bare av tanken på mat. På bedringens veg i dag, klarte å eta litt frokost i det minste. Dette er for øvrig den kraftigste matforgiftningen eg noen gang har hatt. Pleier å gå over på ca 6-8 timer for min del. Er usikker på akkurat ka eg har spist som har utløst detta, men heretter skal eg vera nøye med å sjekka datoar, vaska skjærebrett og kasta mat eg er usikker på. Oppfordrer alle andre til det samme, for tru meg, detta vil du ikkje oppleva! Dagens matvett-leksjon fra Madam Mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #1154 Del Skrevet 25. januar 2012 Og når ein er småsjuk og ikkje får trent, er jo det einaste fornuftige å laga treningsprogram. Fram til april vil eg forsøka meg på ein moderat oppvarming til halvmaraton, med to løpeøkter i veka: intervall (4x1km) og langkjøring (1 mil+). I tillegg vil eg ha to styrkeøkter på overkropp og ei styrkeøkt på bein. Av erfaring veit eg at eg må kutta ned på bein når eg trappar opp løpinga. I tillegg til detta har eg jo instruktørtimar, og ikkje minst livet, som til stadighet forkludrer/beriker treninga mi. For å ikkje gå på ein smell, vil f.eks. lange skiturar tella som langkjøring. Styrkeøvelsar eg vil ha med: overkropp: chins m/assistanse eller negative chins benkpress skulderpress roing nedtrekk Enigmas skuldersett (sjefen, detta! Du burde ta patent!) bein: markløft knebøy leggpress utfall av no slag Meeen- eg tar gjerne imot forslag til justeringar. Mitt ultimate mål er jo å bli større og sterkare i overkroppen, slik at eg balanserer pæreformen litt, og klarer å gjøra ting som armhevingar utan å dø. Funksjonelt, altså. Litt estetisk. Og artig. Tre ting på ein gang- det går jo??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #1155 Del Skrevet 26. januar 2012 Er så godt som frisk no, og kvinner meg opp for litt trening. Har klart å få i meg litt mat i alle fall. Satser på bein i dag, med: knebøy markløft utfall tåhev (dette refererte eg visst til som leggpress i forrige innlegg) beinpress Intervall var egentlig ein del av planen, men føler meg ikkje i form til det enno. Leste på ein eller anna fitnessblogg om noen som pleide å springa 4 min-intervallar på 15-16 km/t. SYKT! Og eg som kjenner meg flink når eg klarer det på 12 km/t :gjeiper: Men eg har klart 13 ein gang då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #1156 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Jaha...då har eg "trent". Eller, vært på besøk på treningssenteret i alle fall. :gjeiper: Følte meg uggen fra starten av, kaldsvetta og hadde hetetokter på mølla, der eg for øvrig bare gikk... Gjorde litt tøying, knebøy og utfall uten vekter og knebøy og strakmark bare med stanga. Kjente meg halvdød, men trur eg hadde godt av litt bevegelse. Litt er bedre enn ingenting. Dritt å vera sjuk! Ein skuleklasse hadde gym i salen ved siden av senteret. Eg begynte å tenka over kor mykje eg hata gym når eg gjekk på skulen sjølv, og kor lite glede eg hadde av fysisk aktivitet då. Har kanskje noe med at mye av det vi gjorde var lagspill, noe som bare bekrefta kor dårlig form eg var i. Sikkert mange som kjenner seg igjen i dette. At ingen passerer til deg, du bare er til stede på banen, veit ikkje ka du skal gjøra, gymlæraren kjefter på deg fordi du ikkje speler, så du må springa formålsløst rundt på banen, for at det skal se ut som du er med. Men det er du jo ikkje. Reglane kunne eg heller ikkje, visste bare at det var to lag og to mål. Men lærte jo fort at det bare var guttane som spilte. Slik var det på barneskulen, men spesielt på ungdomsskulen. Sjølvsagt skulka eg gym så ofte eg hadde samvittighet til det. Ikkje før på vidaregåande fekk vi ein gymlærar som forsto at ikkje alle elsker lagidrett, og at det faktisk ekskluderer store delar av klassen. Vi trente i stedet mye jogging, aerobic, dans, styrke. Sidan faget slutta å vera ein ukentlig demonstrasjon av min fysiske underlegenhet, slutta eg å skulka. Det var til og med kjekt nokre gonger. Hørtes ut som det var fotball på gang i dag. Det ga meg bare ubehagelige minner. Håper gymfaget har komt litt vidare, slik at alle kan vera med og ha glede av trening (og ikkje berre dei som allerede er toppscorarar på guttelaget). Men solskinnshistorie er det altså: for eg var jo der og trente frivillig, fordi eg hadde lyst! Og trening, det hadde eg aldri sett for meg for 15 år siden at eg nokonsinne skulle få lyst til. Endret 26. januar 2012 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. januar 2012 #1157 Del Skrevet 26. januar 2012 Så kjedelig å være syk. Kjenner meg godt igjen i det med gym. Jeg var god i et par ting (innebandy og fotball med tennisball, men stort sett så var jeg elendig, og guttene i klassen prøvde helst å bruke meg som blink. Gym var et mareritt, men nå som jeg selv kan velge hva og hvordan jeg vil trene elsker jeg det jo. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 26. januar 2012 #1158 Del Skrevet 26. januar 2012 Hei, du hadde ramla ut! Jeg også liker snømåking, spaing i hagen og sånn. Ikke bare er det god trening, det er også en nyttig grunn til å være veltrent. Ikke omgangssyke du fikk, da? Ang. gym i dag elsker i hvert fall mine to det, nå er de relativt glad i alt fysisk, og jeg får inntrykk av at det er ganske variert med mye forskjellige leker. Men når jeg tenker meg om har jeg egentlig ikke peiling på hva de driver med? Spørre i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #1159 Del Skrevet 26. januar 2012 Enigma: min rolle var også i stor grad å vera blink...er ballredd den dag i dag. Så bra, Klips, då kan vi få inside information fra kidsa Trudde egentlig ikkje det va omgangssjuka, for då burde vel sambo blitt sjuk og? Med mindre han er superresistent då. Det kan jo tenkast. Skit samma, no er det snart over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 26. januar 2012 #1160 Del Skrevet 26. januar 2012 Godt er det. Jeg unngikk det nå selv om hele gjenge her hadde det, så det er ikke obligatorisk selv om det er i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå