Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg trenger å bli med huseier til banken for å få opprettet et depositumskonto. Og jeg jobber 8-16 så da må det bli i arbeidstiden. Kommer jeg til å bli trukket i lønn, eller går dette under betalt velferdspermisjon?
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Det må du spørre jobben om; forskjellige arbeidsplasser har vel forskjellige regler når det gjelder dette
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Det må du spørre jobben om; forskjellige arbeidsplasser har vel forskjellige regler når det gjelder dette Spør for jeg har ikke den mest samarbeidsvillige arbeidsgiveren. Så jeg lurte på om det var en lov eller noe som jeg kunne referere til : )
Gjest strykebrett Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Du har nok ikke krav på noe nei, men kan du ikke bli igjen etter jobb og jobbe det inn?
Gjest Spinell Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Det du spør om havner ikke under tariffbestemmelsene om korte velferdspermisjoner, men du bør finne ut om det er lokale bestemmelser ut over dette på din arbeidsplass. Hvis du ikke har rett til betalt fri for dette får du vurdere hva som er mulig for deg av følgende: -bruke fleksitid -be om å få arbeide inn fraværet før/etter ordinær arbeidstid -avspasering (hvis du har arbeidet inn noe tid på forhånd) -ta ut en feriedag og benytte dagen til å ordne andre ærend samtidig, eventuelt bare nyte dagen, ta en langhelg etc -eller rett og slett bli trukket i lønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå