Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

HVordan vet jeg om jeg kler best varme eller kalde hårfarger?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk farger fra begge skalaene, og se på deg selv i speilet i dagslys. Evt få en god venninne til å hjelpe deg med å se. Et annet triks er å sminke seg med hhv korall (varm) og sjokkrosa (kald) leppestift, og se hva som står best til huden. Hvis du har noen klesplagg som noen sier at du kler veldig godt, kan du se om de har varme eller kalde farger. Dessuten; hvis du har en yndlingsfarge, er det mest sannsynlig en farge du kler godt.

Se på fargen på hud, hår og øyne (rangert fra viktigst til mindre viktig i fargeanalysens verden) :enig:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har varme farger i hud og øyne, og bruker stort sett klær med noe varme (men kanskje nokså nøytrale jordfarger), men synes jeg kler kalde hårfarger bedre enn varme... samtidig har det en god del å si hvor dyp fargen er og hvor "mye" varme eller kulde det er i den. Det kan jo være fint med både kontraster (varm og kald) og nyanser (av varm eller kald) :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har varm/nøytral hudfarge som kanskje går litt mot oliven, mørk kommunefarget utgangspunkt, og mørke blågrønne øyne. Hos meg er det kun de kaldeste hårfargene som fungerer, og det er stadfestet av mange frisører. Alt annet får meg til å se sykelig ut.

Skrevet (endret)

Ta en fargeanalyse for best mulig svar. Eventuelt kan du slenge opp et bilde av deg her, så kan vi hjelpe deg?

Jeg har forøvrig mange tips om hvordan man finner hvilke fargen man kler i bloggen min (se signaturen) om det skulle være av interesse.

Jeg har varm/nøytral hudfarge som kanskje går litt mot oliven, mørk kommunefarget utgangspunkt, og mørke blågrønne øyne. Hos meg er det kun de kaldeste hårfargene som fungerer, og det er stadfestet av mange frisører. Alt annet får meg til å se sykelig ut.

Hud med olivenfarget undertone er faktisk et tegn på kald hudtone, så da er det ikke rart du kler kalde farger bedre enn varme. :)

Endret av phronima
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta en fargeanalyse for best mulig svar. Eventuelt kan du slenge opp et bilde av deg her, så kan vi hjelpe deg?

Jeg har forøvrig mange tips om hvordan man finner hvilke fargen man kler i bloggen min (se signaturen) om det skulle være av interesse.

Hud med olivenfarget undertone er faktisk et tegn på kald hudtone, så da er det ikke rart du kler kalde farger bedre enn varme. :)

Så hyggelig av deg! jeg sender deg en mail med diverse bilder av meg fra blond til mørk så kan du si hva du syns! er du frisør eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...