Pjukset Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg ser at dette kameraet har fått gode skussmål, er det noen som har det og er fornøyd? Har EOS 450D nå, men vil avansere. Tenkte litt på 7D, men kanskje det blir litt for avansert, man får vel mye for pengene for 550D ettersom jeg forstår.
proxypac Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 (endret) 7D er i hvert fall et fantastisk kamera, og siden 550D har hentet mye fra sin "storebror" 7D, vil jeg anta at også 550D er et flott kamera. Her er en ganske grundig test av 550D: http://drp.ly/W8r1p Det jeg er usikker på er hvor stor forskjell du vil synes det er på 450D og 550D. Det er klart at 550D har en del nye funksjoner å by på, men hvis målet ditt er å vokse som fotograf, så tror jeg du får mer utbytte av et kamera som 7D eller 50D. Disse kameraene er ganske så avanserte og de gir deg rom til å utvikle deg, og være enda mer kreativ som fotograf Hvis du kan klare deg uten de nye funksjonene som film og liknende som 550D/7D har, selger fotovideo 50D til 4995,- Det er MYE kamera for pengene!! http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=99238 Lykke til med valget! Endret 3. mai 2010 av proxypac
Safira Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Hva er det du er misfornøyd med med 450D? Hvilke funksjoner savner du? Det er ikke tvil om at 50D til 4995 kr er et meget godt kupp, så jeg synes du burde ta med det også i betraktningen (med mindre filming er vikiktig for deg).
Pjukset Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er ikke misfornøyd med 450D, men jeg har utviklet meg mye, og noen mente at jeg burde avansere litt i kamerahus. Så 550D ble skrytt opp i skyene, så derfor jeg lurte
Safira Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Du vil selvfølgelig merke oppgraderingen til 550D, men jeg vil ikke tro at det i og for seg blir en veldig stor oppgradering. Altså, kameraet er uten tvil veldig bra, men du får ingen flere knapper som gjør det lettere å foreta innstillinger raskt osv. Du får muligheten til å bruke høyere ISO, bedre skjerm, flere megapixler og muligheten til å filme. Bortsett fra det så er det vel ikke så mye forskjell(?). Dersom du skal avansere fordi du føler deg "hemmet" at det kameraet du har i dag ville jeg heller gått for 50D eller 7D. Jeg vil kanskje ikke kalle det å gå fra 450D til 550D å avansere, men det er jo en grei oppgradering. Som du sier så virker det som om man får mye for pengene. Jeg vil ikke tro at 7D er for avansert dersom du føler deg fortrolig med 450D. Litt lesing i manualen blir det kanskje. (Jeg ville kanskje heller brukt pengene på optikk dersom du i utgangspunktet ikke er misfornøyd med 450D)
lilleGrethe Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Vi har nettopp kjøpt 550D, og er fornøyd hittil. Men som det skrives over, det er nok ikke den store oppgraderingen fra 450D. Hvis du vil ha film-mulighet vil jeg nok kjøpt et eget filmkamera istedenfor å kjøpe 550D - vi tok noen testfilmer inne, og det ble ikke skarpt med litt raske bevegelser.
Supramundane Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har nettopp kjøpt 550D og elsker det, men kan ikke si noe om hvor stor overgangen vil være for deg som har 450D fra før av. Syns det er et helt supert kamera!
Pjukset Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2010 Jeg legger heller penger i objektiver, og oppgraderer til 7D når tiden er moden. Takk for gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå