Gjest gjest_TS Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 det har seg sånn at i løpet av de siste par mnd så har ei venninne av meg vært altfor opptatt av kjæresten min! som feks: *hver gang vi møtes spør hun etter han..hvor han er, hvordan han har det.. (det gjør egentlig ingenting..men når hun spør om han i stedet for å spørre hvordan JEG har det..så er det litt spesielt syns jeg) *på nyttårsaften satt hun og klappa på et ledig sete i sofan for å få kjæresten min til å komme å sette seg mer "behagelig" ved siden av henne, i stedet for å sitte ved siden av meg.. *mase på at jeg skal ta med meg han når vi skal møtes på kafè med venninner..(HVER GANG) (det blir helt feil å ta med han når jeg skal møte venninnene mine på en vanlig kafe date) *chatte med han og be han på filmkveld da jeg var bortreist!!! (Det er greit at de chatter sammen men å be på FILMKVELD da jeg var BORTREIST??) vil bare legge til at han dro ikke! han syns det var helt feil! - hun skrøt av at de hadde chatta sammen i over en time og det var sååå koselig, men hun har ikke nevnt for meg at hun ba han på filmkveld!det fortalte kjæresten min meg..og da jeg spurte kjæresten min om hva de snakket om så lenge, så sa han at de ikke snakka så lenge siden hun hadde sett på tv og han hadde spilt spill samtidig som de chatta så det var bare av og på i en time..men til meg presiserer hun at de snakket så lenge med hverandre og at det vaaar sååå koooseeeliiiig... *og så plutselig ut av det blå forteller hun at de hadde sendt mld med hverandre og smilte som om at det var en selvfølge at de hadde sånn kontakt da de egentlig bare har møttes max 10 ganger i løpet av 4 år! ja jeg er enig i at kjæresten min har vært dum som har sendt mld osv.. men jeg velger å stole på han.. han kan ikke noe for at ho er helt opphengt i han! og ja jeg har kjeftet på han! nå har jeg fått så nok av det tullet der så jeg vil si i fra men jeg greier ikke å få det til å bli saklig.. jeg blir bare så vannvittig forbanna og da blir det ikke noe ordentlig som kommer ned på papiret eller ut av munnen.. hva ville dere gjort? noen tips?
Gjest *Twinklestar* Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 det virker kanskje litt som om hun prøver å få deg sjalu eller noe? men uansett. hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det rett ut. det er ingen vei utenom og hun kan ikke fortsette på denne måten.
Anglofil Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Hun virker en smule betatt av ham ja, kanskje også forelska. Jeg ville sagt det rett ut: sånn oppførsel tolerer jeg ikke. Hun får finne seg sin egen kjæreste som ikke er din type. Uansett, venninner skal ikke gå etter hverandres kjærester, mener jeg da, med mindre det er greit for de venninnene det gjelder. Mvh Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Kjæresten din bør kutte all kontakt med henne, ikke fordi du ikke kan stole på ham men fordi han ut av respekt for deg bør ta et standpunkt å vise henne at han ikke har noen interesse av kontakt med henne når han heller har deg. Du sier du stoler på kjæresten din, men han bygger jo opp under hennes fantasier og da er dette like mye hans feil som din. Hadde han ikke hatt kontakt med henne ville hun heller ikke hatt noe å spille på. Jeg hadde også tona ned kontkaten med henne, hvorfor skal du ha en venn som åpenlyst forsøker å gjøre deg sjalu?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg tror ikke hun er forelska i typen din. Jeg tror hun prøver å få deg sjalu eller usikker. Av hvilke grunner tør jeg ikke spekulere i.. For å svare på spørsmålet ditt: det er ganske enkelt å si til henne at hun må gi seg. Neste gang hun spør etter typen din kan du jo si "Han er hjemme. Men.. Apropos (kjærstens navn) hvorfor spør du etter ham hele tiden? (liten pause) Er du intressert i ham?" Så får hun selv svare. Det virker jo som hun spør etter ham hele tiden. Bruk neste anledning til å gripe tyren ved hrnene, rett og slett.
juni Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 For en rar dame! Det er jo helt merkelig å oppføre seg sånn! Jeg synes ikke du skal kjefte på kjæresten din, det er ikke hans feil og han virker bare høflig mot henne, synes jeg, han fortalte deg at hun bad han på filmkveld, og han hadde ikke lyst til å gå, så han er jo oppegående. Jeg er enig med hun over, prøv å gjør det uten sinne (men jeg skjønner godt at du er skikkelig irritert!), heller sånn at du synes litt synd på henne som er så opphengt i en annens kjæreste. Ikke vis at du er sjalu, hun må vite at du er 100% trygg på han! Skjønner at man kan bli forelsket i en venninnes kjæreste, men å prøve å gjøre deg usikker sånn som hun driver med, er jo bare veldig merkelig. Enten er hun slem eller direkte hjernedød, såpass at hun ikke ser noe annet enn sin forelskelse og ikke enser at han faktisk er i et forhold. Jeg hadde uansett etter å ha spurt henne om dette, kuttet hun ut så mye som mulig. Og kjæresten din bør være ganske kjølig hvis hun henvender seg, men igjen; det er IKKE hans feil! Kanskje er det nettopp DET hun er ute etter, få dere til å krangle! IKKE gi henne den gleden, vær snill mot din trofaste kjæreste Skulle gjerne fått vite hvordan dette gikk! Lykke til!
Charlie28 Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Første som slår meg er t hun prøver å gjøre livet kjipt for deg. Det kan jo være at hun er forelsket, men da tror jeg mulighens hun hadde gjordt det mer diskre? Tror kanskje hun er missunnelig på deg som er i et forhold med en kjekk fyr, og vil ødelegge idyllen litt for deg.. Utrolig dårlig gjordt av en vennine. Jeg hadde kuttet henne ut fortere enn svint!! Vener skal være en positiv ressurs, ikke ødelegge for deg og typen din..
Gjest tamti Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Hun liker kanskje oppmerksomheten? Hun finner at det er lett å snakke med han? Jenter higer etter oppmerksomhet, og kanskje er det bare at hun føler at han er lett å prate med? Når det er sagt: jeg har vært utsatt for det samme. En jente min kjæreste studerte sammen med var helt på tuppa etter han. Inviterte han med på quart-festivalen(bare de to), skrev kort med "du fortjener bare det beste" og vi er sjelevenner, kom uanmeldt på besøk når jeg ikke var hjemme, ba han med ut hver eneste helg, kaffe her og kaffe der, inviterte han med hjem etter felles studentturer...OSV OSV OSV.. Jeg irriterte meg fordi han ikke tok tak i problemet men lot det skure og gå... Såå..plutselig er der ikke noe kontakt mer. Ikke engang en hilsen på facebook når han hadde bursdag. tjihi.. At noe har skjedd vet jeg, men min kjære bare ber det ligge...La det være dødt... Det er greit! MEN HUSK: det kan være at hun bare synes du har en herlig kjæreste som det er lett å prate med om ting..
Jade Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Tror en slik venninne lett hadde blitt nedprioritert hos meg, ihvertfall...
*appifany* Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Jeg tror at hun er litt betatt av han, og han blir kanskje litt betatt av oppmerksomheten han får fra henne. Du får be han slutte å ha kontakt med henne og spørre henne om hva tingen er med at hun er opp i trynet på typen din.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 tamti her. Men det er ganske vanskelig å buse ut med slike ting til venninna si. Jeg kunne tatt det opp med frk.pine, men synes jo selv det var vanskelig. Dessuten er det jo egentlig typen som burde si noe, ikke dama.. Jeg fikk typen min til å snakke om meg hver gang det ble noe fokus på "de". Men det fungerte ikke. Han orket ikke det helt store oppstyret. Jeg både skjønner og ikke skjønner det. Det er vanskelig å ta opp noe slikt, man vet jo ikke helt sikkert.. tenk om man bommer helt? Hva om det man tolker er feil? Er det verd å tape ei venninne på grunn av en fyr du ikke vet om kommer til å bli værende for alltid. Kanskje er det han som egentlig er problemet her? og ikke venninna? Komplisert tema med andre ord. Det går an å fiske da...
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Høres ut som hun enten er betatt av han eller har lyst å røske litt i forholdet deres (evt begge deler). Jeg ville tatt det opp neste gang hun nevner han, på den måten kevlarsjäl sier. Tipper hun vil stille seg helt uforstående til spørsmålet, muligens lyve litt. Men hva hun svarer er ikke så viktig, det viktige er at du gjør henne obs på at du har bitt deg merke i det. Så vil hun forhåpentligvis gi seg. For all del, ikke bit på hvis hun begynner å insinuere eller fiske etter om du bare er veldig sjalu av deg eller noe. Si at det ikke er noe problem, dere er veldig forelsket og alt det der. Du bare lurte på om hun hadde et dødfødt crush på han.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å ta opp slik med folk, venninne eller ei. Ei ordentlig venninne gjør rett og slett ikke slik mener nå jeg. Er bare å si det som det er, er hun og ikke du som er teit her. Blir hun sur så synd for henne, hun får oppføre seg ordentlig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Ta det seriøst opp med henne!!! Og bra at din kjære ikke drog bort til henne for han følte det var galt, da hun inviterte til filmkveld. Så er spørsmålene - er dette ei venninne du vil beholde og er dette en kjæreste du vil tilbringe livet med. Er det "JA" på begge to, så må du sette grenser. Tro meg, jeg har erfart hva en "venninne" kan finne på, samtidig som naive meg ikke valgte å tro på magefølelsen min, for jeg kunne da ikke tro noe slik om ei så god venninne og en god kjæreste. Så stol på magefølelsen din. Kort fortalt - de er begge arkivert i dag, og har ikke angret et sekund. Lykke til
Ethereal Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Hadde vel bedt hu dra til helvete med et stort smil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå