Cheesecake Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg vurdere å begynne med mineralsminke, hører så mye bra om det! Normalt bruker jeg vanlig flytende foundation, concealer, litt pudder og rouge tilslutt. Men i det siste har jeg kuttet ut foundationen for at huden skal få litt "pause", og jeg merker at huden har blitt renere:) Men har noen av dere litt peiling på hvilke merker som er best, og hva slags produkter det er der ute av mineralsminke? Tenker først og fremst på huden. Takker for svar!
Grønt blad Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Du vil få veldig mange ulike svar på hva som er best. Det er mange her som har prøvd ut mye forskjellig, og det som passer bra for noen, passer dårlig for noen andre. Jeg tror de færreste er fornøyde med mineralsminke fra L'oreal, Maybelline o.l. Jeg er veldig fornøyd med mineralsminke fra ID og Everyday Minerals. Noen reagerer allergisk på Bismuth (som gir et litt shiny resultat) i ID, men ikke alle (deriblant jeg). Noe som er kjempeviktig er en god kost (kabuki). Mange fortrekker ekte hår slik at mineralene får bedre feste.
Frua Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Jeg digger Everydayminerals original glo base! Jeg har litt tørr og livløs hud så denne er perfekt for meg. Se på Everydayminerals.com så kan du bestille billige prøver sånn at du kan prøve ut litt ulike typer.
Rosebud Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Jeg er veldig glad i ID, bruker både foundation, mineral veil, rouge og highlighter derfra, samt øyenskygger og eyeliner. Den orginale formulaen til ID liker jeg ikke, den er for glitrete for min smak (på grunn av mye mica), men matte-varianten er super :rødme: Enig med Grønt Blad i at en god kost er viktig!
Cheesecake Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 Takk! Får man kjøpt de merkene i butikk? Dekker de bra? Kabuki børsten har jeg hørt masse prat om så den må jeg nok skaffe meg, ja
Rosebud Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Takk! Får man kjøpt de merkene i butikk? Dekker de bra? Kabuki børsten har jeg hørt masse prat om så den må jeg nok skaffe meg, ja Får kjøpt det på hudpleie-salonger hvis du vil kjøpe i Norge, men anbefaler deg å kun gå innom for å finne ut hvilken farge du trenger, og deretter bestille på internett. Flere hundre kroner å spare på det Jeg synes ID dekker akkurat passe. Helt naturlig resultat, men nok dekkevne til å fjerne småfeil i huden. Har du mye å dekke bør du nok gå for noe annet... Endret 3. mai 2010 av Rosebud
Cheesecake Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2010 Takk for tips! Jeg har helt normal hud, så dette høres ut som noe jeg kommer til å like!
pittie Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Anbefaler igjen http://barefacedbeauty.co.uk/detail.asp/c=7/sku=Mini%20Foundation%20Customisable%20Kit jeg. Billig og bra, og du får med en kabuki i kitet (den er så myyyk). Ser at de har degradert til mini kabuki i stedet for normal størrelse, men du vil nok få følelsen av hvordan det er, bare i barbie størrelse. Man får vel aldri nok børster heller
psawyer Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Jeg anbefaler Tikei, som gir et mindre shiny resultat enn ID. Billig er det også, og sendes fra Sverige så det tar bare et par dager. www.tikei.se.
Cheesecake Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2010 Takk! Kan man bruke vanlig concealer (stift) under/over mineralsmiken? Eller må man ha mineralconcealer?
Rosebud Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Takk! Kan man bruke vanlig concealer (stift) under/over mineralsmiken? Eller må man ha mineralconcealer? Stift er jeg ikke helt sikker på, det er bare å prøve seg frem hva du liker, og hva som ser bra ut Selv bruker jeg en concealer i penn-form under mineralsminke (og over også for den saks skyld, ved behov). Har mineralconcealer også, men denne dekker ikke så godt som flytende i min mening.
Jade Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 Pass på å kjøpe vareprøver før du kjøper full størrelse! Noen liker ID, noen liker Tikei, noen liker Everyday minerals, og noen liker noe helt annet. Det er veldig mange som sverger til f.eks. Tikei, men på meg ser det ikke noe bra ut i det hele tatt (jeg liker Everyday Minerals). På den måten finner du den som er perfekt for deg, uten å blakke deg på å kjøpe noe som du ikke kan bruke
Jumpforjoy Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har også bestemt meg for å teste ut mineralsminke. Men jeg kan ingenting om sminke i det hele tatt egentlig, så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva jeg trenger? Og ikke minst hva alt brukes til? Og hvilke koster man "må" ha? Jeg har lest litt rundt omkring, men blir litt forvirra av alt. For meg kunne foundation, concealer, base, veil og primer vært det samme. Jeg antar det ikke er det(?). Tidligere har jeg brukt pudder som underlag, kanskje litt solpudder, deretter rouge og tilslutt øyesminke (maskara og innimellom øyeskygge). Veldig sparsom med sminke altså, jeg har aldri vært noen sminkedokke. Har tenkt til å sjekke ut Everyday Minerals og/eller Tikei først, rett og slett fordi de har rimelige prøver. Noen som har konkrete forslag? Ser f.eks. at EM har flere varianter av pudder, noen for anti-shine, andre for highlight, etc. Jeg forstår at de gjør forskjellige ting, men jeg sliter litt med å finne ut hva jeg trenger. Jeg er vanligvis aldri shiny/oljete i ansiktet, men veldig redd for å bli det, derfor kunne jeg lett tenkt at jeg burde kjøpe det. Men samtidig så tenker jeg at jeg kanskje "skader" huden ved å bruke det om jeg ikke trenger det. Litt forvirra, ja. Håper noen kan lose meg gjennom prosessen. (:
Lassie Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Jeg anbefaler Tikei, som gir et mindre shiny resultat enn ID. Billig er det også, og sendes fra Sverige så det tar bare et par dager. www.tikei.se. Signerer!
Lassie Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har også bestemt meg for å teste ut mineralsminke. Men jeg kan ingenting om sminke i det hele tatt egentlig, så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva jeg trenger? Og ikke minst hva alt brukes til? Og hvilke koster man "må" ha? Jeg har lest litt rundt omkring, men blir litt forvirra av alt. For meg kunne foundation, concealer, base, veil og primer vært det samme. Jeg antar det ikke er det(?). Se her hos Tikei http://www.tikei.se/artiklar/applicering_av_mineralsmink.asp Her står både hva det forskjellige er, hvordan det legges, og hvilke børster du trenger
gohege Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Jeg liter godt I.D sin mineralsminke og bruker de daglig. bruker pudder, concealer og noen ganger øyeskygge. De dekker godt, og ser veldig naturlig selv med min bleke hud. Jeg har også brukt pure.mineral foundation fra maybelline NY, og har ikke fått noe uren hud av den, så den virker også:D
Aryia Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Jeg er kjempefornøyd med Everyday Minerals og Tikei ihvertfall. Det er jo bare å kjøpe prøver fra ulike merker og se hva du liker best
Gjest hudenmin Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 Jeg anbefaler Tikei, som gir et mindre shiny resultat enn ID.... Når du henviser til I.D., mener du også matte-versjonen? Jeg har prøvd både Tikei og I.D. matte, og kan ikke huske at Tikei var noe bedre (selv likte jeg totalt sett I.D. matte best, men det er "smak og behag".).
Gjest hudenmin Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 Men har noen av dere litt peiling på hvilke merker som er best, og hva slags produkter det er der ute av mineralsminke? En kan få gratis prøve av I.D. matte (begrenset utvalg av farger) med en miniversjon av kabukikosten hos Prettyskin4less: http://www.prettyskin4less.com/Shop/Control/fp/SFV/32502/search/BE*M-TR/ Bruk koden "TRYMATTE" (under Cupon Code rett før man velger betalingsmetode), da betaler man bare 7 dollar for frakten.
Jumpforjoy Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 Se her hos Tikei http://www.tikei.se/artiklar/applicering_av_mineralsmink.asp Her står både hva det forskjellige er, hvordan det legges, og hvilke børster du trenger Fantastisk, tusen takk! (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå