Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Hva synes dere om folk som har au pair? Er de grusomme mennesker? Selv så kjønner jeg virkelig ikke at folk kan synke så lavt å importere unge jenter fra andre land for å vaske rundt for luselønn.
ToveM Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Tror ordet Au-pair har gått litt ut av proposjoner. I min tid som Au-pair (i Frankrike) Var en au-pair en ung jente/gutt som reiste til et annet land for 1 års tid for å lære språk og samitidig bo hos en familie og passe barn/gjøre lettere husarbied. Det de kaller for au-pair idag her i alndet i alle fall, er voksne folk ofte med egne barn i hjemlandet. Da er de etter mitt syn ikke au-pair men hushjelp..
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Hvis vertsfamilien følger kontrakten til punkt og prikke er det ikke snakk om luselønn, men det er klart at det er mange som utnytter au-pairen sin.
Cordelia Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Nå er vel ikke vitsen med å være au-pair å tjene så store penger heller,men å bo i et annet land og lære et annet språk og kultur. Men ja, en hører historier om nordmenn som drar ut og får skikkelige dårlige vertsfamilier,og det samme skjer sikkert for de som kommer hit til landet. Om man følger avtalen slik den skal være, kan det jo bli en opplevelse for begge parter.Dog, vet ikke hvor komfortabel jeg hadde vært med å la en ukjent person ta seg av barna mine uten at jeg visste noe om personens bakgrunn, hvis jeg hadde noen(barn altså). Men det kommer jo sikkert også an på personen. Endret 3. mai 2010 av Cordelia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå