Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ferdig med en bachelor til våren, og vurderer å ta et vikariat, for så å ta en større reise sammen med venninner til våren.

"Problemet" er at jeg har lyst til å ta en master, og de fleste programmene begynner bare annen hvert år, så om jeg ikke begynner til høsten, må jeg nok vente to år, OM jeg kommer inn.

Noen som vet om det går an å reservere en plass uten medisinsk grunn?

Jeg har også samboer, og var på utveksling i fjor..

Dårlig gjort å reise fra ham og ansvaret mitt hjemme? Vil spare opp til å betale min del av regningene og det blir max 2-3 mnd på tur..

Synes dette er kjempevanskelig! Setter stor pris på innspill og tanker fra kloke KG-ere ;)

Endret av einna
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Dårlig gjort å reise fra ham og regningene? Vil jo spare opp litt da, og det blir max 2-3 mnd på tur..

Forstår godt lysten til å reise etter studietiden! Jo lenger en er i jobb, jo større sjanse for at en binder seg med boliglån, familie og fast jobb som gjør det litt mer tungvint å komme seg ut.

Det jeg reagerte på, er det du skriver om regningene:

Hvis jeg var samboeren din ville jeg nok insistert på at du betalte din andel av husleien/boliglånet og andre fellesutgifter selvom du er bortreist. (Med mindre han har en kompis som akutt trenger bolig i de månedene du er borte, og kan leie ut til ham.) At du ønsker å reise bør jo ikke gå ut over ham.

Hvis masterprogrammet du ønsker deg inn på ikke har opptak høsten 2011, er det vel ikke annet å gjøre enn å ta et nytt vikariat når du kommer tilbake fra reisen din, og begynne på master i 2012.

Har ikke hørt om noen som har fått utsatt oppstart pga noe som strengt tatt er planer om en ferietur, men noen studier gir jo mulighet for permisjon i løpet av studietiden, men dette er kanskje ikke mulig på det studiet du har tenkt deg, i og med at det bare går annethvert år..?

Alternativet er selvsagt å reise etter mastergraden istedenfor.

Skrevet

Hei, takk for svar :)

Planleggingen er fortsatt veldig på nybegynnerstadiet, så har ikke tenkt så mye på det praktiske ennå..

Jeg vil selvsagt betale husleie og lignende for de mnd jeg er borte, det kom ut litt feil. Skal omformulere der.

Men pengene mine fremover vil jo bli spart opp til reise for MEG istedenfor til felles boligkjøp, bil og lignende. Dermed går det jo utover ham likevel..

Samboer er forresten ferdig med en mastergrad til våren, med gode jobbmuligheter. Og jeg har IKKE tenkt å leve av ham ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...