dandy Skrevet 3. mai 2010 #1 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg trenger hjelp! Jeg har fått meg ny jobb i et privat firma. Stilen er ikke veldig dressed up, de går f.eks med dongeri, men min stil er temmelig student. Jeg skal være med på kundemøter og greier, og regner med at man kler seg ennå litt mer opp for det, og skal på en jobbmiddag om en uke.. Her er det jeg har tenkt for å brushe opp stilen min: -et par svarte "dressbukser", men mer slim fit egentlig -en beige trench coat. (Tips??) -svarte ballerinasko (4 cm er maks jeg klarer å gå med i høye hæler) -ta manikyr (ikke et veldig prioritert område dette med negler) Også må jeg jo ha noen nye topper, har gått mye med t-skjorter og enkle bomullstopper. Jeg føler meg absolutt ikke vel i skjorter, det er så definitivt ikke meg, men jeg må vel på jakt etter det og. Har dere andre lure tips til meg? Hva har man på seg på en jobbmiddag?? Kjole er kanskje litt vel dressed up, det er jo ikke ball liksom..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 3. mai 2010 #2 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Samboeren er økonom, og det han har hatt på seg på jobbmiddager er mørke jeans, skjorte og v-halsgenser. Dette var akkurat passe pyntet i bedriften han jobbet i når jobbmiddager var aktuelt. For ei jente så vil jeg si at mørke bukser, og en pen topp/bluse bør være greit. Kjole går sikkert også bra, men da bør den være litt mer uformell. Jeg er også nyutdannet nå, men jeg er dataingeniør, og da er det heldigvis rimelig få som forventer at man ser helt strøken ut hele tiden. Da er det heldigvis ikke så farlig om jeg ser litt "student" ut. Tips angående skjorter: Leit opp noen få du virkelig liker, og som du faktisk kan tenke deg å bruke. Jeg måtte ha skjorte i forbindelse med noen presentasjoner, og brukte ca 1 mnd på å finne en jeg likte. Denne var ettersittende, i god stretch og med litt "riller" i. Også var den litt utringet, og ikke slik som skal kneppes opp i halsen. Jeg synes skjorter har en tendens til å bli skikkelig kjærring, men akkurat denne ene likte jeg. Endret 3. mai 2010 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 3. mai 2010 #3 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg har en formell jobb og må gå i dressbukse hver dag på jobb. Da jeg var helt ny investerte jeg i billige dressbukser fra h&m, de koster sånn 300 kr og jeg synes de er helt ok. Der har de også fine skjorter og enkle gensere etc. På oasis har de sorte, rette dressbukser, men de koster 700 kr så vidt jeg husker (og blir veldig fort baggy etter vask). Jeg kan også gå i sorte, trange stoffbukser om jeg ikke skal møte kunder, og da har jeg et par fra h&m som jeg synes er fine. Jeg har ofte på meg dressbukse og en helt enkel bommullsgenser over, kanskje med et skjerf i halsen i matchende farge. På jobbmiddag kan jeg ha på meg kjole, ja, men jeg passer alltid på å ikke være for utringet eller for kort i skjørtet. En litt uformell kjole passer fint, eller dressbukse med en fin skjorte kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camz Skrevet 3. mai 2010 #4 Del Skrevet 3. mai 2010 -Svart skjørt som er høyt i livet og går ned til knærene. vet de har et fint på vero moda, jeg bruker det selv når jeg er servitør. -Jobbet på Selected femme før, vet at de har mye bra til jobbsammenheng. -Fine ballerina finner du over allt, men prøv å ha litt hæl på de, blir stiligere da. -store smykker kan du bruke til en enkel topp -Mørke Jeans -Trenchcoat er greit å ha, men du kan og bruke kortere skinn varianter. -Damedress( finner du vertfall på selected femme) -Slim fit skjorter er alltid pent. Prøv deg litt frem, du finner garantert en du liker, og den kan du bruke til ALLT Du finner det også mange steder, Oasis kan ha mye fint, vero moda har av og til en billigere variant. -Ville brukt mørk jeans, sko med hæl, og en fin silketopp, eller evt, skjorte med pene smykker el. øredobber. Kjole blir litt for dressed up. Kan også bruke det skjørtet jeg nevnte ovenfor. LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEmilia Skrevet 3. mai 2010 #5 Del Skrevet 3. mai 2010 Ballerinasko burde du sikkert ha noen av da, siden det sikkert kan bli mye av det. Og enkle, svarte støvletter på høsten. En beige trenchcoat høres også veldig bra ut. Hvis du vil investere, så går du til burberry. De er dyre, men til gjengjeld så er de klassiske, tidløse men samtidig trendy, og de varer i maaange år;) Hvis ikke har kjedebutikkkene noen bra. Vil anbefale deg å ikke velge H&M, de varer en sesong. Men zara har en del fine. Ellers så er jo sigarettskjørt/ blyantskjørt utrolig fint egentlig. Ikke bruk blazer sammen med det da, det blir litt vell konservativt. Men en hvit skjorte eller topp (evt. pudderrosa) er kjempefint. Og litt pene smykker sammen med det. Kanskje en pen, litt stor ring:) Hvis du foresten skal bruke blazer, så IKKE lukk den;) ellers er sikkert en stor, romslig skinnveske fin. kanskje i brun. Og en svart, litt kort kåpe. (passer bedre til høsten da). Du kan jo også skaffe deg noen lavere pumps, med 3 cm hæl, for å få litt variasjon på skofronten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 3. mai 2010 #6 Del Skrevet 3. mai 2010 Selv om butikken kanskje er litt "kjerring" i seg selv, så har de en del fine jobbklær på Vivikes. Streite klær i grei kvalitet og ikke så dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #7 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvis du ikke liker å gå å skjorter finnes det jo mye fine bluser i ulike stiler. Synes det kan passe til dressbukse og være med på å myke opp litt - jeg er sånn som ser rimelig kjønnsløs ut i dressbukse og typisk skjorte, evt drakt, men med bluser får jeg flere muligheter til å kle meg i noe jeg ... ja, kler Synes også kjole går an til en jobbmiddag, men ville valgt en kjole jeg kunne gått med til hverdags også, type strikkekjoler o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 3. mai 2010 #8 Del Skrevet 3. mai 2010 Ballerinasko burde du sikkert ha noen av da, siden det sikkert kan bli mye av det. Og enkle, svarte støvletter på høsten. En beige trenchcoat høres også veldig bra ut. Hvis du vil investere, så går du til burberry. De er dyre, men til gjengjeld så er de klassiske, tidløse men samtidig trendy, og de varer i maaange år;) Hvis ikke har kjedebutikkkene noen bra. Vil anbefale deg å ikke velge H&M, de varer en sesong. Men zara har en del fine. Ellers så er jo sigarettskjørt/ blyantskjørt utrolig fint egentlig. Ikke bruk blazer sammen med det da, det blir litt vell konservativt. Men en hvit skjorte eller topp (evt. pudderrosa) er kjempefint. Og litt pene smykker sammen med det. Kanskje en pen, litt stor ring:) Hvis du foresten skal bruke blazer, så IKKE lukk den;) ellers er sikkert en stor, romslig skinnveske fin. kanskje i brun. Og en svart, litt kort kåpe. (passer bedre til høsten da). Du kan jo også skaffe deg noen lavere pumps, med 3 cm hæl, for å få litt variasjon på skofronten. Burberryjakkene er jo ikke fine engang! Og hvilke nyutdannede personer med vettet i behold bruker 12.000 på ei jakke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEmilia Skrevet 3. mai 2010 #9 Del Skrevet 3. mai 2010 Burberryjakkene er jo ikke fine engang! Og hvilke nyutdannede personer med vettet i behold bruker 12.000 på ei jakke? Jo, de er faktisk fine. Kommer jo helt ann på hvordan type hun velger da. Og nei, alle koster ikke 12 000 kroner. Du får de faktisk for 3-4000 og opp (da må du bestille på nettet, men likevel). Jeg sa at hvis hun ville investere kunne hun kjøpe det. Jeg har ikke peiling på hvor mye penger hun har, hun trenger ikke å ha noe studielån og kan ha en høy begynnerlønn allerede. Noen har (merk deg noen ) har faktisk råd til burberry når de er nyutdannet. Og det kommer uansett ut hvordan man prioriterer, derfor brukte jeg ordet investering;) Og videre ga jeg eksemplet zara, som er langt i fra så dyrt, så det var faktisk eksemplerpå flere prisklasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEmilia Skrevet 3. mai 2010 #10 Del Skrevet 3. mai 2010 og om de har vettet i behold er vel ikke opp til deg å vurdere, alle har forskjellige ting de vil bruke penger på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 3. mai 2010 #11 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Jo, de er faktisk fine. Kommer jo helt ann på hvordan type hun velger da. Og nei, alle koster ikke 12 000 kroner. Du får de faktisk for 3-4000 og opp (da må du bestille på nettet, men likevel). Jeg sa at hvis hun ville investere kunne hun kjøpe det. Jeg har ikke peiling på hvor mye penger hun har, hun trenger ikke å ha noe studielån og kan ha en høy begynnerlønn allerede. Noen har (merk deg noen ) har faktisk råd til burberry når de er nyutdannet. Og det kommer uansett ut hvordan man prioriterer, derfor brukte jeg ordet investering;) Og videre ga jeg eksemplet zara, som er langt i fra så dyrt, så det var faktisk eksemplerpå flere prisklasser. Du sa det som om det var en selvfølge å kjøpe seg en Burberry når man skal ha seg en trenchcoat, og som om Zara var det absolutt siste alternativet som finnes. Jeg vil selv gå ut med en begynnerlønn som er langt over snittet og kunne uten problemer kjøpt meg en Burberryjakke nå, før jeg har fått meg jobb engang. Men du sa det som om det var det absolutte minimum du kunne foreslå, og da begynner jeg å lure. Ps: På klær på nett vil det komme på tollbehandling og 25% MOMS. Da blir de ikke så billige. Endret 3. mai 2010 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dandy Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 4. mai 2010 Tusen tusen tusen takk for masse bra tips!!! Jeg kjøpte meg faktisk en dritfin trench i går på Oasis, den kostet ca. 1100: Trench Ellers innser jeg at jeg skal på bluse/skjortejakt og dressbuksejakt. Jeg var ikke helt klar over at tighte bomullsbukser kan være for uformellt heller, men dressbukse skal det bli. Også tror jeg at jeg drister meg til mørke jeans på "vanlige" jobbdager. Denne middagen klør jeg meg litt i hodet over, jeg har tenkt over sånn svart skjørt med hvit/annenfarge bluse/skjorte til. Det er også ny stil for meg, jeg har alltid latt skjørt og bukser henge på hoftene. Jeg syns man må være litt tynnere enn meg for å fikse den stilen med at blusen stikker nedi skjørtet som går ganske langt opp og jeg er 38/40 med litt junk in the trunk Hmhm.. Det er jo litt gøy og, da! Skremmende, men gøy.. Dette var hvertfall veldig helpsomt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
phronima Skrevet 4. mai 2010 #13 Del Skrevet 4. mai 2010 Det kan kanskje virke åpenbart, men det som ser best og mest proft ut, er klær som flatterer figuren din. Vet du hva slags kroppsfasong du har? Hvilke farger du kler? Det er lettere å gi konkrete tips når man får et bedre bilde av ditt utseende. Kler du ikke topper nedi skjørt med høyt liv, lar du være å gå med det. Husk også at selv om du går inn i et miljø med dresskode, kan du vise din egen personlighet. Du behøver ikke nødvendigvis gjøre en helomvendig stilmessig for å føle deg mer profesjonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEmilia Skrevet 4. mai 2010 #14 Del Skrevet 4. mai 2010 Du sa det som om det var en selvfølge å kjøpe seg en Burberry når man skal ha seg en trenchcoat, og som om Zara var det absolutt siste alternativet som finnes. Jeg vil selv gå ut med en begynnerlønn som er langt over snittet og kunne uten problemer kjøpt meg en Burberryjakke nå, før jeg har fått meg jobb engang. Men du sa det som om det var det absolutte minimum du kunne foreslå, og da begynner jeg å lure. Ps: På klær på nett vil det komme på tollbehandling og 25% MOMS. Da blir de ikke så billige. nei, det gjorde jeg ikke. Jeg anbefalte burberry, for jeg mener det er ett bra merke, og jeg frarådet henne å kjøpe H&M, men anbefalte deretter zara hvis hun ikke hadde råd eller lyst til å legge så mye penger i det. Tusen tusen tusen takk for masse bra tips!!! Jeg kjøpte meg faktisk en dritfin trench i går på Oasis, den kostet ca. 1100: Trench Ellers innser jeg at jeg skal på bluse/skjortejakt og dressbuksejakt. Jeg var ikke helt klar over at tighte bomullsbukser kan være for uformellt heller, men dressbukse skal det bli. Også tror jeg at jeg drister meg til mørke jeans på "vanlige" jobbdager. Denne middagen klør jeg meg litt i hodet over, jeg har tenkt over sånn svart skjørt med hvit/annenfarge bluse/skjorte til. Det er også ny stil for meg, jeg har alltid latt skjørt og bukser henge på hoftene. Jeg syns man må være litt tynnere enn meg for å fikse den stilen med at blusen stikker nedi skjørtet som går ganske langt opp og jeg er 38/40 med litt junk in the trunk Hmhm.. Det er jo litt gøy og, da! Skremmende, men gøy.. Dette var hvertfall veldig helpsomt! :D Hvis du skal ha et svart skjørt, så kan du jo for eksempel ha en silkebluse i en litt sterk farge til. oransje? lilla? jeg vet ikke, du må også ta hensyn til hvilke farger du passer til. Evt så kan du jo bare ha en hvit topp til et svart skjørt, og freshe det opp med noen litt store smykker. Jeg er også 38/40, men det med å ha blusen nedi skjørtet går helt fint hvis du har ett skjørt med høyt liv. Men det er hver sin smak, alle har ikke samme fasong heller. Men hvis du er veldig usikker på det jobbmiddagen, så går det jo ann å safe det med den lille sorte (altså en svart kjolen, gjerne litt kort). Lengden bestemmer du selvsagt selv, etter hva du føler deg vel i, og hva du liker best, og hva du selv synes du passer til. Da pynter du det bare opp med noen smykke, en fin veske, noen sko, og hvis kjolen har korte armer burde du kanskje ha en cardigan eller bolero over:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå