Gå til innhold

Kan jeg ha merket noe til en evt. graviditet allerede?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel aldri trodd jeg skulle opprette en "Er jeg gravid?"-tråd, men jeg er så nysgjerrig her jeg sitter, og jeg er ny på dette med prøving. Jeg brukte eggløsningskalkulator, og regnet at jeg skulle ha eggløsning om to dager, altså onsdag 5.05 (første dag i siste menstruasjon var 21.04, og jeg har vanligvis sykluser på 28 dager), noe som ville si at min fruktbare periode skulle være fra 2.05-7-05. Men så oppdager jeg det jeg er rimelig sikker på er eggløsningsslim forrige fredag allerede (dag 10). Så vidt jeg kan skjønne er man vanligvis fruktbar fra et par dager før slimet kommer? I forrige uke hadde vi sex på onsdag (i tillegg fredag, lørdag, søndag). På lørdag følte jeg meg litt rar, utover dagen fikk jeg en merkelig følelse i ryggen, og det var nesten så jeg lurte på om det var en begynnende UVI (jeg har hatt lignende ubehag ved da). Jeg pleier ikke å ha smerter i ryggen, men utpå kvelden måtte jeg sitter med en pute i korsryggen for å avlaste på en måte. Jeg har de siste par dagene også vært rar i magen, med småsmerter og luft.

Dette kan jo være tilfeldigheter, da slike ting kan oppstå helt uten graviditet, men jeg har også lest at det kan være symptomer på at man er gravid. Men er det ikke litt tidlig i så fall? Altså, jeg antar det er en viss sjanse for at jeg kan ha blitt befruktet på onsdag, men skulle jeg kunne merke noe som helst til en evt. graviditet allerede tre dager senere?

Og så har jeg enda et spørsmål. Siden eggløsningen antakeligvis kom nesten en uke før forventet, når kan jeg da teste meg? I utgangspunktet hadde jeg jo ikke tenkt til å teste før evt. uteblitt mens. Men hvis jeg skal vente på det, må jeg jo vente i tre uker før jeg får testet. Vil det bli et ordentlig resultat om jeg tester meg to uker etter antatt EL, altså en uke før IKM?

Som dere kanskje skjønner, har jeg aldri vært gravid eller prøvd å bli det før. Jeg er ellers frisk og rask, og har ikke gått på hormonell prevensjon på to år. Jeg har også fulgt med på utflod og sånt de siste månedene, og jeg er rimelig sikker på at jeg gjenkjenner eggløsningsslim, siden det kommer fast en dag i måneden, ca. midt mellom to menstruasjoner, og det er tykt og litt gummiaktig.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å teste ca 14 dager etter du tror du har hatt EL, er testen negativ så vent en uke å se om mensen kommer.

Du kan ikke kjenne en graviditet etter tre dager. Egget bruker ca 7 dager på å nå ned til livmoren og feste seg, og da skal det gule legemet begynne å lage hCG, og det er fra hCG du kjenner graviditetssymptomer.

EL slim skal være blank og kunne strekkes mye, omtrent som eggehvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...