Gå til innhold

Hjemme alene hele arbeidsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en valp på 4 og en halv måned, som til nå har vært sammen med oss mesteparten av dagen (samboer vært hjemme på dagtid fram til nå). (Vi har imidlertid trent henne på å være alene ofte, i opptil 3-4 timer av gangen, og hun sover alene i overetasjen hele natta gjennom.) Nå om dagen har jeg henne med på jobb - men etterhvert håper jeg faktisk at hun kan klare seg hjemme i 8 timer, hele arbeidsdagen (for jeg ser at det er litt forstyrrende for kollegene, og at jeg selv blir litt mindre effektiv.)

Hva synes dere? Dette er ikke en ideell situasjon, og skulle ønske jeg kunne unngå at hun måtte være alene. (jeg KAN fortsette å ha henne på jobb, men det er jo ikke ideelt.) Håper på mange svar fra dere, som kan hjelpe meg litt på vei...

Hvis hun skal være alene hele dagen - kan jeg ha henne i valpegrinda, med aviser og leker? (den er vel halvannen til 2 meter lang, tipper jeg.) Eller bør jeg finn et "trygt" rom der hun kan være, f.eks. kjøkkenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine hunder har vært i bur når jeg har vært på jobb. et stort bur, men likevel bur, fordi jeg ser at de mye lettere holder seg når de holder seg i ro, og sermed lærer de seg ikke til å gå på do inne. Dessuten er det mye tryggere, med tanke på ledinger, og andre ting so kan gnages på, og ting valpen kan ødelegge seg selv på.

Jeg tror jeg hadde forsøkt meg med å la henne være hjemme nå jeg, kanskje du har noen fritimer til overs, slik at du ikke jobber full dag men slutter etter seks timer i noen dager til du ser at det fungerer?

Det er klart at ideelt er det vel ikke med en valp som er alene mens man er på jobb, men det er gjennomførbart, og for de aller fleste av oss er det også en nødvendighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...