Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Inspirert av en tråd om hva slanke spiser, er jeg veldig nysgjerrig på hva dere som er overvektige spiser? Denne tråden er ikke for å kritisere eller støte noen, men for å få et overblikk i ulike folks matvaner. Jeg er selv normalvektig/slank, og har svart i den andre tråden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Frokost: 2-3 Knekkebrød, type Husmann med kalkunpålegg, evnt. annen skinke. Lunsj: Samme som frokost, evnt,. yoghurt + frukt (banan, eple eller pære). Middag: Kyllingbryst, fisk (laks, torsk), eller gryteretter, kjøttkaker o.l. Alltid grønsaker, gulrøtter, til tider poteter, ris og pasta. Har alltid halve tallerkenen med grønsaker. Av og til kvelds: Da blir det 1-2 knekkebrød eller noe frukt. Men spiser for mye snop, noe som blir spist på kvelden, gjerne 50 - 100 gram sjokolade for dagen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Nå er ikke jeg veldig overvektig, har en BMI på 25,6 som er like over grensen for normal vekt. Min fallgruve er også godteri. Samt søte drikker som kaffe Mocca, iskaffe og cola. Jeg spiser generelt sunt, men har nok en tendens til å ta en ekstra middagsporsjon eller brødskive fordi det smaker godt og ikke fordi jeg er sulten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Nå er ikke jeg overvektig heller, men jeg er på øvre del av normalen i bmi pga inaktivitet, og elsk for sjokolade. Dvs ender gjerne opp med 2000kcal per dag når jeg ikke trenger stort mer enn 1600. Sliter med psykiske problemer, så å gå ut døren kan være et mareritt. Spiser musli til frokost, brød eller middagsrester til lunsj, vanlig middag uten tilsatt fett og masse grønnsaker, yoghurt og frukt til lunsj, cottage cheese og nøtter til kvelds. Drikker gjerne 2 glass med sjokomelk også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er overvektig, og det jeg pleide å spise i løpet av en dag kunne være: Ingen frokost. En liten frøloff eller et par fine rundtstykker med smør, banan og syltetøy til lunsj. En kopp varm sjokolade ved siden av, evt kaffe. Middag kunne være et par koteletter stekt i mye margarin med fløtesaus og ris. Grønnsaker etter lyst. I tillegg et par sjokolader, litt is eller kanskje noen kjeks hvis det fristet. En frukt eller to hørte også med. Jeg merket jo at vekten krøp sakte, men sikkert, oppover med dette kostholdet, og tok kontkat med lege for å få hjelp til å endre retning. Det har jeg fått, og nå håper jeg at vekten går ned og overskuddet opp. Jeg slanker meg ikke, jeg endrer livsstil - noe jeg håper og tror at jeg skal få til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå