Gå til innhold

Lurer på priser, feks på koldtbord man lager selv!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Er det noen som har litt peiling på priser? Lurer litt på hva bryllupet vårt vil komme til å koste!

Vi kommer til å bli ca 80 stk, ca 25 av disse er barn!

Alt skal vi lage selv:

Vi ser for oss å ha varm suppe til forrett.

Så koldtbord.

Så hjemmelaget karamellpudding til dessert.

1) Hva vil det komme på? Tenker spesielt på koldtbord, hva blir det pr pers?

2)Kaker står familie for, så kun bryllupskake da! Hva koster den?

3)Kjole og smoking, tenker kjøpe brukt, hva koster det?

3)Enkel bukett og blomst på hvert bord, noen som vet noe om priser?

4)Band e.l. som kan spille noen timer live musikk, hva koster sånt?

5)Alkohol, vin, øl, sprit, mineralvann, konjakk osv?? Hvor mye regner man? Hva koster det?

6) Fotograf, hva ligger pris på?

Ellers skal jeg lage innvitasjoner, takkekort, bordkort, finne pynt, duker, sko og smykker osv

Noe jeg har glemt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å skulle gi konkrete priser på det du spør om for det kommer jo helt an på, men du kan jo tenke litt gjennom hva du ønsker og søke på nettet.

1; Hva vil du servere på koldtbordet? Sett opp en meny. Eventuelt noe tapas. Går også an å sjekke om dette kan leveres av kokkelinjen på en VGS i nærheten av dere.

2; Hvaslags kake vil du ha? Jeg ville sjekket ut kaker og priser hos forskjellige konditorer og bakere.

3; Smoking og kjole kan leies. Eventuelt leie smoking og kjøpe kjole på e-bay eller liknende.

4; Blomster; Hva med å bare kjøpe en enkel bukett til å ha som brudebukett. Da kan du jo gi blomsterdekoratøren et budsjett og hun kan komme med forslag. Igjen mye å finne på nettet hvis du søker på blomsterforretninger. Blomsterdekorasjonene til bordene kan du jo bare lage selv. På mester grønn har de jo alltid 3 for 2 buketter av valgfrie blomster som du kan plukke og mikse selv.

5; Forhør deg med venner og kjente om de vet om noen og bli enige om en pris.

6: Skal dere kjøpe inn alkoholen selv? Jeg ville hatt et glass vin som passer til forreten, så to eller tre glass til hovedretten og et glass cognac, likør e.l til kaffen. Men det spørs jo om du tenker at gjestene skal få drikke utover kvelden også?

6; Fotograf varierer veldig i pris har jeg intrykk av. Jeg har ei venninne som skal ta bilder for oss. Igjen kan du jo forhøre deg med venner og kjente om de kjenner noen som kan ta bilder, ellers så må du nesten ta kontakt med fotografer og få et tilbud.

Skrevet

Tusen takk for hjelp :D Hjalp for å få tankene mer i gang, hvilke løsninger man kan ha, hva man kan tenkte igjennom osv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...